• zukigirl

    "Gamlingar" & "Panikare"! Dax att göra stan osäker!

    Det har pratats lite löst i både gamling-tråden och panik-tråden om att ordna en träff och eftersom dessa två trådar har blivit så sammanvävda så tänkte jag att vi kan diskutera en gemensam träff i denna tråden. Vi får försöka ge lite förslag på var och när vi ska träffas och göra stan jäkligt osäker. Jag tror i vilket fall som helst att vi ska lugna oss till efter jul. Jag föreslår Januari som är en skittråkig månad som man kan behöva liva upp lite. Och när jag ändå håller på så föreslår jag att en bra träffpunkt vore Stockholm eftersom det finns dom som måste ta finlandsbåten för att komma till Svedala.
    Så, nu har jag tyckt till! Nu får ni säga er mening. Det var väl snällt va!!??
    Kom med förslag nu då!


    zukigirl - som längtar efter att få göra stan osäker med er
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-14 21:33
    Jaha, nu är det då bestämt! Den 19:e Januari så träffas vi på Golden hits i Stockholm! Det ska bli såååå jäkla roligt alltså!!!
  • Svar på tråden "Gamlingar" & "Panikare"! Dax att göra stan osäker!
  • Tuss78

    Linda, det låter som att du kan få lite av mitt jobb om du inte får något eget idag. Men det hoppas jag verkligen att du får! Eget jobb alltså...

    Blir lite avis på dig som kan ha kvalitetstid med din mormor, skulle kunna göra vad som helst för att få ha det igen.

  • Yllo

    Nu har jag rett upp allt med chefen Hon hade fått helt fel uppfattning när vi pratat... Fattar inte hur hon kunnat misstolkat så kaptalt dock..... Men men. Nu har jag diskuterat igenom allt med henne så det är lungt igen

    Yllos dag:
    5:00 Uppstigning, morgonkaffe.
    6:00 Tvagning, make upp och fixa håret.
    6:15 Påklädning och börja väcka maken
    6:30-6:40 Äntligen fått upp maken och gett honom hans shake (Camebridge)
    6:40-6:45 Avfärd hemifrån till jobbet.
    6:55 Stämplar in på jobbet
    9:00 Fika
    9:20 Åter på rummet och jobbar
    11:30 Lunch.
    12:00 Lunchen slut
    13:30 Arbetsdagen slut för denna gång. (fast rätt så ofta blir klockan närmare 14 innan jag kan stämpla ut)
    Ca 14:30-15:00 Hemma igen och kokar kaffe åt mig. Startar en maskin tvätt.
    16:30 Lagar middag.
    17:00 Maken kommer hem och vi äter.
    18:00 19:00 Stargate SG1
    19:00 Tömmer tvättmaskingen och viker tvätt.
    Ca 19:30 Somnar på soffan.
    Ca 23:00 Maken väcker mig och kör mig i säng.
    Ca 23:10 Tänderna borstade och jag ligger till sängs och sover vidare.

  • Liinda_e

    vad är det du shakar då moahahahaha
    (jo jag fattade vad det var men det var sååååå kul att driva med)

    kan nu oxå berätta att jag troligtvis får jobbet men vill därimot inte ha det...ringer dom kommer jag troligtvis tacka nej eftersom lönen vilkoren och hela företaget verkar såååå dåligt och oorganiserat.

  • Kaffemoster

    HA HA .. det här var ju kul ...

    6.30 Klockan ringer .. (Maken är då redan uppe)
    6.45 Endera sover jag fortfarande eller så motionerar jag på löpar bandet
    7.30 Duschar och klär mig
    8.00 Gör i ordning frukost, lunch och mellan mål
    8.20 Avlöser maken att mata ekorrarna på altanen
    8.35 Åker till jobbet
    8.50 Fixar kaffe på jobbet, äter medhavda mackor, läser email
    9.00-11.30 Jobb+BT
    11.30-12.30 Promenad och/eller lunch
    12.30 - 18.30 Jobb+BT
    19.00 Lagar mat
    20.00 Äter middag och umgås med maken
    23.00 Väcker maken på soffan
    23.05 Sover som en stock

  • zukigirl

    *fniss* Okej...
    zukis dag:
    05,40 Mobilen ringer och jag stänger av
    05,45 Mobilen ringer igen och jag stänger av
    05,50 Mobilen ringer åter en gång och jag stänger av. Detta upprepar sig till kl 06,10
    06,10 Sätter mig upp i sängen och förbannar mig själv för att jag inte gick o la mig tidigare igår. Leter förstrött efter mina raggsockar. Tar på dom och inser att jag måste rusa på toa.
    06,15-06,30 Sparkar lite lätt på maken vars mobil spelar hårdrock för fullt. Tar en cigg. Dricker en Nutrilett. Tittar mig i spegeln och suckar. Sminkar mig. Sparkar åter igen på maken.
    06,30-06.40 Letar efter nåt att ha på mig. Har äntligen fått upp maken. Tar på oss och sätter oss i bilen.
    06.55-12.15 Anländer till jobbet där det står X antal lastbilar och väntar på att få komma in o lasta. Tar hand om alla papper på typ 3 röda minuter. Skickar in dom för lastning. Tar hand om dom när dom kommer ut. Skriver fraktsedlar. Fakturerar. Skapar ordrar. Irriterar mig på polska chaufförer som envisas med att prata polska med mig vilket jag inte kan.
    12.15-12.45 Lunch. Om jag har tur. Så länge det är bilar inne på området så får jag inte gå.
    12.45-15.45 Skriver fler fraktsedlar. Irriterar mig på Tjeckiska chaufförer som försöker prata Tjeckiska med mig. Skriver lite snuskiga meddelanden till min man. Väntar på att mannen ska bli färdig så vi kan åka hem (samma jobb).
    16.00-22.00 Försöker intala mig att jag inte är trött och borde renovera lite. Slutar med att jag sitter framför datorn en stund och sen halvligger i soffan o slötittar på tv.
    22.30 Borde gått o lagt mig för en halvtimme sen
    23.00Borde gått o lagt  mig för en timme sedan

    ZZZZZZZZZZZZZ

  • Kaffemoster

    Nix, inga shakers till min man ... ..
    Han fxar egen frukost och lunch. Jag lagar middag och maken diskar .. maken tvättar och ingen städar
    Zuki, jag har också snoozern på ... det gör min man vansinnig så han går upp när alarmklockan ringer första gången .. om han inte redan är uppe ...

  • a02270

    men en fråga, kan vi kolla igen vilken show vi ska se? vill ju liksom inte bli utan juh

Svar på tråden "Gamlingar" & "Panikare"! Dax att göra stan osäker!