• anne på grönkulla

    Äntligen fredag del 9

    VÄLKOMNA ALLA FREDISAR!! Del 9

    "tänk att det äntligen är fredag. vad ska man förgylla helgen med nu då...?
    motormässa...? *tror inte det*
    prommis *för hurtigt*
    tvtittande *för slött*

    nej ja vet; sitta å häcka framför datorn som en annan dönick och skriva kuliga saker i andras seriösa inlägg eller skämta om totalt opassande saker...

    nån som hakar på?"
    (mammacattas ursprungliga TS)

    Önskar er alla varmt välkomna till våran lya....*fluffar upp kuddarna, tar fram dom nybakta bullarna, visar stolt upp det nyinköpta tyget och alla gummistövlarna i hallen*

  • Svar på tråden Äntligen fredag del 9
  • äntligen på väg

    Jag tar mitt ansvar och släcker lyset här! Godnatt

  • Gable

    Jo just nu har vi en microliten bil. Den skulle bytas i vilket fall som helst men vi trodde den skulle klara sig över sommaren.

    Nåja. Den vi ska titta på är en Mazda nånting. Nåt mellanting mellan kombi och Sedan. Maken säger att den är bra, jag går bara på utseende

    Äpv, ååååh! Tjänstebil!!!!! Åhhhhhhhh!!!

  • mammacatta

    Tips till gable: När ni provkör den, ta den till barnens hus och testa få in en vagn, sen frågar ni om alla barnskydd går in i den.

    Jag har läst MÅNGA trådar om stackars satar som går på säljarens snack om superbilar, men sen är hänvisade till bilen EGET barnskydd för massor av pengar...
    Iofs är det mest volvo och saab, men ändå, jag tycker det är ett toppentips!
    VI köpte helt sonika den bil vi kunde hitta som hade största bagaget. En fin röd opel vectra -93 - den är SUPERvanlig (den vita är alltid rostig) och gjordes under mer än 10 år så det kryllar av billiga reservdelar.

  • Gable

    Vi har redan shoppat loss på barnvagn och bilbarnstol. Maken har mätt enligt konstens alla regler så när vi ska provköra så ska det även mätas. Jag ska bara stå brevid och kolla så att det ser snyggt ut

  • mammacatta

    HAR NI??
    Å inte har du sagt nåt!
    Va blidde det för vagn?

    OM du sagt nåt så har jag varit full när jag läst det eller nåt.

    Kram tillbaka anne!

    Var är Rystall nuförtiden?

  • äntligen på väg

    *Kramar oxå runt till härsan och tvärsan*

    Vart ÄR Rystall??!

  • Gable

    MC - det bidde en brun urban jungle. Så snygg, tycker jag, och maken tyckte den var enkel att fälla ihop och sånt jox. Jag går ju som sagt bara på utseendet

    Vi har redan köpt allting, det enda som saknas är en vinteroverall och varm mössa till bebisen. Vi är supereffektiva när det kommer till shopping

  • Hilde

    Hej flickor nu är jag hemkommen och börjar kvickna till.

    Oj vad jag är TRÖTT!!!

    Jag överlevde talet och där inträffade en liten fadäs vi överräckandet... diplomtagarna förstod inte när de skulle komma fram först kändes det som om det var mitt fel att där blev ett litet avbrott, men sedan kom jag på att ansvaret att be dem komma fram inte låg på mig... och då andades jag ut Sedan har jag suttit som värdinna på tillställningen... insåg inte att jag skulle bordsplaceras så innan... så det var en liten skräckis... men jag överlevde det också.... Och så har jag frotterats med blåblodiga herrar så jag blev mättad! En 90 årig herre fick mig att vilja nacka honom.... han uttalade sig om invandringen och sånt där uschligt.... dvs... det var HAN som var USCHLIG!!!! Men, men som tur var har jag träffat desto fler jättetrevliga människor och har insett att jag blivit accepterad och omtyckt hos en del som jag själv beundrar vilket vörmer ett litet räddhågat Hilde-hjärta!

    Nå... vad händer med er andra brudar numera? Såg att Gable hade en fin indelning på bilköpen.. maken mäter och hon inspekterar estetiken

Svar på tråden Äntligen fredag del 9