• stenbruden

    Göteborgsbrudar 2008

    Någon som ska gifta sig i juni 2008? Från Götet kanske?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-17 12:26
    Nästa BT träff är fredagen den 2/11!

    stenbruden och astriden är på! Vore kul om ALLA kommer!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-17 12:36
    ~ bröllop gbg - 24 november, Aschebergska Eken
    ~ Astriden - 5 April, Stora Holms Säteri
    ~ BarbaBruden - 10 Maj, Masthuggskyrkan
    ~ LindaochLinus - 17 maj, S:t birgittas kapell
    ~ Majsis - 31 maj, Rådhuset
    ~ 31 maj 2008 - 31 maj, Tofta Bränneri
    ~ Stenbruden - 6 juni, Aspenäs Herrgård
    ~ malinlars - 7 Juni S:t birgittas kapell
    ~ 080628 - 28 juni, Tofta Bränneri
    ~ stjärngudinnan - 5 juli, Kungslena kyrka
    ~ Joji - 12 Juli, Onsala kyrka
    ~ MrsD - 19 juli, Lysekils Kyrka
    ~ NYC Brud i Gbg - 2 aug, Skärhamns kyrka
    ~ B & S - 8 aug, centrala GBG
    ~ Valkyriana- 8 aug, Kapellet stenungsund
    ~ Fröken Plommon - 9 aug, Säve Kyrka
    ~ fru augusti 2008 - 23 aug, Hanhals kyrka
    ~ Amor Eterno - 30 Aug, Kungälvs Kyrka - Fest - Aschbergska Eken

  • Svar på tråden Göteborgsbrudar 2008
  • Majsis2008

    Blir nog inget sånt avancerat heller...spara på träden lite hehe...fast hade varit kul...

  • mrsD

    asch.. roligt me ett litet häfte, absolut inget avancerat! o inga rim om gästerna eller sådär.. bara roliga grejer=) typ ordningsregler, bordsbingo, o saker att fundera på osv

  • stenbruden

    Ja vi tänkte också lägga lite mer tid och tänk på festhäftet! Tror att det kan bli kul och folk får ngt att babbla om.

    Vi funderar på att skriva nåt kul om varje gäst, ingen pinsamt till de som inte klarar det. Man känner dom och vet vilka man kan driva med lite och vilka man absolut inte kan det...

  • mrsD

    jo precis

    vi har redan festhäftet klart.. bara att printa ut d o binda ihop! sköööönt

  • stenbruden

    Va skönt ja! Jag har noll koll på hur jag vill att det ska se ut.. men vad det ska innehålla vet jag på ett ungefär

  • mrsD

    kan maila mitt om du vill? riktigt enkelt, men fint ändå, tycker jag.. kan kanske ge lite idéer

  • Astriden

    mrsD, du får jätte gärnamaila det även till mej om du vill..
    ska börja med våra men kommer inte igång Kul med tips.
    lägger min mail i din inbox

  • Amor Eterno

    Halloj tjejer!!

    Vad ni skriver!! Angående dj in a box så tycker vi att 1600:-för musik högtalare och mikrofon är ett bra pris, vi komemr att ha en stor sal med många gäster så det behövs nog mikrofon till talen.

    Angående festhäfte så lägger vi ner ganska mycket arbete på det, skall skriva lite om varje gäst och det skall ju vara på tre olika språk så jag har redan börjat lite :)

    Astriden: Vad är det för klänning du föll för??
    Hittade min på ramonas och sedan googlade jag den och hittade den för billigare peng i skövde!

    Sedan är jag så glad att jag har hittat tre bolag som kan hjälpa mig med de sakerna jag behöver hyra in till bröllopet! Fick e-mail utav två idag med priser tycker det låg bra i pris!!

    Nu är jag på jakt efter bordsdekorationer har hittat lite roliga saker men måste typ ha tid och ork att prova lite hemma oxå :)

  • BarbaBruden

    Vi ska ha en DJ från Kungsbacka (tror jag?) som tar 3000:- för allt. Han riggar på dagen och spelar hela kvällen, inkl. all utrustning och ljus. Tycker jag är ett överkomligt pris.
    Nu ska bara sambon få tummen ur och ringa honom.....tjata, tjata, tjata......

    Mrs D
    Min kusin hade likadan bordsplacering förra året, men hon hade skrivit namnen på utsidan. Snyggt det oxå!

    Astriden
    Jag var på Ramonas och köpte min klänning förra veckan. Vem pratade du med? Hittade du nån på rean eller blev det en "dyring"?
    Berätta, jag är nyfiken!!!!!

  • Astriden

    Amor, vart i skövde hittde du dem?
    Är det "pronovias" eller "ateliet Diagonal"?

    Detta är en halterenck men spest över livet, ganska vid & släp.
    ska se om jag kan få till bild i mitt galleri snart

Svar på tråden Göteborgsbrudar 2008