• Pumpkin

    Sista året! Sommarbröllop 2008 tuffar vidare.

    Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT – Nästa anhalt: Tråd nr. 8!

    Välkommen till vår härliga tråd! Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget Flört De som mest frekvent hänger här just nu är:

    Med bestämt datum:  
    071020 drömbrudjoyochandreas.weddingannouncer.com

    080524 Brud 080524
    080606 Tosa
    080614 Snart Fru Karlsson
    080620 Alvaerevahome.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080628 Bellanotebridetobe.weddingannouncer.com

    080705 Snitte - 5/7 2008rebeccaochmagnus.weddingannouncer.com
    080705 stjärngudinnan
    080705 Pumpkinlarsandangelicaswedding.blogspot.com / foreverandever.weddingannouncer.com
    080705 Mitziemoe
    080719 Anja 19 juli 2008anjasbrollops.blogg.se / anjaochdaniel.weddingannouncer.com
    080719 fdLadyehome.gamman.se/ellinorochanders
    080719 Waerstaholmlund.weddingannouncer.com
    080726 AJFC
    080726 Sataya

    080802 Englali andreasjohanna.weddingannouncer.com
    080808 lillfoppa 
    080816 Annimminnic.weddingannouncer.com
    080823 jeeksa080823marcusochjenny.weddingannouncer.com

    Utan bestämt datum, men lika välkomna ändå:
    sajber.pillanhome.gamman.se/pillanochkjelle
    Pärlplattan
    Du & Jag

    Vi har även våra egna ”hustomtar” – dvs brudar som redan gift sig som hänger här med oss då och då Skrattande

  • Svar på tråden Sista året! Sommarbröllop 2008 tuffar vidare.
  • Pumpkin

    Dricka vatten får man göra precis när man vill, är man törstig så ska man dricka, så är det bara. Och gärna lite till efter att törsten är släckt.

  • Waersta

    Ang flaggstången så måste jag vara så tråkig att berätta att det finns de som lägger ut sånna där bilder med flit, de vill bli sedda. Jag har sett många olika kort, populärt att ta kort så man ser att de står nakna i spegeln osv.

    Vem skulle sälja en fasadflagg som kostar ny 75kr?

  • Alvaereva

    annim:
    jag gick ner en del genom att bara lägga om kosten (från 78 till 62kg), men sen var det fem envisa kilon som bara inte gick bort hur jag än åt!
    jag fick en stegräknare av mamma och hon sa att jag skulle gå minst tiotusen steg om dagen. vi började tävla om vem som gick flest. och från november förra året till februari hade jag gått ner dom fem kilona! så mitt tips är att köpa en stegräknare och verkligen hålla koll på hur mycket man rör på sej. jag trodde att jag gick mycket mycket mer än vad jag gjorde, så jag började gå fram och tillbaka till skolan jag gick i då. bara dom vägarna blev 8-9 km och det var nästan tiotusen steg.
    sen blev jag ju på tjocken och då slutade jag med stegräknaren men fortsatte fortfarande att gå lika mycket i början innan ryggvärken och alla problem kom upp..
    läääängtar tills jag ska börja med den igen

  • Pärlplattan

    Snyggaste flaggstången!

    Bellanote - Lekeryd! Mannen jobbar i Tranås, så han körde igenom där nån gång, när vi fortfarande hade kvar lgh där. Han var grymt imponerad av att ICA-butiken hade kvar orginella påsar med ICAnders. Den var ju grymt läcker utan allt icanära/kvantum/maxi tjafs!! Vi har ju som sagt, redan gift oss, men givetvis ska vi fixa till oss även till festen - klänningen har jag ju kvar, t.ex och det kan ju vara roligt att ha den en gång till (dessutom bra som hållavikten-objekt). Min syster har lite känningar med ett par tjejer som gör hår och smink för runt 1000-lappen. Det tycker jag är helt okej. Till vår vigsel gjorde jag det själv, och blev rätt nöjd, så det är ju ett annat alternativ. Möjligen att jag i så fall gör sminket hos någon. Vart hittar du din klänning? Blommor? Allt?

    Pumpkin - Ett evigt dilemma. Tur det finns syskonbarn iaf. Man blir så avis på de små knytena, tycker jag. Samtidigt, kan jag ibland tycka att det är skönt att inte ha barn just nu (även om jag skulle bli oerhört lycklig om jag skulle bli gravid). Du fattar hur jag menar. Kanske om vi gör så att VI skaffar barn (eftersom det är viktigare att du kommer i klänningen än att jag gör det igen), så när vi åker utomlands så tar NI hand om honom/henne och så kan vi bytas av lite då och då.. Nej, allvarligt, jag vet inte. På ett sätt vore det trevligt om det kom lite som en överraskning, inte när man suttit och räknat dagar, testat, testat för ägglossning osv. Använder man inget skydd och har regelbunden sex, så borde det ändå inte komma som en förvåning, under förutsättning att kroppen fungerar som den ska (eller, kropparna kanske).

    Nu kommer snart min mor hit.. Ska bli trevligt. Jag funderar på om vi kanske ska ta oss en liten runda på staden. Ta en fika/lunch. Det är aldrig fel..

  • Annim

    Vad gulliga ni är! Här ramlar det in tips!
    Äta på natten det måste jag göra annars kan det nog sluta illa för både mig och vårdtagarna på jobbet.
    Men jag äter inga mängder. Jag vet att det blir fel med både mat och sömn.
    Jag är ju "endast" timvikarie så jag kan ju styra det där med arbetstid lite. Så det får nog bli att börja jobba dagtid.

    Sedan har jag tänkt att sätta hårt mot hårt ang sötsuget!
    Tänker försöka bojkotta allt godis och sötsaker.
    Det enda jag tänkt att ha som nödplan är att ha en chokladkaka mörk choklad 70%:ig. Som jag kan ta en ruta eller två när jag känner att jag måste ha något.
    För att annars så slutar det med att jag vräker i mig något annat skit.
    Peppa mig tjejer! Tror ni jag klarar det!
    3 veckor har jag satt som delmål. (Der är många som sagt att det är ungefär de första 3 veckorna som är jobbigast)

    Vatten dricker jag mycket periodvis! Glömmer det ibland när man har mycket omkring sig och kommer på att va fasen jag har knappt druckit något alls idag.
    Så det var en bra påminnelse.

    En stegräknare kanske inte är så dumt heller!?!

    Tack för era tips! mera,mera.....

  • Alvaereva

    YEEEESS!! han som misshandlade mig blev fälld!! fyfan vad glad jag är! där fick han så han teg, man behandlar inte mej hur som helst!

  • Sataya
    Alvaereva skrev 2007-10-17 14:10:57 följande:
    YEEEESS!! han som misshandlade mig blev fälld!! fyfan vad glad jag är! där fick han så han teg, man behandlar inte mej hur som helst!
    Grattis! önskar det hade varit så lätt att fälla någon som misshandlat en.. min utredning lades ner hela tiden.. en brud som slog ett glas i ansiktet på mig så en tand gick av samtidigt som hennes syster höll i mig...

    hennes vittne var hennes syster och mitt var en tjej jag träffat 2gånger typ.. liiiite irriterande:S
  • Alvaereva

    sataya:
    fyy då, det är inte klokt!! man tycker ju att dom borde få vad dom förtjänar
    han som misshandlade mej fick villkorlig dom och dagsböter och ska betala mej 5000 i skadestånd. skönt att dom tog det på allvar. mitt vittne var nämligen inte den allra bästa, hon ljög i rätten till hans fördel! men sen har hon ju inte alla hästar hemma heller verkar det som.

  • Annim

    Alvaereva; Grattis!Så skönt med en fällande dom!
    Hur är det med nerverna inför helgen annars då?!?

    Aporopå GI-metoden! har hört många som tyckt den funkar.
    Men jag är inte alls inne på att ta bort pasta,ris och potatis.
    Jag måste ju få leva något sånär normalt liv.
    O i mitt liv ingår det mat som pasta,ris och potatis.
    Men som Pumpkin säger sötsuget är en stor bov i mitt drama!

    Annars så ser jag fram emot nästa vecka nu!
    Det är så mycket kul som händer för min del nästa vecka.
    *Måndag-frissan. (Äntligen får jag ta upp diskussionen om bröllopsfrisyr på allvar)

    *Fredag-In till stan gå till bröllopshuset kanske försöka prova min klänning igen, men främst dit för att följa med vår brudtärna och kolla på tärnklänning.
    Direkt efter det ska jag till Kicks och få en mini-makeup och minimanikyr. Göööött!

    *Lördag-Är jag och min sambo bjudna in till sambons morbror på middag. Dessutom kommer vi vara barnfria.

    Längtar redan.
    Funderar på om vi ska ta fram kräftorna vi har i frysen till helgen oxå. Det vore inte så dumt kanske....

Svar på tråden Sista året! Sommarbröllop 2008 tuffar vidare.