• Pumpkin

    Sista året! Sommarbröllop 2008 tuffar vidare.

    Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT – Nästa anhalt: Tråd nr. 8!

    Välkommen till vår härliga tråd! Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget Flört De som mest frekvent hänger här just nu är:

    Med bestämt datum:  
    071020 drömbrudjoyochandreas.weddingannouncer.com

    080524 Brud 080524
    080606 Tosa
    080614 Snart Fru Karlsson
    080620 Alvaerevahome.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080628 Bellanotebridetobe.weddingannouncer.com

    080705 Snitte - 5/7 2008rebeccaochmagnus.weddingannouncer.com
    080705 stjärngudinnan
    080705 Pumpkinlarsandangelicaswedding.blogspot.com / foreverandever.weddingannouncer.com
    080705 Mitziemoe
    080719 Anja 19 juli 2008anjasbrollops.blogg.se / anjaochdaniel.weddingannouncer.com
    080719 fdLadyehome.gamman.se/ellinorochanders
    080719 Waerstaholmlund.weddingannouncer.com
    080726 AJFC
    080726 Sataya

    080802 Englali andreasjohanna.weddingannouncer.com
    080808 lillfoppa 
    080816 Annimminnic.weddingannouncer.com
    080823 jeeksa080823marcusochjenny.weddingannouncer.com

    Utan bestämt datum, men lika välkomna ändå:
    sajber.pillanhome.gamman.se/pillanochkjelle
    Pärlplattan
    Du & Jag

    Vi har även våra egna ”hustomtar” – dvs brudar som redan gift sig som hänger här med oss då och då Skrattande

  • Svar på tråden Sista året! Sommarbröllop 2008 tuffar vidare.
  • Bellanote

    englali min gubbe är bara 180 och samma med benen som du beskriver. dock föreslog vår butik en frockcoat och han var jätte stilig i det.

    jag är ju bara 164 så det blir nog bra.

    pumpkin jag vill lägga ringen på max 2000 det är därför jag vill ha ner den så mycket jag kan.

  • Englali

    Bellanote: Ok, men nej, min passade verkligen inte i det. Vill inte han ska se ut som en lång överkropp som kommer gånendes med små taxben (så han beskrev sig själv) haha!

    Exklusivare kostym... någon kommentar till det alls?? (med väst, plastrong o hela "kittet")

  • Pumpkin

    Englali: Jag tycker en riktigt fin kostym med festliga tillbehör låter alldeles utmärkt!

    Bellanote: Men om du ska ha en diamant i så kan det nog bli svårt att få ner till 2000kr totalt för ringen Fundersam

  • Bellanote

    hittade diamanten på nätet här för 1200 så inte så farligt.

    men har en del guldringar jag kan sälja av som jag inte använder och då kan jag använda dessa pengar till att kanske lägga till lite mera på ringen.. guldet ligger ju så högt nu.. 110kr grammet.. 80 kr om man säljer

  • Englali

    Pumpkin: Tack! Ville bara få någon reaktion på det, vet inte alls riktigt själv vad jag tycker... jobbigt! Iofs, töntigt... inte jag som ska bära det ju.. men men, det är ju "vår" dag så jag ska ju titta på honom hela dagen iaf

    Märker att det pågår en "ringdiskussion" här. Jag kan inte så mkt om hur det fungerar med att använda gammalt guld. Måste man ha sten och allt då också? Blir det verkligen såå mkt billigare i slutändan?

    Har inte lagt någon budget för ringen (ringarna/mannen ska ha en till också) utan det är mer så att hittar jag en jag tycker om så... ja, då får vi ta det då!

  • Bellanote

    guldet är så pass dyrt i dags läget så ja det blir billigare att ha guldet själv.. den jag frågade på vart ju 2000 kr billigare när jag hade guldet själv..

  • Pumpkin
    Bellanote: Smart!

    Englali: Nej, du behöver inte ha stenar och allt utan det du behöver är guld och en design som du vill ha på ringen, eller stenen/stenarna och designen så fixar smeden resten Och ja, billigare brukar det definitivt bli, speciellt nu när guldet är så dyrt.
  • Bellanote

    äsch det blir bara ca 500 kr extra om jag säljer det guldet jag inte använder..

  • Englali

    Aha... tror jag börjar förstå. Får nog slå mamma en pling och höra om hon har något guld som ligger hemma och skrärpar

    Hur går det annars med alla planering?

    Pumpkin: Vad ska du ha för underkjol till din klännig? Med ringar eller inte? Mkt tyll? (om du nu ska ha underkjol?)

  • Bellanote

    hittade gammel farfars ring nu den var tung så då blir det ca 1500 extra om jag säljer den. men jag kan ju inte sälja gammelfarfars ring.. hi hi är rätt så roligt gf var gift två gånger men han hade samma ring till båda så det står två namn i den..

Svar på tråden Sista året! Sommarbröllop 2008 tuffar vidare.