• anne på grönkulla

    Äntligen fredag del 9

    VÄLKOMNA ALLA FREDISAR!! Del 9

    "tänk att det äntligen är fredag. vad ska man förgylla helgen med nu då...?
    motormässa...? *tror inte det*
    prommis *för hurtigt*
    tvtittande *för slött*

    nej ja vet; sitta å häcka framför datorn som en annan dönick och skriva kuliga saker i andras seriösa inlägg eller skämta om totalt opassande saker...

    nån som hakar på?"
    (mammacattas ursprungliga TS)

    Önskar er alla varmt välkomna till våran lya....*fluffar upp kuddarna, tar fram dom nybakta bullarna, visar stolt upp det nyinköpta tyget och alla gummistövlarna i hallen*

  • Svar på tråden Äntligen fredag del 9
  • mammacatta

    Ja, då hade alla ätig gott jämt, druckit skumpa eller vin och skämtat om totalt opassande saker!
    Plus att Sverige alltid hade vunnit allt.
    Tom elitserien.

  • mammacatta

    Nu har jag varit duktig!
    Jag har sökt 3 jobb till - bla ett som amv anvisat.
    Trött på k*rringarna där kan jag säga - varför utgår de från att man INTE söker jobb? Å i vilken värld är jag inte kapabel att avgöra SJÄLV vilka jobb som är lämpliga för mig? *grrr*

    Älskar iallfall att min kommun tar emot alla ansökningar per mejl. Det är ju dunderenkelt! Kostar inget, man är inte rätt att posten slarvar, kommer det bort här så gör det ju inget, man skickar det bara igen!

  • äntligen på väg

    Hej, hej mina kära vänner...
    Här kommer en liten bekymrad rapport från mig:

    Jag och maken väntar på att få komma igång med ett "nytt förök" igen med våra sparade embryon. Förra misslyckandet var ju i början av februari, sen tog vi frivilligt två mån paus för återhämtning. Sen ville vi ju sätta igång i april igen, men då var det fullbokat på SU den veckan som dom räknade ut att det var dags. Så vi blev planerade till v 21 istället, alltså en m*nscykel senare. Eftersom jag alltid är regelbunden så kan man sätta tillbaks embryot i den naturliga cykeln och jag slipper ta mediciner. Men tror ni inte att det ska j*klas så att den blir försenad just denna mån! Så var det med den regelbundenheten.

    Sen har jag inflammation i armen oxå och trycker i mig antiinflammatoriskt och det ska man ju undvika om man försöker bli gravid... Men jag behöver ju använda min arm.

    Sen skulle jag ju vara i toppform inför nästa försök oxå och jag har inte kommit ut i spåret sen onsdags och vet ju inte heller om jag borde hålla mig i stillhet för att armen ska läka bättre. Och så vill jag inte hålla igen på maten mer, för jag vet ju innerst inne att det inte kommer förändra resultatet om jag har lite hull på magen eller inte. Antingen fäster embryot eller inte, så enkelt är det.

    Så, ursäkta, det här blev en lång harang. Jag pratar nästan aldrig om detta längre och folk vågar inte fråga, men här känns det ok att ventilera.

  • äntligen på väg

    Läste igenom själv och det ser ut som att jag är riktigt deppig, men det är jag egentligen inte. Igår var jag på ett sällsynt strålande humör hela dagen och jag mår egentligen riktigt bra, jag är bara lite grinig idag... pms???

  • anne på grönkulla

    Jag tycker inte du låter särskilt deppig - mer fundersam - och konstigt vore de väl om ni inte gick o funderade på det! Och att man vill vara i toppform om man på minsta vis kan påverka det då är väl inte heller så konstigt?

    Har undrat faktiskt lite hur det går för dig eftersom du inte pratat så mycket om det - är glad att du känner att du kan ventilear dig här vid behov. Men jag förstår precis också hur man INTE orkar ta i vissa jobbiga saker jämt också - man själv mår bättre av att inte rota i dem jämt utan leva som vanligt, på nåt vis.

    Hmm, vad hjälper detta dig... förmodligen inte. Men en KRAM ska du få!

  • mammacatta

    Jag tycker du har en särdeles stark attityd, jag hade legat och bölat på soffan. Men så är jag en mespropp utan dess like.

    Om inflammationen:
    Vänta med idrott tills den läkt, nu sitter den i armen men om du anstränger dig kan den sprida sig.
    Har man haft virus i kroppen ska man vila lika länge som man var sjuk. Annars får man tillbaka inflammationen.
    Det är det generella rådet vi ger idrottare när vi är på uppdrag (Röda Korsets Första Hjälpen).

    Men det ska väl inte spela så stor roll om du är lite försenad? Eller omintetgör det ett försök?

    Hursomhelst så är du stark - ett föredömme bland kvinnor och gudinnor! *kram*

    Anne: jag söker lärarjobb, men blir hänvisad förkollärarjobb. Jag kan eg inte jobba på dagis längre, min proriasis är för svår. Men för att få det på papper så är det en jäkla procedur, omständig och långt tid tar det.
    Jag hoppas att de accepterar att jag är kapabel att fixa detta själv, men man jämförs alltid med andra och då ingår ju jag i kategorin långtidare. Men jag har alltid haft som mål att först skaffa två, sen jobba lite sen en till. Men som sagt, när de andra på amv är arbetskygga...

  • äntligen på väg

    Tack för dom uppmuntrande orden, va gulliga ni är! Ni hjälper mig genom att bara finnas till! *kram*

    Mc: Tror inte det omintetgör ett försök om jag är sen, men det kommer inte bli den planerade veckan så jag hoppas att dom har plats för mig ändå och att jag inte behöver ta nåra mediciner för att allt ska ske vid rätt tidpunkt.
    Tack för tipset med inflammationen oxå (lite skönt att slippa ge sig ut i spåret faktiskt )

  • janos

    Självklart håller jag alla tummar jag kan för dig och ditt jobb sökande mc! Lycka till!

    Måste erkänna att jag beundrar ditt tålamod och din starka personlighet, äpv!!! Hoppas att det ordnar sig för er, med cykeln och nästa bokning! Jag tänker massor på er och håller alla tummar som finns, för er!!

  • janos

    Idag mår jag bättre än igår. Igår blev ännu en dag att åka hem från jobbet, pga kräkningar och illamående. Ska detta ALDRIG ta slut?!?!?!

    Men som jag sa, så mår jag bättre idag och maken och jag har hjälpts åt lite ute i trädgården och gjort det vårfint. Jag har småplockat och han fick slita med att få gräsmattan fin.....och det blev den verkligen! Han är så duktig och go, när han vill sätta fart!

    Nu måste jag åka och handla lite, för annars får vi ingen frukost imorgon och det vore ju trist

    Önskar er alla en trevlig dag! Kramar utdelas till den som vill ha

Svar på tråden Äntligen fredag del 9