• stenbruden

    Göteborgsbrudar 2008

    Någon som ska gifta sig i juni 2008? Från Götet kanske?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-17 12:26
    Nästa BT träff är fredagen den 2/11!

    stenbruden och astriden är på! Vore kul om ALLA kommer!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-17 12:36
    ~ bröllop gbg - 24 november, Aschebergska Eken
    ~ Astriden - 5 April, Stora Holms Säteri
    ~ BarbaBruden - 10 Maj, Masthuggskyrkan
    ~ LindaochLinus - 17 maj, S:t birgittas kapell
    ~ Majsis - 31 maj, Rådhuset
    ~ 31 maj 2008 - 31 maj, Tofta Bränneri
    ~ Stenbruden - 6 juni, Aspenäs Herrgård
    ~ malinlars - 7 Juni S:t birgittas kapell
    ~ 080628 - 28 juni, Tofta Bränneri
    ~ stjärngudinnan - 5 juli, Kungslena kyrka
    ~ Joji - 12 Juli, Onsala kyrka
    ~ MrsD - 19 juli, Lysekils Kyrka
    ~ NYC Brud i Gbg - 2 aug, Skärhamns kyrka
    ~ B & S - 8 aug, centrala GBG
    ~ Valkyriana- 8 aug, Kapellet stenungsund
    ~ Fröken Plommon - 9 aug, Säve Kyrka
    ~ fru augusti 2008 - 23 aug, Hanhals kyrka
    ~ Amor Eterno - 30 Aug, Kungälvs Kyrka - Fest - Aschbergska Eken

  • Svar på tråden Göteborgsbrudar 2008
  • stenbruden

    L&L
    Vi blir nog ca 45 tror jag... Det där med tidning är ju en skitkul grej!!!! Aldrig hört förut KUL!!

    Nu har vi svårt att fatta beslut!! Vi har pratat med en kund här på jobbet (vi jobbar ihop) som gifte sig i sommras och hon kan hjälpa oss att fixa en lokal, typ ngn slags gammal gård, där vi kan ha egen mat o dryck. Det är så j-la svårt. Det är ju två skilda bröllop...
    Antingen ett herrgårdsbröllop i supervacker miljö, pampigt och lyxigt! MEN med sina nackdelar att det stänger i baren kl 01 och att allt man väljer till, typ en extra skål, kostar ganska mkt.

    Eller så blir det inte ngn pampig miljö men mer röj och party..så länge man vill..

    För o nackdelar.. Men jag tänker lite som att man kan ju ha en tex 30 års fest på ett sånt ställe (nr2) men man hyr ju aldrig en hel herrgård annars. AAAAHHHH jag blir tokig!
    Vi ska iaf åka o kolla på den där gården innan vi säger ngt...

  • LindaochLinus

    Stenbruden : Jag förstår dig verkligen,åh vad jobbigt.
    Varför måste bröllopet sluta så tidigt som 01 egentligen på aspenäs?! För att det e ju lite som du säger också att hur ofta är man i en sån lyxig miljö & dessutom att ni ska vigas där & allting,det kommer ju förmodligen bli väldigt vackert.
    Men hur dags har ni bestämt att ni ska vigas där uppe på aspenäs isf?Om jag hade vart du hade jag nog....hm?Det är svårt,men tänk vad vackert det kommer att bli på aspenäs,det är ju jättefint där
    Ni hade rätt partyglada familjer & vänner va?
    Som sagt,då får ni ha en hejdundrande fest när ni fyller 30 som kan hålla igång till morgonen isf.

    Vad säger din blivande?

  • mrsD

    L&L - vi har tänk att ge willow-tree till toastmaster o tärna, känns mer personligt än ett smycke, i vår familj.. men m2bs kusin som ska sjunga på bröllopet ska få ett halsband med en g-klav tänkte vi.. om vi hittar något!!

    Några fler tips o förslag om vi hinner ändra oss??

  • stenbruden

    L&L

    Tack för kloka ord, du har helt rätt. Min blivande tänker samma som mig...
    Dom har bara alk tillstånd till 01, lokalen måste vara utrymd kl 02...
    Ja blir det nu på Aspenäs så håller vi nog vigseln tidigt, kanske vid 14 så festen kommer igång snabbare..

    Ja du har rätt vi får väl bjuda till jätte party när jag fyller 30 Han har redan fyllt... Jag fyller 25 2 dagar efter bröllopet så det kan bli lite kaka på kaka

    Jag har nog velat ha aspenäs hela tiden men man blir så lätt osäker... Speciellt när man får förslag från en jätte go människa som önskar att hon fick planera om hela sitt bröllop igen!
    Men vi ska iaf kolla på det..

    Det ÄR ju såå fint med herrgård och pampiga vyer, pelare, fontän, gamla trappor osv osv..

  • stenbruden

    MrsD
    Nu är jag kanske lite korkad men vad är willow-tree??

    Jag behöver också massor med förslag på presenter till tärna, bestman, och toastmaster...

  • stenbruden

    Ok, jag kollade! Nää hade faktiskt inte sett såna förut... missat det helt, dom var jätte söta!!

  • mrsD

    det sötaste med dem e att de "står för något" som t.ex. thank you eller angel of wishes.. (de två som vi tänkte köpa)

    men som sagt, fler förslag önksas!!

    ne, nu ska jag iväg på handboll igen.. 4 matcher, så e inte hemma förrän nio ikväll..
    ha d bra allihopa så länge!

  • Stjärnis

    Hejsan tjejer! Nu dyker jag in i tråden igen.. Om ni kommer ihåg mig? Det blir så långt mellan gångerna som jag hinner skriva något inlägg. Jag har alltid alldeles för mycket för mig på veckorna. Nu är jag praktförkyld, så i helgen blir det MYCKET bröllopsplanerande.. Sist jag var inne pratade ni tårtor och färgteman tror jag.

    LindaochLinus: Vi har nästan samma färgtema. Jag kommer ha vitt och troigtvis olivgrönt. Jag var inne på lime först men mina tärnor vill ha olivgröna klänningar så då tänkte jag om Vi verkar ha samma smak, för på min tårta har jag tänkt att ha vit sugarpaste, ett grönt band runt om det nedersta lagret, pärlor på sidorna och ngr enstaka kallor.. Jag tycker inte att det låter för mycket med en hjärtformad tårta!

    Nu ska jag försöka läsa ikapp! Det ska bli kul och spännande och se vad som avhandlats här Återkommer med fler kommentarer..

Svar på tråden Göteborgsbrudar 2008