• anne på grönkulla

    Äntligen fredag del 9

    VÄLKOMNA ALLA FREDISAR!! Del 9

    "tänk att det äntligen är fredag. vad ska man förgylla helgen med nu då...?
    motormässa...? *tror inte det*
    prommis *för hurtigt*
    tvtittande *för slött*

    nej ja vet; sitta å häcka framför datorn som en annan dönick och skriva kuliga saker i andras seriösa inlägg eller skämta om totalt opassande saker...

    nån som hakar på?"
    (mammacattas ursprungliga TS)

    Önskar er alla varmt välkomna till våran lya....*fluffar upp kuddarna, tar fram dom nybakta bullarna, visar stolt upp det nyinköpta tyget och alla gummistövlarna i hallen*

  • Svar på tråden Äntligen fredag del 9
  • Hilde

    Flickor jag älskar er!

    Jag ska allt ta och banka in vett i huvudet på maken!!! Kanske bara inte ikväll när jag är så sur och febrig. Då kan det kanske bli skilsmässa i luften o det vill vi inte ! Jag ska tiga och se VÄLDIGT lidande ut *hundögon*

    Vad gäller ansvar. Det där är tudelat. det är lätt att man hamnar med huvudansvar också bara för att man som mamma har svårt att släppa taget.

  • anne på grönkulla

    Jo, tror jag det - kommer själv vara en riktigt överbeskyddande mamma om jag inte aktar mig! När vi var hundvakt vaknade jag såfort vovven inte snarkade o for upp för att kolla om han andades...

  • Hilde

    Ojdå Anne du kommer bli en helt o hållet instinktsdriven mamma isåfall. Bara lugn då är det nog som det ska vara. Man blir nämligen väldigt mycket instinkt och inte så mycket hjärna den första tiden det är bara att segla med i hormonsvallet och låsa in IQ kvoten några månader

    Jag har just låst upp skåpet till mitt logiska tänkande. Det var härligt att ha en hjärna som fungerar.

    Föresten fick jag en ursäkt av maken redan innan jag hade börjat morra Fast det kom fram att jag minsann fått en barnledig helg i Stockholm för en tid sedan som han nog hade önskat sig också (fredagshelgen) ... jaja... där hade han faktiskt rätt. Inte så att han hade velat vara en fredagsbrud men ledigheten från alla måsten, den hade han önskat sig ett tag.

  • anne på grönkulla

    Vad mysko det skulle kännas - jag som är så logisk och medveten annars i mitt vardagsagerande... - är nog det jag är rädd för - att inte känna igen mig själv.

    Hmm, där hade ju maken en poäng. Men har han med sig sina måsten i skogen?

  • Hilde

    Nä, det var det som var hans poäng. Atthan fick ledigt nu och att jag fick det när vi hade fredagsträffen Och där hade han ju TYVÄRR rätt. Att han sedan sade på ett klumpigt sätt och gnällde på fel sak, det bad han om ursäkt för så nu är allting frid o fröjd här i lilla byn mitt i skogen.

    Anne jag är också en sådan där logiskt tänkande varelse som vill ha planerat innan jag gör. det var väldigt skrämmande att förvandlas som jag gjorde. Jag var inte alls beredd på den biten, men, men det är liksom bara att segla med och ta dagen som den kommer. Något jag lärde mig är dock att man faktiskt inte kan planera framtiden så exakt när man ska få barn... för man har ju inte en susning om hur den blir.

  • janos

    Ja, ääntligen är det fredag! Idag ska jag försöka jobba kl 11-18. Sen är det ledig helg igen

Svar på tråden Äntligen fredag del 9