• stenbruden

    Göteborgsbrudar 2008

    Någon som ska gifta sig i juni 2008? Från Götet kanske?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-17 12:26
    Nästa BT träff är fredagen den 2/11!

    stenbruden och astriden är på! Vore kul om ALLA kommer!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-17 12:36
    ~ bröllop gbg - 24 november, Aschebergska Eken
    ~ Astriden - 5 April, Stora Holms Säteri
    ~ BarbaBruden - 10 Maj, Masthuggskyrkan
    ~ LindaochLinus - 17 maj, S:t birgittas kapell
    ~ Majsis - 31 maj, Rådhuset
    ~ 31 maj 2008 - 31 maj, Tofta Bränneri
    ~ Stenbruden - 6 juni, Aspenäs Herrgård
    ~ malinlars - 7 Juni S:t birgittas kapell
    ~ 080628 - 28 juni, Tofta Bränneri
    ~ stjärngudinnan - 5 juli, Kungslena kyrka
    ~ Joji - 12 Juli, Onsala kyrka
    ~ MrsD - 19 juli, Lysekils Kyrka
    ~ NYC Brud i Gbg - 2 aug, Skärhamns kyrka
    ~ B & S - 8 aug, centrala GBG
    ~ Valkyriana- 8 aug, Kapellet stenungsund
    ~ Fröken Plommon - 9 aug, Säve Kyrka
    ~ fru augusti 2008 - 23 aug, Hanhals kyrka
    ~ Amor Eterno - 30 Aug, Kungälvs Kyrka - Fest - Aschbergska Eken

  • Svar på tråden Göteborgsbrudar 2008
  • Majsis2008

    Tror ni att dom kan ha rosenblad i tyg nere på Ullared? Vill så gärna ner dit nu innan jul, men får bli efter nyår...turkiet resa nu först i oktober, sen kielbåten i november, går tillräckligt med pengar där

  • stenbruden

    Oj ingen aning faktiskt.. Dom har ju olika saker där från gång till gång. Du ska nog inte åka dit BARA för rosenbladen Kör en lista och hoppas på att det finns! Det är ju absolut inte omöjligt, dom har ju allt mellan himmel o jord.

    Va kul att du ska resa så mkt i höst! Vill oxå!!
    Vi drar nog till fjällen över nyår.. Hade tänkt oss en dykresa till fillipinerna i febr men det var innan frieriet.. Man lägger gärna dom pengarna på brö resan..

  • Majsis2008

    jo, men jag tror inte vi får nån riktig bröllopsresa...vi får se...tänkt önska oss presentkort på resia i alla fall som bröllopspresent...nej klart jag inte åker till ullared bara för att handla sånt..

  • BarbaBruden

    Stenbruden- Det var just henne jag fick förslag av på 20000. Hade nog tänkt att lägga lite mindre. Tycker i o f s att 8000 är mycket pengar det oxå....

    Fler tips tjejer?

  • Majsis2008
    BarbaBruden skrev 2007-09-17 12:50:03 följande:
    Stenbruden- Det var just henne jag fick förslag av på 20000. Hade nog tänkt att lägga lite mindre. Tycker i o f s att 8000 är mycket pengar det oxå....Fler tips tjejer?
    har du ingen nära dig som kan ta korten? menar vem som helst kan va en fotograf bara man har tid till det...
  • stenbruden

    Ja önska presentkort! Vi hade tänkt att istället för presenter ställa fram en reseknoa (spargris för resa) så får alla som vill lämna ett bidrag.. Vad tycker du och ni andra om det?

    Kan det bli "pinsamt" annars om man ber om pengar, för gästerna.. Om man lämnar ett kuvert kanske folk blir osäkra på hur mkt dom ska ge osv.. Då vet ju vi precis exakt vem som har gett hur mkt..Med grisen får dom vara lite mer anonyma..

    Vad tycker ni???

  • Majsis2008

    Jag tycker d låter som en kul grej...men varöfr inte presentkort som oss?

  • stenbruden

    Majsis
    Vi kommer att åka direkt efter bröllopet och har ju då redan betalt in allt, så pengar som vi ev får kommer bli fickpengar!

    Men kan man tänka sig att vänta med resan så är presentkort toppen!!

    Barbabruden:
    Gav Jenny Blad dig pris på 20 000 kr???? OJ DÅ! Det var lite väl mkt ja! Jag har inte kollat med henne så noga märker jag... Men om det stämmer med Niels 6000 kr för en hel dag och 1000 bilder så tycker jag det är ganksa billigt! Om det är nånting vi ska lägga krut på så är det fotografen, det är ju bilderna som man kan ta fram senare i livet. Smaker på mat osv glömmer man med åren Sen har vi en kompis som tycker om att fota och han ska köra på han också. MKT KORT VILL VI HA
    Men 20 000 är alldeles för mkt tycker jag!

  • Amor Eterno

    Hej Stenbruden låter som en toppen idé!! Med spargris!!

    Jag har oxå önskat pengar men vi skall ju ha nytt fönster byte i nästan hela huset så vi önskar oss pengar för det!! Har redan hört ifrån gäster som kommer att de tycker är en bra idé :) Vi skall begära offert ifrån ett företag och sedan be gäster som frågar att de kan handla presentkort där :)

    Jag kan tipsa om fotografer för denna veckan skall jag träffa 3 st.

    Li Fernstedt står priser på hennes Hemnsida (jättemysig har pratat med henne i telefon)

    Petra Jönstun ifrån Kode har oxå priser på hemsidan. Hon är den billigaste vi skall träffa.

    Och Jenny Blad såklart den dyraste men vi älskar hennes arbete, och både jag och jonas tycker att det är värt det!!

    Men det måste stämma när man träffas oxå att man tycker att fotografen känns proffsig och kan se våran bild :)

    Har ni någon flortist att tipsa om där känner jag att jag inte har nån koll alls !!

    Ja just det kan även tipsa om Eva Quirbach, bra priser på och fina kort på hennes hemsida.

Svar på tråden Göteborgsbrudar 2008