• stenbruden

    Göteborgsbrudar 2008

    Någon som ska gifta sig i juni 2008? Från Götet kanske?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-17 12:26
    Nästa BT träff är fredagen den 2/11!

    stenbruden och astriden är på! Vore kul om ALLA kommer!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-17 12:36
    ~ bröllop gbg - 24 november, Aschebergska Eken
    ~ Astriden - 5 April, Stora Holms Säteri
    ~ BarbaBruden - 10 Maj, Masthuggskyrkan
    ~ LindaochLinus - 17 maj, S:t birgittas kapell
    ~ Majsis - 31 maj, Rådhuset
    ~ 31 maj 2008 - 31 maj, Tofta Bränneri
    ~ Stenbruden - 6 juni, Aspenäs Herrgård
    ~ malinlars - 7 Juni S:t birgittas kapell
    ~ 080628 - 28 juni, Tofta Bränneri
    ~ stjärngudinnan - 5 juli, Kungslena kyrka
    ~ Joji - 12 Juli, Onsala kyrka
    ~ MrsD - 19 juli, Lysekils Kyrka
    ~ NYC Brud i Gbg - 2 aug, Skärhamns kyrka
    ~ B & S - 8 aug, centrala GBG
    ~ Valkyriana- 8 aug, Kapellet stenungsund
    ~ Fröken Plommon - 9 aug, Säve Kyrka
    ~ fru augusti 2008 - 23 aug, Hanhals kyrka
    ~ Amor Eterno - 30 Aug, Kungälvs Kyrka - Fest - Aschbergska Eken

  • Svar på tråden Göteborgsbrudar 2008
  • SussiGull

    Mrs D - vart i Lysekil skall ni gifta er? Vi var själva och tittade på Oscars. Kyrkan där är ju jättefin! Ni har verkligen kommit långt. Även bokat någon bröllopsresa?

  • mrsD

    SussiGull - Vigseln blir i lysekils kyrka och festen just på Oscars!

    Gick gymnasiet där och älskar lysekil! Har haft min beskärda del av festen på oscars, och lokalen är ju underbar, så det var ingen tvekan om att det skulle bli den!

    Vad fick er att inte boka den? bara nyfiken

  • malinlars

    mrsD: Åhh vad härlig att ni börjat att planera barn.. Vi skall nog sluta runt bröllopet.. vill gärna jobba innan vi blir med barn. Är student nu & med den inkomsten blir mammapennigen Inte så stor. Att jobba i minst 6 månader är ngt jag måste göra. Hoppas jag får jobb i vår bara..
    Ja Göksäter var verkligen som Ullared 2.. haha.. jag hade varit där en gång innan,, när jag var lite, då var det ju bara ett hus.. herregud vad stort det har blivit!!

    Tycker också att klänningen är vacker.. nähä.. *fniss* Jag vill inte ha paljetter, mönster el annat på utan bara tyg. Jag hittade bilden & när jag visade den för sömmerkan så sa hon, en sån har jag sytt förr. Vilket var lättande för mig! Hon beskrev hur sömmarna skulle gå & hur hon tänkte sig den. Vilket jag var tvungen till, så att det blir som ja tänker mig!

    Min sambo arbetar på Eggers. Leverar han dit?? Isf e de lite komiskt tycker jag

    stjärngudinnan: Ja gå dit å provsmaka.. himla gott!!

    fröken plommon: tack för att du berättade om mässan. VArit där idag med min sambo. Tom han tyckte det var roligt! Köpte papper och stämplar till inbjudningskortet!! I rätt färg å allt! Är SÅÅ glad! Vi passade på att köpa stämplar till julkort!
    Tänkte jag skulle gå några kurser el nåt. Vore jätteroligt!
    Nu behöver jag bara kuvert i 15*15 stroleken.. vart hittar jag sånt? Panduro kanske??

    Sussigull: Hej Välkommen! Vi har inte kommit så långt heller egentligen. Lokalen, kyrka å präst är bokat. Skall förhoppningsvis få träffa en fotograf snart! Vi skall gifta oss i Sankta birgittas kappel & ha festen på Aschebergska eken..

  • Fröken Plommon

    Malinlars

    Vad kul att ni gillade mässan och att ni hittade det ni sökte. kuvert finns både på panduro och In-Ex i stan. Tror att arkivet har det också.

    Ska köpa våra papper i veckan och börja skissa på prototyperna, sen kan ni rösta!

    Sussigull
    Välkommen till tråden, vi har inte heller kommit så långt. Lokal och kyrka är bokad. Känner att jag måste ta tag i frisör och fotograf. Min m2bs syster är konditor och ska fixa tårtan.

  • Joji

    Sussigull - vi har bara bokat kyrka och lokal, men jag känner att vi får boka fotograf, band och bröllopsnattsrum snarast! Vill ha det ordnat, så man inte behöver hamna i att det man vill ha är bokat!

    M2b har varit bortrest en vecka, vi får försöka ta tag i det hela nu i veckan...

    Jag var förresten på bröllop på Hällsnäs förra året, superfint! Enda nackdelen var att det är lite långt mellan "cigarrummet" och dansgolvet - folk blev utspridda och det blev liksom inget riktigt drag vid dansgolvet, eftersom folk var långt bort när de inte dansade! Kan vara bra att tänka på och motverka på något sätt!

  • mrsD

    malinlars - smart plan d där me o jobba 6 mån innan ni börjar försöka.. Hade väl oxå den planen från början, men har ju två år (förutom det jag är på nu då) och känns bra att ta ett sabbatsår, så vi kör på d! o klarar man sig på studielånet klarar man sig på den ynkliga mammapengen man får.. ehh, plus att man ska försörja en till.. hm...
    meeen, den lilla detaljen ignorerar vi för tillfället! (hehe..)

    Va roligt att få en klänning uppsydd bara för dig! du kanske har nämnt d redan i tråden, men vart får du det gjort? har funderat på det, då får man ju klänningen precis som man vill ha den, och eter ens egna mått, ist för att lägga tusenlappar på en klänning o ´sen ändå få ändra den.. o me min kroppsform lär jag ju få ändra tusen saker..

    o hittade du mönster på den? isf var? hittar ju inte ens mönster t vanliga kläder.. inte ens på göksäter!

  • mrsD

    o just d.. han levererade inte till Eggers.. så världen e lite större än man tror ändå=)

  • malinlars

    fröken plommon: Skall gå å titta där.. bra med många ställen att titta på..

    mrsD: Det är en kompis, kompis mamma som skall sy klänningen. Jag har inte hittat ngt mönster, utan tog med bilden till henne. Hon sa att hon hade sytt en liknande tidigare & vi gick igenom hur jag ville ha det med sömmar o sånt. Skall dit den 29/9 å lämna tyget, ta mått å sånt. Känner att jag kan lita på henne & hur fel kan det bli? Vanliga klädmönster kan man hitta på sybehörsaffärer.. finns en på korsgatan el drottningg. Har sett en del där. Annars har min mor från 70 talet.. hehe..

    Ja, vi känner att vi gärna vill komma igång med ekonomin. Men blir man gravid, så blir man.. finns ju p-piller barn trots allt.. Pengar är ju inte Allt, men betyder Väldigt Mycket.. Det dummaste är ju att man måste börja betala av sitt studie lån ganska så direkt efter man slutat studera.. mycket grejer är det. Men men.. man vet ju inte hur snabbt det kan gå när man gått på p-piller. Visserligen har jag bara ätit i 3 år då, så det kanske inte tar så lång tid?? Har ingen aning om sånt!!

  • mrsD

    malinlars -ahh, bra o ha kontakter=) hoppas den blir bra!

    studielånet måste man börja betala av ett år efter man slutat, så jag slipper börja betala innan jag börjar igen. Det e ju bra iaf.. men men.. dessutom har vi ju handbollen som extra inkomst, jag kommer ju inte kunna sitta funktionär då men han dömer ju och man tjänar en bra slant faktiskt.. e ju skattefritt=)
    d e där vår bröllopsbudget kommer ifrån!

    nja, d kan ta ganska lång tid innan kroppen blir normal igen efter p-piller.. som jag då, ett år trodde hon ju.. men tror d går fortare, har fått lite indikationer på d iaf!

Svar på tråden Göteborgsbrudar 2008