• anne på grönkulla

    Äntligen fredag del 9

    VÄLKOMNA ALLA FREDISAR!! Del 9

    "tänk att det äntligen är fredag. vad ska man förgylla helgen med nu då...?
    motormässa...? *tror inte det*
    prommis *för hurtigt*
    tvtittande *för slött*

    nej ja vet; sitta å häcka framför datorn som en annan dönick och skriva kuliga saker i andras seriösa inlägg eller skämta om totalt opassande saker...

    nån som hakar på?"
    (mammacattas ursprungliga TS)

    Önskar er alla varmt välkomna till våran lya....*fluffar upp kuddarna, tar fram dom nybakta bullarna, visar stolt upp det nyinköpta tyget och alla gummistövlarna i hallen*

  • Svar på tråden Äntligen fredag del 9
  • Hilde

    ännu bättre MC är "Telefon-lur"

    MC jag tror faktiskt inte jag orkar engagera mig så mycket. Har lugnat ner mig nu och tror knappast att det kommer ringa hit igen! Inte om de har något som helst IQ dvs... men det sistnämna kanske man inte kan vara säker på...

  • Hilde

    Ingen här?

    Jag är förkyld och har TRÅKIGT! Maken är ute i det gröna, som vanligt. Han kommer hem idag!!!! Typiskt att han ska åka bort när jag och dotter blir sjuka.

    Utöver det understår han sig att stänga av mobilen och påstå att han minsann ska vara hemma med barnet när jag åker bort om två helger... PYTTSAN! Jag hann lägga på luren innan jag surnade på den där sista konfekten. skillnaden på min och hans resande är att mitt är jobb och hans är rena rama nöjet! HA! Det ska han minsann få höra när han kommer hem... jag vill också få åka bort på riktigt, när det inte är jobb.

    *muttrar* Karlslok!

  • Hilde

    Ja, men jag klurar allt på hur jag ska vrida ur den Inställningen då menar jag...

    Nähä nu vaknade hon! HAr inte sovit någonting på hela natten. Hon har hosta o ont i halsen. Går ju visserligen över, men man blir så förbaskat trött bara.

    föresten ... jag såg att det var fasligt varmt i längstbortistan

  • anne på grönkulla


    Hmm, har nog inga spontana bra tips - men du kan ju alltid boka in nån resa elelr så utan att fråga och låta honom stå där... synd bara om det ska gå ut över dottern.

    Det där är jag lite rädd för - att jag automatiskt ska bli huvudansvarig för barn om vi får några. Inte för att maken inte vill utan för att det bara blir så.

    Japp, knallvarmt var det! Och fuktigt. Men här är också rätt varmt nu.
  • Gable

    Tror det är extremt vanligt att kvinnan får huvudansvaret för barnet. Varför vet jag inte, kanske beror på att vi har burit barnet i 9 månader?

    Jag har märkt nåt konstigt, jag drömmer helt vansinniga drömmar. Jätteofta mardrömmar och där emellanåt värsta p*rrdrömmen. Maken är iofs glad när det händer

  • Gable

    Åååååååååh, poolparty! Dricka vin i värmen!!

    *sjukligt avundsjuk*

  • Gable

    Nix inte synd om dig alls Apg!

    Hilde däremot, hon är det synd om. Lillgumman! Nöje och arbete är inte samma sak, banka in det i makens huvud.

    Själv har jag problem med min make. Han prioriterar tvättstugan före sin uttråkade hustru som vill hitta på nåt. Han skyller på att han inte har några rena kalsonger. Jag erbjöd mig att tvätta imorgon, då jag är ledig och han jobbar. Tror ni han gick med på det? Icke... Så här sitter jag. Uttråkad bortom vett och sans.

Svar på tråden Äntligen fredag del 9