• anne på grönkulla

    Äntligen fredag del 9

    VÄLKOMNA ALLA FREDISAR!! Del 9

    "tänk att det äntligen är fredag. vad ska man förgylla helgen med nu då...?
    motormässa...? *tror inte det*
    prommis *för hurtigt*
    tvtittande *för slött*

    nej ja vet; sitta å häcka framför datorn som en annan dönick och skriva kuliga saker i andras seriösa inlägg eller skämta om totalt opassande saker...

    nån som hakar på?"
    (mammacattas ursprungliga TS)

    Önskar er alla varmt välkomna till våran lya....*fluffar upp kuddarna, tar fram dom nybakta bullarna, visar stolt upp det nyinköpta tyget och alla gummistövlarna i hallen*

  • Svar på tråden Äntligen fredag del 9
  • mammacatta

    Jag måset beklaga mig lite om en sån vin å amnings-tråd.
    Oavsett vad ni tycker eller vad ni har hört, visst är ni med på att mjölken innehåller exakt samma halt som i blodet?

    Så långt är det OK i tråden, men sen...

    Precis ALLA länkar som moraltanterna har med säger samma sak: amningshjälpen och slv har INGA bevis för sina tyckanden, det erkänner de utan omsvep. Flera gånger står det med också.

    ÄNDÅ sitter det nån och tjafsar med mig om vad som är rätt - om det är DÖDSFARLIGT eller helt ofarligt.

    Jag är ju matematiker, jag räknade på det och kom fram till att det bokstavligen är en droppe i havet.
    En promille är ju en mililiter på en liter.
    Bäbisar ammar kanske 2dl - ger 0,2 ml sprit.
    Som en liten droppe då, men då är det uträknat på en HEL promille - då är man ju FULL!

    När inte ens matten får tjurskallen att medge att det kanske är lite VÄL upphåsat med nolltolerans - då ger jag mig.
    Golvad av en åsna.
    *suck*

    Jaja. Nu ska jag klä på mina barn lite tjusiga kläder och hasa mig mot undergången...

  • janos

    Jag tycker att det är ganska lugnt till vardags i magen.

    Det var bara pga smällen som pyret fick, som jag ville att h*n skulle röra på sig.

    Idag har det varit lite aktivitet, så nu känner jag mig lugn igen.

Svar på tråden Äntligen fredag del 9