• Gabbies

    Här är den Västerås tråd nr 13

    Vi fortsätter som vanligt gamla och nya Västerås brudar är välkomna!

    Länkar till äldre trådar: www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m2107723.html
    brollopstorget.se/Forum-1-21/m660799.html
    brollopstorget.se/Forum-1-21/m761892.html
    brollopstorget.se/Forum-1-21/m860944.html
    brollopstorget.se/Forum-1-21/m959665.html
    brollopstorget.se/Forum-1-21/m1101831.html
    brollopstorget.se/Forum-1-21/m1242333.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1366370.htm...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1522428.htm...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1696007.htm...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1844119.htm...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1962898-27....

  • Svar på tråden Här är den Västerås tråd nr 13
  • junibrud2006

    Menade 15 juni. Alltså den här fredagen - 15 juni. Språklig groda av mig. Vill inte ha invasion imorgon utan först om två veckor i så fall.

  • majbrud2008

    Nu är kyrka bokad!! Det blir den 31 maj 2008 i Badelunda kyrka... lite lustigt att det blev så att jag bokade exakt ett år innan, var inte planerat! Känns så spännande och helt plötsligt mycket mer verkligt.

    På lördag ska vi också till Hässlö för att prata igenom vad som igår resp inte ingår samt få någon slags bekräftelse på att vi bokat. Efter det antar jag att jag kan ta det lite lugnt och avvakta med resten av planerandet till efter semestern... eller är det något jag missat som måste göras i god tid?!?

  • Billa

    Ett tips, kolla på frisyrer i god tid! Hehehe! Va å klipte mig igår hos samma tjej som ska göra mitt hår på bröllopet. Hon frågade massa om hur jag vill ha det å så...men jag har ingen aning. Det enda jag vet är att jag inte vill ha de klassiska korkskruvarna! Harr kollat i bröllopstidningar och internet..men hittar inte någor frisyr som känns lockande!
    Vi har bokat en tid för provuppsättning iaf. ! Känns kul!

    Jag kanske ska få gå på fin bal i höst oxå!! Wiiiii!! Typ oktober/november skulle det bli om det fanns tillräckligt stort intresse! Så det får undersökas närmre!

  • Gabbies

    Jag har just beställt världens mest onödiga grejjer. Tröjor till mig och C som det står Just Married på.. Plus att jag beställde en tröja till mig som det står Bride to be på som jag ska ha nu innan, det är ju bara upploppet kvar..:)

  • junibrud2006

    majbrud2008 - grattis till bokningen och ettårsdagen inför! Hojta gärna om du har frågor hur det funkar i Badelunda så kan jag kanske hjälpa till.

    Gabbies - Du är rolig du. Måste ju få beskådas!

  • majbrud2008

    junibrud2006 - har redan en liten fundering som du (eller nån annan) kanske kan svara på! Tjejen jag pratade med när jag bokade sa att prästen skulle höra av sig ett par veckor innan för vigselsamtal och det är först då man diskuterar psalmer etc. Jag vill ju absolut ha en solist i kyrkan men hon/han måste ju bokas betydligt tidigare än några veckor innan. Hur vet man att de sånger man väljer är ok för prästen samt hur det fungerar med musik till sångerna etc?

  • junibrud2006

    majbrud - de lägger schemat ganska tidigt, jag tror vi fick besked i januari/februari vilken präst som tjänstgjorde. Vi hade dock redan bestämt en präst i en annan församling. Men när du har besked, skicka ett mejl och kolla. Men jag tror inte det är någon större fara med låtar.

  • majbrud2008

    Är det kyrkomusikern som står för musiken till sångerna (piano eller liknande) eller måste man se till att solisten kan spela till?

Svar på tråden Här är den Västerås tråd nr 13