• Pumpkin

    2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare i tråd 6

    Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT!

    Välkommen till vår härliga tråd! Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget De som mest frekvent hänger här just nu är:

    070811 Lucy_ ? www.annaochdaniel.se
    070915 vårbrud2008 ? martinomartina.weddingannouncer.com
    071020 drömbrud ? joyochandreas.weddingannouncer.com
    071231 MrsNyberg2B ? home.gamman.se/nyårsbröllop

    080505 blivandefruandersson08 ? danielatheresew.weddingannouncer.com

    080620 Brud 2008 ? kling2008.weddingannouncer.com
    080620 InaHjärtarAdam ? home.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080628 Naura ? www.naura.se
    080628 brud nästa år

    080705 snitte ? home.gamman.se/magnusochrebecca
    080705 stjärngudinnan
    080719 Anja74 ? anjasbrollops.blogg.se

    080802 Helmborn2B ? camilla-anders.weddingannouncer.com
    080802 B & S ? home.gamman.se/bojanochsamantha
    080802 angelica79 ? angelicarichard.weddingannouncer.com
    080808 Vidalila
    080808 madlin ? linjer.blogspot.com
    080809 Jenny_Åland ? blogg.gamman.se/Jenny_Åland

    sajber.pillan ? home.gamman.se/pillanochkjelle
    chickpea
    Budgetbrud2008
    Finlandssvensk

    Länk till gamla trådar:
    1. www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m1441035.html
    2. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1592119.html
    3. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1774171.html
    4. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1914213.html
    5. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m2038902.html

  • Svar på tråden 2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare i tråd 6
  • Pumpkin

    Tänkte byta till ett lite mer passande nickname än Norrsken nu när jag inte bor i Norrskenslandet längre, så... This is the new me!

  • madlin

    Pumpkin: lite förvirrande, men man vänjer väl sig ;)

    Vår budget ja.. den är ju aningens stramare för vi hoppade över ett år med sparande för vi väljer att gifta oss i år redan. Så nu ligger vi på stadiga 30.000 för allt utom bröllopsresan.

    Skulle vi gift oss 080808 skulle festen gå på 50 och bröllopsresan 30-40.

    Idag gjorde jag monogram, sedan även ett kombinerat fest och vigselprogram som jag blev väldigt nöjd med. Ska dock använda annat papper/färger och band att snöra ihop häftena med. Nu gjorde jag bara ett test med vanligt vitt kopieringspapper och snörade ihop det med rött band.

    Bild finns på vår bröllopsblogg, kommentera gärna!!

  • sajberpillan

    madlin: ser lovande ut! Är imponerad över monogramet. Har du gjort det själv?! hur? jag vill också ha ett sånt fint. Det svåra är att killen har dubbelnamn. Ska man ta med båda bokstäverna då?!...hmmm....

  • sajberpillan

    madlin: alltså det ser jättebra ut, och kommer säkert se än bättre ut på det rätta pappret. Såg nu att jag raderade halva meningen!!!

  • Pumpkin

    madlin: Livet ska inte vara så solklart alla gånger

    Jättefina grejer du gjort, och jag undrar också HUR du har gjort monogrammet?!

  • fitforfight

    Är det någom som ska ha buffe?

    Vi ska ha en liten exklusivare midsommarbuffe ,men jag är i valet och kvalet om jag ska ordna med någon som serverar istället.
    På dopet där vi hade 65 gäster (dubbeldop) så hade dom första som tagit mat ätit upp innan nästa bord hade börjat.

    Hur löser ni det?

  • stjärngudinnan

    Madlin: Vilka fina grejer du gjort!!

    Pumpkin: Idag är det precis ett år kvar för oss. Vi den här tiden om ett år, sitter vi nog hos frissan och är väldigt nervösa eller vad tror du?

  • Pumpkin

    fitforfight: Serveringspersonal vid buffé blir ju lite knasigt, tanken är ju just att man ska kunna ta det man vill och så. Däremot tänker vi ha två eller fler bord med buffé så att fler kan ta samtidigt

    ÄNTLIGEN börjar det lösa sig med lokalen! Vi har nu efter många om och men preliminärbokat den och kvinnan på kansliet har till och med sagt att jag kan komma dit tidigt en morgon på semestern och titta tillsammans med vaktmästaren!

  • Pumpkin

    stjärngudinnan: Helt klart! Jag lär må illa och darra som ett asplöv

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare i tråd 6