• Pumpkin

    Sista året! Sommarbröllop 2008 tuffar vidare.

    Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT – Nästa anhalt: Tråd nr. 8!

    Välkommen till vår härliga tråd! Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget Flört De som mest frekvent hänger här just nu är:

    Med bestämt datum:  
    071020 drömbrudjoyochandreas.weddingannouncer.com

    080524 Brud 080524
    080606 Tosa
    080614 Snart Fru Karlsson
    080620 Alvaerevahome.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080628 Bellanotebridetobe.weddingannouncer.com

    080705 Snitte - 5/7 2008rebeccaochmagnus.weddingannouncer.com
    080705 stjärngudinnan
    080705 Pumpkinlarsandangelicaswedding.blogspot.com / foreverandever.weddingannouncer.com
    080705 Mitziemoe
    080719 Anja 19 juli 2008anjasbrollops.blogg.se / anjaochdaniel.weddingannouncer.com
    080719 fdLadyehome.gamman.se/ellinorochanders
    080719 Waerstaholmlund.weddingannouncer.com
    080726 AJFC
    080726 Sataya

    080802 Englali andreasjohanna.weddingannouncer.com
    080808 lillfoppa 
    080816 Annimminnic.weddingannouncer.com
    080823 jeeksa080823marcusochjenny.weddingannouncer.com

    Utan bestämt datum, men lika välkomna ändå:
    sajber.pillanhome.gamman.se/pillanochkjelle
    Pärlplattan
    Du & Jag

    Vi har även våra egna ”hustomtar” – dvs brudar som redan gift sig som hänger här med oss då och då Skrattande

  • Svar på tråden Sista året! Sommarbröllop 2008 tuffar vidare.
  • Pumpkin

    Englali: Jag ska ha en underkjol utan ringar men med mycket tyll. Enligt expediten så var det den underkjolen som passade bäst till klänningen
    Står ganska stilla i planeringen för oss, väntar bara på offerten...
    Jag ska ha min föräldrars förlovningsringar "i" min vigselring - dvs jag ska smälta ner guldet från dem och göra min vigselring av det guldet

    Bellanote: Vilken rolig prick

  • Englali

    Pumpkin: Ja expediten lät mig prova en med ringar också, men det kändes som att den syntes igenom så väl. Min klänning är ju så tunn i tyget. Funderar på att ha en hel del tyll istället.

    På Lillys hemsida rekomenderar de ju en tyllkjol till min klänning.

  • Pumpkin
    Englali: Visst har det 3005:an? Till den tycker jag definitivt att det är snyggast med tyllkjol!

    Natti natti brudar!
  • Englali

    Pumpkin: Japp det är den... och visst är det snyggast med det!!

  • Bellanote

    mina föräldrar har precis skilt sig så vet inte om jag vill ha deras vigsel ringar. pappa har aldrig använt sin så hans skulle jag kunna tänka mig att få men mammas vet jag ju hur mycket den har betytt för henne.

  • Pumpkin

    Så var det godmorgon igen då! Äntligen fredag säger jag bara, ojojOJ så skönt med fredag. Ikväll blir det fredagsmys med god mat, godis, möjligtvis ett glas vin och Idol, kan ju knappast bli bättre Englali: Tycker definitivt att du ska köpa/hyra en riktigt fin tyllkjol till den som sagt Bellanote: Det kan jag förstå. Min föräldrar gifte sig aldrig, de var "bara" förlovade, men det tog slut ganska fort. När jag var 2 separerade de så jag känner att deras ringar är "fria från jobbiga känslor" nu och att det bara betyder mycket att ha en del av dem med mig hela tiden, även om jag inte är allt för förtjust i min pappa. Men sentimental är jag.

  • Annim

    Äntligen fredag!
    Här är det oxå Idol och fredagsnys som gäller till kvällen.
    Imorgon (lördag) bär det av till busfrabriken för barnens skull och sedan blir det nog kräftor, potatisgratäng och lite vin på kvällen. Vad ska man ha till potatisgratängen åt ungarna?
    Och till oss själva. Blir ju inte mätt på kräftor.
    Hade tänkt köpa vitlöksbaguetter som de har på Willys som är jättegoda att värma i ugnen.

    Igår var vi på visning av First hotell i Linköping. Med erbjudande om att få rabatt. Om man bokar ett rum i samband med bröllopet. Bröllopssviten skulle kosta 2200kr.
    Jag vet inte om det blir aktuellt med att boka någon bröllopssvit. Vi får se!
    Annars är det ganska lugnt i planeringarna just nu!
    Funderar på att ringa och checka med vår eventuella Buffe`kock om hur och vad vi ska ha och pris.

    Ha en trevlig helg tjejer!

  • Pumpkin

    Fredagsnys Klockrent!

    Potatisgratäng till kräftor?! Det var det underligaste jag har hört på länge Fundersam När vi äter kräftor så äter vi bara kräftor, färskt bröd, smör, ost och sallad.

  • Annim

    Potatisgratängen var ju mer tänkt till ungarna då. Då de antagligen inte äter så mycket kräftor.
    Men tycker det är så gott med potatisgratäng så vi vill nog smaka av den lite oxå. Men vad ska man ha till? Något enkelt och gott!

Svar på tråden Sista året! Sommarbröllop 2008 tuffar vidare.