• Pumpkin

    Sista året! Sommarbröllop 2008 tuffar vidare.

    Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT – Nästa anhalt: Tråd nr. 8!

    Välkommen till vår härliga tråd! Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget Flört De som mest frekvent hänger här just nu är:

    Med bestämt datum:  
    071020 drömbrudjoyochandreas.weddingannouncer.com

    080524 Brud 080524
    080606 Tosa
    080614 Snart Fru Karlsson
    080620 Alvaerevahome.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080628 Bellanotebridetobe.weddingannouncer.com

    080705 Snitte - 5/7 2008rebeccaochmagnus.weddingannouncer.com
    080705 stjärngudinnan
    080705 Pumpkinlarsandangelicaswedding.blogspot.com / foreverandever.weddingannouncer.com
    080705 Mitziemoe
    080719 Anja 19 juli 2008anjasbrollops.blogg.se / anjaochdaniel.weddingannouncer.com
    080719 fdLadyehome.gamman.se/ellinorochanders
    080719 Waerstaholmlund.weddingannouncer.com
    080726 AJFC
    080726 Sataya

    080802 Englali andreasjohanna.weddingannouncer.com
    080808 lillfoppa 
    080816 Annimminnic.weddingannouncer.com
    080823 jeeksa080823marcusochjenny.weddingannouncer.com

    Utan bestämt datum, men lika välkomna ändå:
    sajber.pillanhome.gamman.se/pillanochkjelle
    Pärlplattan
    Du & Jag

    Vi har även våra egna ”hustomtar” – dvs brudar som redan gift sig som hänger här med oss då och då Skrattande

  • Svar på tråden Sista året! Sommarbröllop 2008 tuffar vidare.
  • Bellanote

    pärlplattan:
    klänningen köpte jag hos kristina brud och fest. betalade 2800 halva priset för en aspera. de har ju rea nu.

    håret blir hos hårfin i bankeryd har hört folk rek dem. har en bekant som är utbildad makeupartist men då är det ju bara 500 kr billigare och det är ju nästan det man måste ge till henne som tack endå så tar allt hos dem så blir lugnast..

    kyrkan är bokad i hakarp.. festen är i järsnäs gamla skola..

    hur ska ni göra med maten? jag kan inte bestämma mig alls.

  • Alvaereva

    annim:
    nerverna har lugnat ner sej en smula faktiskt
    var mer nervös tidigare i veckan men det är borta nu.

    är mer orolig för min lilla bebis, hon kanske kommer snart? blev undersökt idag och min tapp är mjuk, framåtvänd och bara 1½ cm lång.. den ska ju vara närmare 4, det var den sist jag undersöktes för ca 3 veckor sen..

  • Englali

    Annim: Kämpa på! Du behöver ju inte ta bort all ris/pasta/potatis men varför inte äta den i bättre former? SOm potatisen tex. är mkt bättre när den har kallnat, då sjunker GI-värdet en del.

    Iaf kan du ju dra ner på dem bitarna på tallriken, och kanske utesluta dem från något mål per dag?

    Har samma problem här, inte med mig utan med sambon. Jag äter sällan ris/pasta/potatis. Inte mkt iaf, men det gör mig inget. Mår väl när jag äter så. En riktigt god köttbit, eller fisk med en fräsch sallad till är det bästa som finns! Sambon däremot kan inte leva utan tillbehör i form av pasta/ris/potatis... men han har minskat, o minskat o han börjar vänja sig lite. Han har till och med erkänt att han mår bättre, känner sig mindre "tung" och att magen fungerar bättre. Så det kan vara värt att pröva!
    Hoppa aldrig fukosten heller... den är såå viktigt!

    Jösses vilken moralpredikan, vill bara hjälpa till!! Är själv väldigt intresserad av kost och hälsa.

  • lillfoppa

    God kväll!!
    Hinner inte med er har haft alldeles för mycket att göra känner jag!!!
    Alvavera: Hoppas det går bra med magen!!!

    Annim:Det kan stå still i ett par veckor innan man börjar rasa igen.. Men du borde verkligen se över vad du äter på kvällen och natten...Lycka till!!

  • Annim

    Englali; Jag tar tacksamt emot alla tips! Så predika på bara

    Apropå måltider! är det någon som har tips på bra mättande frukost. Känner mig lite less på havregrynsgröt med skivad banan och lite mjölk som jag ofta tar. Men visst det mätter bra och länge.
    Men skulle vilja prova något annat. Har köpt viktväktarnas yougurth och nyttig musli. Men tycker inte jag håller mig mätt på det särkilt länge.
    Någon som har något gott, nyttigt och framförallt mättande frukost så man orkar fram till lunch?
    (brukar endast ta en frukt som mellis eller knäcke med något nyttigt pålägg, innan lunch)

  • snofsan

    hej å hå tjejer

    idag har man varit på linedance å fort gick det.. mohahha har bara gått tre ggr,, å de går fort som bara den

  • Snitte- 5/7-2008

    Heeeej!
    Anja: Gött med lägenheten! GRATTIS!
    Alva: vilken pissdag du hade häromdagen... tuuur att det gick över Du kommer vara en jätte vacker brud! Och bra att idioten blev fälld också!!! :P

    Viktnedgång: jag gick på GI ett tag, jätte bra! Men jag tror att största boven är allt sockrat bröd man äter också.. jag är en riktig mack-människa och kan äta mackor jämt, (vitt bröd) lägger man om det och äter nyttigare bröd visas det nog på vågen snart...

    Vals: Jepp, vi tränar stenhårt på valsträning! :) jätte roligt!
    Jag var ju emot att skojja till det i valsen först... men nu har vi också bestämt oss för att flika in en rockigare låt och släppa loss lite för att sedan sluta med valsen igen.. *fniss*

  • Anja 19 juli 2008

    Annim

    jag är ju precis som du, vi väger ungefär lika mkt (jag lite mer) Jag är urusel just nu. Du låter såååå duktig i mina öron!!!

    Äter sådär nyttigt och tränar massor.

    har precis kommit igång och börjat simma och tänker mig styrketräning oxå snart men måste gå ner lite innan jag vågar mig t ett gym.

    vi kan ju peppa varandra lite och ge varandra tips!!

    Jag har aldrig testat GI för jag fixar inte heller att utesluta kolhydrater men tänker att jag ska minska på dem faktiskt.

    Håller med dig om att det är bättre att ha en kaka mörk 70%ig choklad hemma än att ta nåt "nyttigt" och tro att sötsuget ska gå bort ohc sen sluta med att ÄNDÅ vräka i sig skit.

    Det jag är usel på är att stoppa när jag äter. Jag tar en portion till för att maten är god! SEn är jag VRÅLDÅLIG på att byta ut de goda feta sakerna i maten till nyttiga produkter. jag älskar smör och grädde, suck...

    Sedan kommer jag in i såna jä..la perioder där jag bara inte har någon karaktär och vräker i mig ohc blockar ut alla förmaningar i mitt huvud coh går emot ALLT SOM JAG JU FAKTISKT VET... Fattar inte varöfr. Är så medveten men gör det ändå!

    Så korkat!!!

    jag har ju 15 kg att gå ner... Vill så otrolit gärna landa på 70 kg (helst mindre) när jag gifter mig... Är ju van att väga så mkt mindre än detta.

    Om du kommer på några knep så snälla dela med dig. Jag lovar att göra detsamma

    Pratar supergärna om detta för det är den största frågan för mig inför bröllopet. Känner ju nästan att jag inte vill gifta mig om jag ser ut så här!

  • Anja 19 juli 2008

    Tack allihop för alla grattis till lägenhetsförsäljningen Känns sååååå bra!

  • Pumpkin

    Godmorgon tjejer!

    Angående GI så älskar även jag pasta, potatis och ris, vilket också var en av anledningarna till att jag inte höll på med GI längre än 2 veckor, men under den tiden hann jag i alla fall bryta mitt sockersug - vilket var den absolut största framgången för mig (godismonster, yes I am) Alva: Skönt att han blev dömd, mansgris!

Svar på tråden Sista året! Sommarbröllop 2008 tuffar vidare.