• zukigirl

    "Gamlingar" & "Panikare"! Dax att göra stan osäker!

    Det har pratats lite löst i både gamling-tråden och panik-tråden om att ordna en träff och eftersom dessa två trådar har blivit så sammanvävda så tänkte jag att vi kan diskutera en gemensam träff i denna tråden. Vi får försöka ge lite förslag på var och när vi ska träffas och göra stan jäkligt osäker. Jag tror i vilket fall som helst att vi ska lugna oss till efter jul. Jag föreslår Januari som är en skittråkig månad som man kan behöva liva upp lite. Och när jag ändå håller på så föreslår jag att en bra träffpunkt vore Stockholm eftersom det finns dom som måste ta finlandsbåten för att komma till Svedala.
    Så, nu har jag tyckt till! Nu får ni säga er mening. Det var väl snällt va!!??
    Kom med förslag nu då!


    zukigirl - som längtar efter att få göra stan osäker med er
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-14 21:33
    Jaha, nu är det då bestämt! Den 19:e Januari så träffas vi på Golden hits i Stockholm! Det ska bli såååå jäkla roligt alltså!!!
  • Svar på tråden "Gamlingar" & "Panikare"! Dax att göra stan osäker!
  • Kaffemoster

    Det verkar ju helknäppt ..
    Ett tips för att bli befordrad/få löneförhöjning är att prata med din chef om det. Fråga honom/henne vad hon/han kräver av dig för att du ska få en högre position eller högre löneförhöjning. Sen skapar man en utvecklings plan där ni sätter mätbara mål .. Olika chefer uppskattar olika saker, så på det här viset lär du dig vad din chef värdesätter. Sen ger det din chef ett sätt att följa din utveckling. Om du sen mött dina mål, så är det ju lite svårare för din chef att säga nej ...
    Det här funkar säkert inte överallt .. men om din chef har chefsutbildning, så borde han eller hon uppskatta att du tar ditt jobb seriöst och vill veta hur du kan utveckla dig ... Sen är det jätteviktigt att se till att din chef är medveten om att du gör ett bra jobb. Det är viktigt att synas.

    ... OK .. nu svävade jag ut lite .. Sorry ...

    .. jag kanske ska ta och jobba lite också ...


    Yllo skrev 2007-11-07 14:09:55 följande:
    HA! Min chef skulle nog inte köpa det!Idag fick jag kritik av henne för att jag bara sitter vid MSN på arbetstiden och inte jobbar tillräckligt... Jag har inte ens MSN installerad på min jobbdator samt att jag så fort jag ser någon ha MSN installerat... avinstallerar det. Vi får nämligen inte ha MSN på våra datorer här på jobbet!! Jösses vad sne jag är just nu.. Att få höra en massa saker som inte har belägg och att det därför gör att jag inte får någon större löneförhöjning *suck* Visserligen hänger jag ju här på BT om dagarna... så jag får väl sluta med det
  • Kaffemoster
    Liinda_e skrev 2007-11-07 15:46:01 följande:
    hehe tänk om dom gör det...dom kanske fyller upp kvoten för alla dom män som är på bt...typ 10 st....
    Tack och lov så kan dom inte svenska ... HAHAHA
  • Yllo

    Kaffemoster: Det var precis det jag gjorde! Jag frågade vad jag ska behöva göra till för att få upp lönen där jag egentligen ska ligga.. Hon kunde inte svara på det alls Jag kan inte ta på mig fler arbetsuppgifter för då måste jag jobba 15 timmar om dagen för att hinna med.. sedan är jag ju sjukskriven 25% också och försöker sköta mitt heltidsjobb på 75% *suck* Aldrig är dom nöjda.. näää det är nog dags att se sig om efter ett nytt jobb.. Däremot ska jag ta upp med henne idag om var dom där anklagelserna kommer ifrån.. och kan hon inte svara på det så får hon banne mig sluta yra om saker som inte stämmer!

    Jag var så arg i går e.m. att jag nästan satt här och grät.. min man försökte trösta mig så gott han kunde....

  • Godisråttan

    hörrni tjejjer!Har ni bokat bord?Det är 6 mån väntelista för bordsbokning på GH...Jag kommer nog tyvärr inte följa med men träffas gärna på en fika och pratar bröllop för de som vill det OCKSÅ

  • Kaffemoster

    Yllo, trist att du har en knäpp chef .. inte mycket man kan göra då .. Jag har jobbat för många knäppgökar ..men just nu har jag turen att ha en underbar chef ...
    Klart hon kan göra något åt din lön .. men det krävs ju en extra insats för att gå utanför löne potten ... men det går .. fast knäppgökar göre sig icke besvär ...
    Innan jag fick erbjudandet att spendera 4 månader i USA (det var dryga 13 år sen Hihihi) så försökte jag få min chef att inse att jag var värd mer än de nyutexade ingenjörerna som fick högre lön än jag, fast jag jobbat på bygget i tre år .. Han mer eller mindre sa att om du skaffar dig ett erbjudande från ett annat företag så kanske han skulle kunna få företaget att matcha .. så jag började kolla på andra företag ... Jag sökte två jobb och begärde 25% högre lön .. och jag fick båda jobben jag sökte .. så jag sa upp mig på stört samt informerade min kollegor att gräset är grönare på andra sidan .. Dock så hoppade jag på erbjudande att åka på kontrakt till USA på 4 månader .. och resten "is history" ... Men ett flertal på avdelningen slutade och jag hoppas att dom som stannade fick löneföhöjning ...

  • Kaffemoster

    Skulle också säga att CNN hade reportage från skjutandet i Finland .. annars är ju jänkarna inte speciellt intresserade av vad som händer och sker ute i världen .. Mest fokuserade av vad kändisarna i Hollywood strular till med ... Så tröttsamt ... Jag bryr mig inte om Brittney's senaste bravader ..
    Är nyheterna lika illa hemma i Svedala?

  • Liinda_e

    och på tal om jobb....johnny har börjat muttra lite att jag jobbar så sällan så jag tänkte äsch får väll anstränga mej lite då...
    skicka en ansökan...20 min senare ringde dom och fråga om jag kunde komma på intervju idag!?`!!!!!!
    nä på måndag kan jag sa jag...så på måndag intevju alltså ..och förhopnnings vis ett jobb att fylla tiden med tills massage jobben kommer tätare

  • zukigirl
    Godisråttan skrev 2007-11-08 09:27:58 följande:
    hörrni tjejjer!Har ni bokat bord?Det är 6 mån väntelista för bordsbokning på GH...Jag kommer nog tyvärr inte följa med men träffas gärna på en fika och pratar bröllop för de som vill det OCKSÅ
    Va!? Men sessan hade ju ringt men då sa dom nog inget om att det var så lång väntetid? Det hade hon ju talat om för oss tror jag? SESSAAAAN!!!!! Var är du!!?? Jag börjar bli nervös!!!
Svar på tråden "Gamlingar" & "Panikare"! Dax att göra stan osäker!