• stenbruden

    Göteborgsbrudar 2008

    Någon som ska gifta sig i juni 2008? Från Götet kanske?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-17 12:26
    Nästa BT träff är fredagen den 2/11!

    stenbruden och astriden är på! Vore kul om ALLA kommer!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-17 12:36
    ~ bröllop gbg - 24 november, Aschebergska Eken
    ~ Astriden - 5 April, Stora Holms Säteri
    ~ BarbaBruden - 10 Maj, Masthuggskyrkan
    ~ LindaochLinus - 17 maj, S:t birgittas kapell
    ~ Majsis - 31 maj, Rådhuset
    ~ 31 maj 2008 - 31 maj, Tofta Bränneri
    ~ Stenbruden - 6 juni, Aspenäs Herrgård
    ~ malinlars - 7 Juni S:t birgittas kapell
    ~ 080628 - 28 juni, Tofta Bränneri
    ~ stjärngudinnan - 5 juli, Kungslena kyrka
    ~ Joji - 12 Juli, Onsala kyrka
    ~ MrsD - 19 juli, Lysekils Kyrka
    ~ NYC Brud i Gbg - 2 aug, Skärhamns kyrka
    ~ B & S - 8 aug, centrala GBG
    ~ Valkyriana- 8 aug, Kapellet stenungsund
    ~ Fröken Plommon - 9 aug, Säve Kyrka
    ~ fru augusti 2008 - 23 aug, Hanhals kyrka
    ~ Amor Eterno - 30 Aug, Kungälvs Kyrka - Fest - Aschbergska Eken

  • Svar på tråden Göteborgsbrudar 2008
  • malinlars

    amor va härligt det låter att bli sams. Va roligt! Bodde du i Backa? Ska lyssna efter musik imorgon då..

    Majsis: åhh turkiet.. var där förra året.. i Side.. hur varm som helst. ha en underbar resa!! Gå inte på att thet är hemgjort så även marmeladen el va d nu va.. ganska seg som kola med nötter i.. Blev lurade å de var svin dyrt.. Men men.. ni kanske varit turister förr.. hahha..

    har tittat på lite ringar idag.. gick lite på stan.. men det är ju så svårt.. hmm.. får ta med LArs å välja ngn dag så det blir av. Skall på inflyttningsfika imorgon å träffa fotograf på söndag. Hoppas att det känns bra med honom!

  • mrsD

    d går framåt me planeringarna!

    vihar bokat Catering nu o ringde o bokade upp blomsterhandeln helgen när vi gifter oss (de tar bara en brudbukett per helg)

    o fick i födelsedagspresent av mamma handtryckta servetter t bröllopet *weeho* (kanske jag sagt redan förresten.. aja..)

    fixat festhäftet oxå, på datorn alltså,o gjort en prototyp (har hört folk som suttit i månader me d där, aldrig att jag orkar d!!)

    Känns lite mer verkligt nu

  • Majsis2008

    hehe, resfebern sprider sig långsamt i mitt huvud. Vill det ska bli 17 idag...

  • mrsD

    Majsis - sist vi åkte utomlands hade jag redan packat allt typ en vecka innan vi skulle åka, sen va jag tvungen o packa upp d igen dan innan o kolla så vi hade fått me allt!

    (hallå, man åker ju inte t en öde ö, glömmer man ngt kan man ju köpa d där.. haha)

    bara passet o cashen o biljetten e me!

  • Majsis2008

    Jo, allt är allt med..har alltid varit sån som packar tidigt, men inte denna gången, blev först igår allt åkte ner typ.

    men nu kommer jag missa massa diskussioner, men man får väl läsa ikapp en vecka på nåt sätt sen....ha det nu så bra allihopa...

    Malin

  • Stjärnis

    Hejsan tjejer!!

    Hoppas att allt är bra med er alla! Själv är jag nyss hemkommen från ett svettigt spinningpass och har slängt in ett par plåtar med kokosdrömmar i ungen. Luktar helt underbart! Min M2B håller på och plockar och fejar i lägenheten och jag skall tvätta.. Egentligen borde man väl kanske vara ute i det fina höstvädret men markservicen hemma behöver ju också bli gjord någon gång
    Kanske hinner med en pormenad senare!

    MrsD: Vad långt du har kommit i planeringen! Det måste kännas skönt?! Jag har också börjat lite på festprogrammen, i alla fall på gästpresentationerna. Jag tänkte att de skulle vara på rim och då lär det ta sin lilla tid Vad är nästa steg i planeringen?

    Barbabruden: Krya på dig!

    Majsis: Ha en riktigt skön semester!!

    MalinLars: Vad hade du tänkt dig för ring? Vi har redan köpt min ring, visste på en gång vad jag ville ha för någon så det gick smidigt!

  • mrsD

    stjärngudinnan - ja, vill ha allt "stort" bokat i tid.. tänkte inte ha några gästpresentationer eller bordsplaceringar me i festprogrammet, därför gick d ganska fort att göra det!
    men har lite andra roliga grejer typ
    "ordningsregler", "bordsbingo" "9 saker en kille/tjej aldrig skulle säga" osv..
    lite sånt där smått o gott som gästerna kan läsa när det blir lite dötid..

    Har ju inte ens tittat på klänningar *hua* d e d enda stora kvar att fixa tror jag.. gulp..

    Va ambitiöst o ha rim om alla gäster! jag har noll kreativitet när det gäller sånt *s* Hur många gäster blir det? cirkus

  • Stjärnis

    MrsD: Ja, vi får väl se om jag lyckas komma på rim om alla Riktigt klurigt! Vi kommer bjuda mellan 50-60 personer. Gästlistan är inte helt spikad ännu.

    Jag har provat en klänning som jag tykcer om men har inte betsällt den än.. Väntar nog till efter jul tror jag. Har du ngr särskilda önskemål om hur klänningen ska se ut?

  • BarbaBruden

    Tänk vad mycket inspiration vi kan få från varandras festhäften när vi träffas framöver!
    Vi kan ju sno ideér hejvilt utan att nån tar illa upp (förhoppningsvis) !!!!

    Toppen!

  • mrsD

    barbabruden - från mig får ni stjäla HUR mycke ni vill! bli ju bara glad om ngn gillar våra idéer=)

    Stjärngudinnan - Skulle verkligen vilja ha en axelbandslös klänning.. men vet inte riktigt om jag kan ha det.. hm. men ska kolla me stället där jag brukar köpa underkläder o se om de har något som håller upp och in! haha

    Själv då? mina planer är oxå att köpa klänning efter jul, tänkte på bridal outlet, men nu fastnade jag lite för lilly 929.. o den va ju inte så dyr va jag har sett..

    Har du varit o provat ngt? d e d som spärrar för mig, har hört så mycke om va folk har fått höra när de varit o provat... usch.. om jag kommer in på ett sånt ställe kommer d sluta me att jag går me morgonrocken nerför altaret..

Svar på tråden Göteborgsbrudar 2008