• stenbruden

    Göteborgsbrudar 2008

    Någon som ska gifta sig i juni 2008? Från Götet kanske?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-17 12:26
    Nästa BT träff är fredagen den 2/11!

    stenbruden och astriden är på! Vore kul om ALLA kommer!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-17 12:36
    ~ bröllop gbg - 24 november, Aschebergska Eken
    ~ Astriden - 5 April, Stora Holms Säteri
    ~ BarbaBruden - 10 Maj, Masthuggskyrkan
    ~ LindaochLinus - 17 maj, S:t birgittas kapell
    ~ Majsis - 31 maj, Rådhuset
    ~ 31 maj 2008 - 31 maj, Tofta Bränneri
    ~ Stenbruden - 6 juni, Aspenäs Herrgård
    ~ malinlars - 7 Juni S:t birgittas kapell
    ~ 080628 - 28 juni, Tofta Bränneri
    ~ stjärngudinnan - 5 juli, Kungslena kyrka
    ~ Joji - 12 Juli, Onsala kyrka
    ~ MrsD - 19 juli, Lysekils Kyrka
    ~ NYC Brud i Gbg - 2 aug, Skärhamns kyrka
    ~ B & S - 8 aug, centrala GBG
    ~ Valkyriana- 8 aug, Kapellet stenungsund
    ~ Fröken Plommon - 9 aug, Säve Kyrka
    ~ fru augusti 2008 - 23 aug, Hanhals kyrka
    ~ Amor Eterno - 30 Aug, Kungälvs Kyrka - Fest - Aschbergska Eken

  • Svar på tråden Göteborgsbrudar 2008
  • Amor Eterno

    Hejsan tjejer!!

    Idag är det fullt upp på jobbet, men hann att kika in och se att ni har skrivit en del!!

    Helgen gick åt att fixa med trädgården, klippa häck, kratta och rensa.. En hel helg åt det bara men nu känns det så skönt.. :)

    Jag har hittat min acenterpieces till bröllopet det blir ikeas falster vas/ men 4 vita rosor och murgröna i.
    Sedan lite tända ljus och murgröna på bordet :)

    Lätt och enkelt fast jag behöver typ 20-25 vaser, kan nog sälja dem på blocket sen :)

  • mrsD

    MY GOD! här trodde man skulle få lite semester när man åkte t mamma i helgen, men nääää då.. då åker jag o lillasyrran på o kratta löv.. (på en gräsmatta som e typ stor som en fotbollsplan o en jäkla lönn me miljarders löv mitt i...) så har sån träningsvärk nu!
    ajajaj.. men sen fick vi tårta=)

    Ser att ni har skrivit flitigt! Vore kul o jämföra lite inbjudningar o utbyte idéer IRL, men kanske bryggeriet inte e riktigt rätt ställe?
    Kanske vi kan ha en träff till på typ nåt café där man kan sprida ut sig lite *S* o inte komma hem me tillknycklade saker efter en blöt kväll.. hehe

  • Majsis2008

    Vad alla verkar nervösa med sina inbjudningar....själv har jag gjort det väldigt lätt för mig. Beställt ett dubbell vikt kort med oss två på framsidan, sen köpt papper från paduro med rosmotiv i olika färger. Klistrat på detta i samma storlek som korten på insidan och sen på framsidan gjort en rem runt oss två, sen skrivit med guldpenna: Bröllop på översta ramen och sen Håkan o Malin på understa delen. Sen skrivit texten på datan och klistrat på insidan. Kuverten blir stämplade med ett brudpar...enkelt och lätt...

  • Amor Eterno

    Jag började göra mina inbjudningskort sedan såg jag att det inte blev som jag ville när jag hade köpt matrialet!

    Så jag hittade sedan på calligraphen några jättefina som jag sätter en grön rosett på i sidentyg, våra färger är vitt å grönt.
    Så jag beställde dem 90 st med tre olika språk gick allt på 1600:-

    Och jag betalade 1100:- för matrialet de skall jag andvända som vigselprogramm nu :)

  • BarbaBruden

    Astriden
    Bra förslag! Alla tar med nåt kort att visa upp så kan vi ge varandra lite plus&minus.....Kanske det lossa...
    Kan man beställa bord på bryggeriet som är pysselvänligt???

    Minst sagt ångest över inbjudningarna. Har köpt en himla massa grejer på Panduro men inget tycks bli som jag vill ha det....

  • malinlars

    man få nog göra en prototyp.. tänkt göra en sån innan så jag vet hur jag skall göra å hur det blir.. Är ju inte hur billigt som helst att testa med "riktigt" papper först som sen blir fel..

    vilken fin blogg Astriden.. jättefin.. Min sambo är dessvärre lite annorlunda.. Han vill hålla allt hemligt tills inbjudningskorten kommer ut.. har svårt att hålla mig ibland inför mina vänner.. men tur att jag har er!!!

  • Amor Eterno

    God morgon tjejr!!

    Klockan är bara 8.17 oh det har redan hänt en massa :)

    Jag bor i backa och därifrån åker buss 18 eller 19, varje morgon, alltså varje j..vla morgon är bussen propp full!! Detta är en säkerhetsrisk, vi är inpackade som sillar och idag fick jag nog trängde mig fram till buss chauffören å sa: Usäkta vet att detta inte är ditt fel men varje morgon är detta så här du måste meddela att det måste sättas in mer bussar! Han sa att jag får prata med politikerna och min kommun, och folk runtomkring mig höll med och jag sa högt så nästan hela bussen kunde höra att vi måste skriva eller ringa till västtraffik.. Om vi gör detta varje morgon sååå kanske hör de på oss, och folk höll med!! Så snart skall jag skriva ett brev som jag skall skicka varje morgon och får jag inget svar så skall jag skriva till GP och metro.. Säkerhetsfråga de gillar nog detta...

    Nog om detta nu över till något helt annat!

    Sedan kom jag till jobbet tittade i mina mails och hade en nyhetsbrev ifrån ticnet eftersom jag är en sucker för musik-shower-opera-musikaler-stand up osv.
    Sorry to tell you men när jag var i mina 12-13 år så älskade jag Celine Dion har alla hennes skivor!!!! Hon skulle komma hit 1999 eller 2000 köpte biljetter till Ullevi till rad 3 ifrån scenen sedan ställdes det in!!! Jag lipa nästan hihhihi.

    Men nu kommer hon hit den 7 juni!!!!!!!!!!! JAAAAAAAAAA (Ni tänker Oh my God) Biljetter släpps 5 November jag skall beställa :)

    Nu fick jag skriva av mig handlade inget om bröllop men det kommer sedan (tror jag) :)

  • mrsD

    Amor - vilken händelserik dag, redan!

    jag tror jag har bestämt mig för att åka till Ramonas idag o spana lite på rean.. men bara nästan bestämt mig.. får se hur d blir, har lite fobi för bröllopsbutiker..

  • malinlars

    amor- bor också i backa.. skall ta och skriva jag med! Ska se till att sambon också skriver!

    Va härligt att Celine kommer hit.. det är ju faktiskt otroligt tycker jag.. med tanke på hur stor hon är egentligen. Hon säljer ju sålt allt i Las Vegas.. Va roligt. På vår bröllopsdag också..

    Nu skall jag duscha.. skall till skolan å ha ett seminarium om vad läroplanen säger om naturvetenskapliga ämnen.. bla bla bla.. själv har man valt humanistiska ämnen. Hkk å Shk.. jaja.. Längtar så till att få börja med examens arbetet.. då känns det mer verkligt att man snart är klar med pluggandet.. för denna gång..

Svar på tråden Göteborgsbrudar 2008