• Ab fab

    Fikasugna bröllopsplanerare i Göteborg?...Del 3

    Välkomna till del tre av den fantastiska fikartråden!

  • Svar på tråden Fikasugna bröllopsplanerare i Göteborg?...Del 3
  • Fröken Malm

    God Morgon!

    Började spåna på bordsplaceringen igår...Hu, vad svårt!!!!

    "jag pratar inte engelska", "jag vill inte sitta bredvid honom".....

  • Ab fab

    varför kan man orka bry sig så mycket om var man får sitta på en fest... ja språk kan jag förstå lite grann men sen.... hmmm...

  • TezzAmore

    Tjingeling!

    Idag ska jag göra pricktest... *iiiihhhh* Har hört skräckversioner om stora nålar, kliande bölder och smärta, men jag tror mest att det har varit för att retas lite med mig! Hehehehe!

  • Ab fab

    Tezz - får du stooora bölder så får du fota o visa oss

    Shoppade väldigt lite på IKEA- förutom den slinkiga morgonrocken blev det paketsnören och en glaskruka. I badrummet skall jag uppdatera lite. Köpte ett bord på loppisen som skall målas grått. På det blir det glaskruka med orkidée. Tänkte ställabordet mellan korgstolarna i badrummet. Perfekt ställe för drinken

  • Fröken Malm

    Lykke,
    Ja, språkbarriärer kan man ju förstå. Men priset tar nog min kusin som frågade om han fick sitta bredvid sin tjej..... Tänk om alla skulle fråga så.

    Fast å andra sidan är det samma kusin som ringde min andra kusin och sa att han och tjejen nu förlovat sig så de kunde ha det i åtanke vid bordsplaceringen eftersom man inte splittar förlovade par.....

    Den etiketten håller i alla fall inte vi på. Men känner man ingen annan än sin respektive så ska vi i alla fall försöka placera dem nära varandra, typ mitt eller snett emot.....

  • Linum

    Vi har sådan tur att de flesta som kommer var med på min 30-årsfest förra året.

    Man kan ju ta lite hänsyn till tex människor som man vet inte går ihop. Språk är ju också lite klurigt.

  • Fröken Malm

    Vi har två killar i vår umgängeskrets som verkligen inte går ihop, men den ena kommer inte så det löste ju sig själv!

  • Linum

    M:s marskalk och hans ex går inte heller ihop. Båda har nya respektive och vi umgås med båda paren. Han kan inte vistas i samma rum som hon, för han blir jättearg. Till saken hör att de gjorde slut för 7 år sedan... Väx upp...

  • Addiz

    Borsplacering är nog tufft, har inte ens börjat fundera... *ryyyyys*

    Vi har ju några gäster som kommer från Rumänien, och som då inte kan ett ord engelska, möjligtvis lite franska... Hur fasen gör vi då? Vi kommer att ha en svensk och en rumänsk toastmaster, men hur lägger man upp festen på bästa sätt, för att alla ska förstå lite? Jag kommer att få mycket att fundera på framöver... ;)

  • Linum

    Addiz: Jag läste om någon som hade ungerska gäster (eller var de nu kom ifrån) på sin fest. Eftersom de inte talade något annat språk, så hade brudparet gjort en liten parlör i festhäftet. Några ord och fraser på både ungerska och svenska så att man hade något kul att prata om. Tiops kanske?

Svar på tråden Fikasugna bröllopsplanerare i Göteborg?...Del 3