• Linum

    Fikasugna bröllopsplanerare i Göteborg?...Del 5

    Tråden som aldrig dör...

  • Svar på tråden Fikasugna bröllopsplanerare i Göteborg?...Del 5
  • Linum

    Bauti: Något liknande ja...

    Tack för en trevlig fika!

    Frujj: Är inte alls nervös faktiskt. Vi har allt under benhård kontroll. Nerverna kommer väl precis innan vi går in i kyrkan... Räknar inte med att kunna sova ordentligt fredag natt, så på torsdag ska vi på floating för att vila upp oss.

  • Ab fab

    hej snyggingar. Trevligt med fika. Som vanligt. Men snart får det bli hemfikor så vi kan visa bilder från bröllopen.

    Fru Nibla- tack för skjussen. Det var skönt att komma hem i tid.

    Tackkorten är klara från fotoaffären- nu skall det skrivas....

    Vi blev ju utlottade på bröllopet och vi har faktiskt bokat in två av dessa dejter. Svamppromenad nästa helg och filmvisning i november. Det skall bli kul

  • Carma07

    Godmorgon

    Tack för en himla mysig fika. Skönt att se att du är så lugn Linum.

    Frujj: Kul med lite omväxling på jobbet. Hinner du hem tills på lördag?

  • Addiz

    Linum: status på röda blad och bär i slottsskogen efetr morgonpromenad med vovvarna:

    Röda-orange-bruna lönnblad finns ganska många, men få är "perfekta". Nästan alla har hål efter insekter el dyl. Ska du ha dem till dekoration ett och ett så blir det nog inte så bra, men om du ska ha dem i en stor hög så funkar de!

    Det finns också en liten buske med minilönnblad (ser ut som lönn men är inte lönn) som är röda mot det lila hållet.

    Röda bär: fyra olika sorter
    1) "riktiga" nypon, men där har nästan alla bladen ramlat av, så det är spretiga kvistar med röda nypon på.
    2) nypon som har stora rosa blommor på sommaren, lite större nypon, på kvistar där bladen är kvar (men gröna). Nyponen är stora, röda och fina.
    3) nåt som ser ut som nypon, men som växer på typ träd istället. Massa röda bär i klasar, och gröna löv som ser nästan ut som eklöv.
    4) på vår gård: låga buskar, med lite längre kvistar med massa små röda bär (nästan som typ lingon i storlek, men nypon i färg) och små mörkgröna blad. (dessa kan kanske bli lite svårt att komma åt, man får nog göra det mitt i natten isf)

    På vår gård finns också två andra buskar, en med "fem-finger"-blad, som är röda, men drar mer åt det cerisa hållet, och en buske som är jättefin, med perfekt röda och gula blad. Båda kan dock kanske bli lite svåra att komma åt då de är precis i blickfånget från många lägenheter hos oss...

    Säg till om du vill att jag ska ge mig ut på blad-och bärjakt! =)

  • Linum

    Addiz: Åh vad du är bra! Tar gärna emot nypon, både "bara" och på kvist. De på kvist blir fina i blomsterarrangemangen vi tänkt göra.

    Kan du komma förbi med dem på fredag? Vi är nog i lokalen hela dagen och kvällen... Jag kan komma och hämta du hellre vill det.

  • Ab fab

    Linum- tränar till 20. Är väl hemma 2015. Kommer ni sen? Te o mackor serveras till hungriga brudpar om så önskas

    Kolla mejlboxarna om en stund

  • FruTez

    Hej Tjejer!

    Det var ett tag sedan jag va här i trå´n och hälsade på. Va är detta med Facebook alla pratar om?? Nån som vill uppdatera en stackare som ligger efter i uppdateringarna??

    Igår var vi hos Fotografen och valde ut kort till albumet och även några som vi gjorde förstoringar på... det kändes bra och vi var helnöjda efteråt.

    Har alla skickat in bild till GP?? Nibla och Frujj´s har jag sett...

    Kom ni fram till något intressant på fikan igår? *nyfiken* Orkade inte hänga på, är jätteförkyld... :( Sambon blev förkyld dagen efter att vi kom hem från usa och några dagar senare började det för mig. Är hemma från jobbet idag, men ska nog jobba imorgon.

    Nibla: Kul att höra att du trivs på nya jobbet! Är så nyfiken på ert hus! Kan vi komma och våldgästa nångång?

  • Ab fab

    vi lovar en facebook kurs till så fort du önskar

    trevlig fika igår. som vanligt. vi har bestämt nästa gång.

    syns vi på lördag?

    vi skall inte ha bild i GP

  • Ab fab

    vi lovar en facebook kurs till så fort du önskar

    trevlig fika igår. som vanligt. vi har bestämt nästa gång.

    syns vi på lördag?

    vi skall inte ha bild i GP

Svar på tråden Fikasugna bröllopsplanerare i Göteborg?...Del 5