• Linum

    Fikasugna bröllopsplanerare i Göteborg?...Del 4

    Den berömda gamla tråden tillbaka i samma tappning som innan!

  • Svar på tråden Fikasugna bröllopsplanerare i Göteborg?...Del 4
  • Ab fab

    Fick precis mess fr bauti. Allt bra med henne men hon var utan dator tyvärr.

    Nu är DJ bokad, fått bekräftelse fr krogen. I helgen skall jag finslipa på listan att prata med krögaren.
    15 juli firar vi ett år som förlovade. Funderar lite på avd vi skall göra. Vi skall inte åka bort den helgen- nästan den enda helgen vi är hemma i sommar.

  • Nickes-to-be

    Tjenare
    Kikar in här lite snabbt på lunchen! Abstinensen av BT har nu blivit så stor att jag trotsar o går in här ändå.
    Det där med ½ storlek större ring sa de till oss oxå när vi köpte min ring. Så min vigselring är lite större än förlovningsringen. Detta gällde väl speciellt om vigselringen var lite "bredare" Inte bredare än f-ringen menar jag då utan typ bredare. Äh ni fattar...

    Igår var jag i kyrkan med solisten och hon övade med kantorn... Sååå vackert.. hade nackhåren rakt upp och tårarna i ögonvrån när hon sjöng, hur ska det gå på vigseln.. jag fick säga till henne att om jag inte tittar på henne när hon sjunger så är det inte för att jag tycker illa om det eller nåt utan bara för att jag inte ska vrålgrina.. hihi
    Hon sjöng så vackert och låtarna vi har valt känns helt rätt *glad*

    *gulp* nu är det inte många dagar kvar...

  • Nickes-to-be

    Lykke: Såg att du svarat mig i transport mellan kyrkan o festlokaltråden. Vi funderar på att kolla vilka som kan få plats i de som har bil, och sen för de som är "kvar" boka två storbilstaxi, och även betala dem. Det är 3 km från kyrkan till festen så det kommer ju inte kosta en förmögenhet.
    Eller hur hade ni gjort? Låtit gästerna fixa det själva eller inte?

  • Ab fab

    Vi har vigsel o fest på samma ställe så det behövs ingen transport därimellan. Vi sammorndar resa från stan ut till vigseln men det sker med pendeltåg.

    Om folk skall köra blir det lätt lite trist är min erfarnehet.

  • Puman-prinsen

    Nickes-to-be - Gud vad mysigt att du fick höra henne innan bröllopet och att du är nöjd.

    Mycket pirr i magen?

  • Puman-prinsen

    Vi låter gästerna ordna det själva, inte så långt från kyrkan till festen.

  • FredagenDen13

    Vi har hyrt en minbuss & så kommer en kompis kompis köra. Mellan festlokalen & hotellet & sedan tvärt om dagen efter.

  • Puman-prinsen

    Aaa, transport är ett måste om man inte har bröllopet i stan..

  • Ab fab

    En av anledningarna att vi har bröllopet där vi skall ha det är att det är så lätt att ta sig dit.

  • Ab fab

    Tezz- va kul att presenten blev bra. Han kommer bli så nöjd.

    jag betalade presenten till R igår. jag har ju hyrt en rad på en champagneodling till honom som bröllopspresent

Svar på tråden Fikasugna bröllopsplanerare i Göteborg?...Del 4