• Hoppfull Romantiker

    Nattchattare! Se hit!

    Någon annan nattuggla som vill ha sällskap här inatt? Du kanske jobbar eller bara inte har en anledning att sova

    Hoppas vi hörs här!

    /HR

  • Svar på tråden Nattchattare! Se hit!
  • Hoppfull Romantiker

    så lotta49, stort bröllop som väntar? :)

  • Hoppfull Romantiker

    rosenlarv: måste också fråga, var gifter ni er? många gäster? dejtat länge innan detta stora steg?

  • Brastad -07

    Hej på er!
    Blir lite avis när jag ser att ni har denna underbara dag framför er. Jag skulle så gärna vilja uppleva den igen! Helt klar den bästa dagen i mitt liv!

  • Hoppfull Romantiker

    Brastad -07: får förnya löftena nån gång

  • Brastad -07

    Hoppfull Romantiker: Jo det kan man göra, men det är inte samma grej tror jag.

    Såg att ni pratade om nervositet. Enda gången jag var nervös var precis innan kyrkdörrarna öppnades, annars så var jag jätte lugn konstigt nog (har lätt för att jaga upp mig ).

  • lotta49

    Njae, det blir ganska lagomt. Vi blir ca 65 st gäster och vi har bröllop i kyrka och sedan festen på en restaurang.

    Ett par gamla kompisar till mig spelar i ett band sedan många år så de kommer att få spela för oss.

    Vi ska ha italiensk buffé och sedan kaffe och tårta. nackdelen är bara att det hände en incident i dag som fick mig så deppigt.

    Jag har skrivit i vår månadstråd:
    "Hej igen....

    Är så himla ledsen. I går åkte jag och barnen till min mamma för att fira min systers man som fyllde år. Det hela slutade med att vi sov kvar där.

    I dag kom min m2b hem ifrån Stockholm efter sin svensexa. När han går ner i källaren så säger han att det måste ha gått en propp ( vi bor i ett ganska gammalt hus ) .

    En propp hade gått vilket innebar att vår frys stått utan kyla i ett dygn.

    Och i frysen ligger mina tårtor till bröllopet. Dessa hade så klart tinat och är nu helt förstörda eftersom jag inte kan frysa dem igen!

    Så nu måste jag göra 7 st nya tårtor innan mitt bröllop på lördag och jag vet inte hur jag ska hinna?

    Blev så ledsen att tårarna bara rann... "

    Detta hände alltså idag, i kväll och nu håller jag på och funderar ut hur f-n jag ska hinna göra 7 st nya tårtor innan lördag?

    Är lite deppig med andra ord

  • Hoppfull Romantiker

    Brastad -07: Men ni hade mao ett bra bröllop, berätta om det

    Lotta49: Jag beklagar, låter skitjobbigt, på ren svenska. Var dom alla bakade av dig själv? Ingen som kan hjälpa dig?

  • Brastad -07

    lotta49:
    Det löser sig alltid, jag lovar... Jag hade det körigt med många saker bla min klänning. Allt löser sig och det kommer att bli en underbar dag. Det här är saker som ni kommer att skratta åt sen.

  • Hoppfull Romantiker

    Jodie: Är yrkesmusiker/musiklärare v id sidan av mina teologistudier och brudklänningsfix. Så jag lever om på jobbet, knäpptyst hemma

  • lotta49

    Ja, jag hade bakat dem själv. Men jag tror jag har lösningen, med lite fusk så går allting

    Nej, jag tänker inte ge upp nu när jag kommit så här långt. Och jag tänker INTE lägga mig så att ett bageri ska göra tårtorna, i min lilla stad finns det inte så där våldsamt mycket att välja på EN vecka innan bröllop så det får bli till att kavla upp skjortärmarna och göra det själv!

    Och ja, vi kommer nog definitivt att garva åt detta sen, kanske inte just nu bara.

Svar på tråden Nattchattare! Se hit!