• Pumpkin

    Sista året! Sommarbröllop 2008 tuffar vidare.

    Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT – Nästa anhalt: Tråd nr. 8!

    Välkommen till vår härliga tråd! Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget Flört De som mest frekvent hänger här just nu är:

    Med bestämt datum:  
    071020 drömbrudjoyochandreas.weddingannouncer.com

    080524 Brud 080524
    080606 Tosa
    080614 Snart Fru Karlsson
    080620 Alvaerevahome.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080628 Bellanotebridetobe.weddingannouncer.com

    080705 Snitte - 5/7 2008rebeccaochmagnus.weddingannouncer.com
    080705 stjärngudinnan
    080705 Pumpkinlarsandangelicaswedding.blogspot.com / foreverandever.weddingannouncer.com
    080705 Mitziemoe
    080719 Anja 19 juli 2008anjasbrollops.blogg.se / anjaochdaniel.weddingannouncer.com
    080719 fdLadyehome.gamman.se/ellinorochanders
    080719 Waerstaholmlund.weddingannouncer.com
    080726 AJFC
    080726 Sataya

    080802 Englali andreasjohanna.weddingannouncer.com
    080808 lillfoppa 
    080816 Annimminnic.weddingannouncer.com
    080823 jeeksa080823marcusochjenny.weddingannouncer.com

    Utan bestämt datum, men lika välkomna ändå:
    sajber.pillanhome.gamman.se/pillanochkjelle
    Pärlplattan
    Du & Jag

    Vi har även våra egna ”hustomtar” – dvs brudar som redan gift sig som hänger här med oss då och då Skrattande

  • Svar på tråden Sista året! Sommarbröllop 2008 tuffar vidare.
  • snofsan

    endast snofsan e vaken...

    hallå eeeeeeeeeeeeeeeeeekooooooo eeeeeeeeeeeeeeeeekooooooooo

    När mina kära BT:are vaknar kanske ni kan tipsa mej om en snygg älv elle alv frisyr ska ha en löv tiara i håret...

  • Pumpkin

    Godmorgon! Här har man som vanligt varit kroppsligt vaken sen 5.45 men jag vette sjutton om jag egentligen vaknat på riktigt än FundersamPärlplattan: Jag har samma problem som dig - jag kommer på saker hela tiden som jag skulle vilja göra om något/några år, men samtidigt så finns det ju en stark längtan efter bebis. Självklart kan man göra saker även när man fått barn, men kanske inte när de är jättesmå som sagt. Vad ska vi ta oss till? Noonqa: Välkommen! Vilka är ni då? Vart ska ni gifta er? snofsan: Har ingen koll på alv/älv-inspirerade frisyrer tyvärr.

  • 666baby

    Snofsan: Hur då lövtiara? Kan du visa bilder? Jag vill också ha nåt sånt men vet inte riktigt hur jag ska åstadkomma det, särskilt inte kombinerat med dreads... =)

  • Annim

    God morgon tjejer!
    Äntligen börjar jag bli normal (hur normal jag nu kan bli) igen efter nattjobben förra veckan.
    Ska nog inte jobba natt mer eller inte sådär många nätter på raken iaf. Funkar inte när man sedan ska orka med ungarna under helgen. Tur att jag har en så gullig sambo som lät mig vila MYCKET under helgen.

    Hur som helst!

    Alvaereva; Vilken av flaggstängerna var till salu!?

    Skönt att du lugnat dig lite! Din man kommer att tycka att du är den vackraste bruden någonsin! Du är ju hans blivande hustru och mamma till ert kommande barn!
    Lycka till på den stora dagen!

    Själv har jag bekymmer med att jag aldrig (känns det som) kommer under 80 kg på vågen.
    Har pendlat nu ett bra tag mellan 80,5-83
    Jag blir snart tokig! Har ju bara ca 12-13 kg kvar.
    Ja, det känns som bara faktiskt då jag redan gått ner ca 20 kg, men det är klart det är ju sedan hösten -06.
    TÅLAMOOOOD................

  • Pumpkin
    Annim: Kanske dags att förändrar nånting i kosten/träningen i så fall? Ibland när man hamnar på en sån där platå så kan det räcka med en liten, liten förändring för att kilona ska börja rasa igen.
  • Annim

    Pumpkin; Ja, dela med dig om vad jag ska hitta på!
    Eller jag vet nog vad som är fel!
    När ja egentligen har fått för lite sovtimmar så äter jag desto mer och gärna då sötsaker.
    Igårkväll t.ex var jag såååå himla sugen på godis.
    Vi hade inget hemma, men då tog jag mackor iställer men likt förbannat var jag inte nöjd.
    Jag vet att jag gärna sover för lite när jag jobbat natt och det straffar sig på så sätt att jag blir än mer sötsugen.
    Antagligen för att jag behöver sockerkicken.

    Tränar gör jag minst 2ggr i veckan är ute och går med stavar så ofta jag kan och orkar.
    Nä, det är nog sömnen som jag behöver mera av för att komma över det där sötsuget.
    Men har du något bra tips utöver detta så dela gärna med dig!

  • Pumpkin
    Annim: Hmm... Ja, för det första - kom över sötsuget (skitsvårt!) Har du testat GI-metoden någon gång? Det är superbra mot sötsug faktiskt, om man tar sig igenom den första veckan. Sen är det ju många som lovordar det eftersom de tappar så mycket i vikt på kort tid, men så långt kom aldrig jag (hade iofs inte så många kilon att tappa heller).
    En del tar till Nutrilett eller liknande när de står stilla, för att få en liten kickstart igen, viktigt är ju då att man inte börjar vräka i sig mat när man börjar äta "fast föda" igen.
    Äter du enligt tallriksmodellen?
    Styrketräning kan också vara en anledning till att du stannat upp. Självklart är det bra att bygga muskler, men i perioder står man stilla eftersom muskler väger mer än fett.
    Intervallträning när du är ute och går är bra, eller så kan du t ex öka på ett pass med en halvtimme, så att kroppen får anstränga sig mer än den vant sig vid.
  • AJFC

    Annim: när man jobbar natt så ska man inte äta något under natt timmarna, för det är kroppens tid att få vila & reparera allt i kroppen. man ska äta som vanligt säg att du vaknar vid 14 så ska du äta middag & frukost vid 7.

    sen så ska man aldrig ätat efter kl 19 på kvällen eller dricka.

Svar på tråden Sista året! Sommarbröllop 2008 tuffar vidare.