• Linum

    Fikasugna bröllopsplanerare i Göteborg?...Del 4

    Den berömda gamla tråden tillbaka i samma tappning som innan!

  • Svar på tråden Fikasugna bröllopsplanerare i Göteborg?...Del 4
  • Linum

    Jag tror att många kommer att samåka. Sedan får de väl ta taxi hem och tillbaka till lokalen dagen efter. Tror inte att vi ska bry oss om det problemet. Vill man köra så får man väl göra det. Våra vänner brukar inte vara tråkigare utan sprit. Snarare blir en del alldeles för fulla, så dem kanske man skulle tvinga att köra

    Puman: Smart!

  • Ab fab

    visst är det så!

    nu skall jag snart gå hem. fika med mamsen på stan. kanske lite shopping

  • TezzAmore

    Lykke: Vilken fin och ovanlig present!Jag snor det tipset och sparar i min bra-att-ha-minnes-låda!

    Vi har ordnat en buss som går från kyrkan till festlokalen. Det är många som uppskattat detta och som är glada för att de slipper ta bilen. Hur de ta sig till kyrkan och från festlokalen hem får de lösa själva. De får väl ta en taxi eller samåka...

  • Puman-prinsen

    Fick precis veta att min m2b ena bror med familj inte kommer. Dom skulle tydligen på semsester och bokade det innan dom fick veta om bröllopet.
    och hans farfar kommer inte heller.

    Ledsen jag blir

  • MissPhoenix

    Slänger in ett snabbt inlägg:

    Vi har ordnat en buss som fraktar våra gäster från kyrkan till festen efter vigseln och sedan från festen tillbaka till stan igen på natten. De flesta utomsocknes gäster har vi hjälpt till att ordna boende för men de får bekosta det själva. Vi valde ju att ordna transport eftersom att vi la festen så långt bort. Men många väljer att samåka ändå - vissa (typ svärmor) kan ju absolut inte vara vakna senare än kl 23....

    Ang morgongåva så gav min svägerska min bror en vinrad på en gård i frankrike. Dom gifte sig ht2003 och vt2005 var dom nere och hämtade sig några flaskor ... tydligen ett rätt gott vin var det.

  • MissPhoenix

    ingen här???

    var är addiz? har inte sett till henne på länge ju.... och petra???

    nu är det lite lugnt ¨på jobbet iaf - har fortfarande inte ätit lunch men är inte det minsta hungrig heller.....
    fast, borde nog käka något........

    imorgon kväll är det secret dax

  • Puman-prinsen

    Jag är här...
    Men deppig är jag så inget vidare sällskap

  • MissPhoenix

    låt mig pigga upp dig också

    En av mina bästa vänner valde att tacka nej häromdagen till vårt bröllop då hon tidigare sagt att hon kommer för att "hon behöver vila".... Hon är så trött och är då ingen rolig gäst
    Tydligen (med tanke på en himla massa annat som hänt) är det här vår vänskap ska sluta..
    Känns så konstigt bara då jag hjälpte henne med ALLT till hennes vigsel trots att jag dagen innan kollapsade (p.g.a blodpropp) och spenderade hela natten på sjukan, så stöttade henne och gjorde i princip allt och så vill/kan hon inte ens komma på vår dag. Känns svinigt på något sätt...

Svar på tråden Fikasugna bröllopsplanerare i Göteborg?...Del 4