• mammacatta

    Äntligen fredag del 10

    Nu är det dag för en till!

    "tänk att det äntligen är fredag. vad ska man förgylla helgen med nu då...?
    motormässa...? *tror inte det*
    prommis *för hurtigt*
    tvtittande *för slött*

    nej ja vet; sitta å häcka framför datorn som en annan dönick och skriva kuliga saker i andras seriösa inlägg eller skämta om totalt opassande saker...

    nån som hakar på?"

    Varmt välkommen hem ni som varit här förut!
    Säger även hejsan till alla nyfikna - välkomna in!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-11 11:16
    Tråd nr 1-7= 18845 inlägg

    1546 i nian
    2953 i åttan
    Blir...
    4499+18845=22344

    Plus de som är här.

  • Svar på tråden Äntligen fredag del 10
  • Hilde

    Supertips Anne !

    Nu har även jag upptäckt de fina bilderna på mailen Tackar så jättemycket!

  • Hilde

    Hmmm kommer säkert nötas o gnos som nattlig amningsstol eller sitta o stirra tomt framför sig stol, när man inte riktigt vet hur man ska lösa bebismysteriet

  • Gable

    Det har du nog rätt i

    Tänkte aldrig så långt, vi ville bara fräscha upp stolen eftersom tyget är väldigt gammalt och inte riktigt vår stil.

  • anne på grönkulla

    Har Hilde några supertips på egenhändig omkldäning? Jag har försökt med "vanligt" tyg (och ett lager stadigare vitt under) och häftpistol på några få stolsdynor jag har på gamla ärvda typ pinnstolar. Resultat visuellt ok, men de slits fort som sagt. Nu senast lämnade jag ju in den för jobbet - a ca 1000 kr för en fåtölj med fotpall (plus tyget som jag köpt separat som stuvbit - på Linum i Barkarby outlet, de har rätt fräscha grejer faktiskt).

  • anne på grönkulla

    Inne i outletområdet. Vet du var Georg Jensen/Scandinavian Design outlet ligger? Snett mittemot den, gå bort från Waynes coffee förbi jensen så ligger den på vänster hand. Har inredningstextilier i rätt grov bomull med hyfsat fräscha färger o mönster. Typ bordstabletter, kuddfodral, servetter, löpare, kökshanddukar, grytlappar, mm men också en del metervara och en låda i hörnet med stuvbitar.

  • Gable

    Tackar! Den ska besökas vid nästa rundtur till Barkaby. När det blir av... Maken gör INTE vågen över Barkaby, däremot IKEA. Han är lite speciell i det fallet

  • anne på grönkulla

    Hemsidan är inte så lättnavigerad - men jag brukar hitta nåt trevligt varje gång - typ nya kökshanddukar eller grytlappar eller nåt kuddfodral.

Svar på tråden Äntligen fredag del 10