• Linum

    Fikasugna bröllopsplanerare i Göteborg?...Del 4

    Den berömda gamla tråden tillbaka i samma tappning som innan!

  • Svar på tråden Fikasugna bröllopsplanerare i Göteborg?...Del 4
  • Puman-prinsen

    lykke07 - Lätt att ta sig fram är ju en fördel

    Hyra en rad på en champagneodling?
    Nyfiken, berätta mer!

  • Linum

    Jag har tänkt köpa manschettknappar till M i morgongåva. Igår gick han och pratade om att han måste köpa nya manschettknappar till bröllopet... Då var jag ju tvungen att berätta tanken om min morgongåva... Så nu har vi glömt den diskussionen

  • Linum

    Vi har inte ens tänkt tanken att transportera gästerna mellan kyrka/festlokal/hotell... Jag tror att de får sköta det själva... Alla kommer att bo på olika ställen (en del hos släktingar, vänner andra på hotell och campingstuga) så det blir alldeles för meckigt att pyssla med transport. Den som vill köra får nog köra.

    Är det hel fel att inte bjuda på transporten också? Vi ska ju vara i Mölnlycke, så det är ju inte jättelångt från hotellen (1 mil från Korsvägen).

  • Ab fab

    hur långt är det mellan kyrkan o festlokalen? Om man inte kan gå o det är svårt med kollektivtrafik är ju en idé att samordna lediga platser i bilar. Jag tycker inte alls man behöver ha transport fr kales eller så men mellan kyrkan o kalaset är det himla trevligt om det finns

  • Linum

    Fast alla måste ju ändå ha bil till kyrkan, och då tar de ju med sig den till kalaset också. Det är 2 km mellan kyrka och lokal.
    Någon får väl köra dubbelt iså fall. Jag tror inte att det är någon som INTE tar bil till kyrkan. 70% av våra gäster kommer inte ens från Göteborgsområdet.

  • Ab fab

    Linum- räknar ni med att de ställer bilarna vid festen? Jag var lite rädd för många chaufförer för vår del.

  • Puman-prinsen

    Tjejer vi kan ju säga så här...

    Har man inte sagt via inbjudan att vi ordnar er transport så får gästerna klara sig på egenhand.

    Samåka eller dela taxi.

Svar på tråden Fikasugna bröllopsplanerare i Göteborg?...Del 4