• Ab fab

    Fikasugna bröllopsplanerare i Göteborg?...Del 3

    Välkomna till del tre av den fantastiska fikartråden!

  • Svar på tråden Fikasugna bröllopsplanerare i Göteborg?...Del 3
  • TezzAmore

    Linum, kör på det! Så vi får nått namn tillslut!

  • Fröken Malm

    Igår träffade vi prästen i kyrkan. Vi gick igenom ordningen och fick öva att gå nedför altargången. Prästen läset fort igenom sina texter och böner och vi fick säga löftena. Herregud vad nervöst det var! NU känns det verkligen som det är på riktigt. N tittade inte mig i ögonen när han sade efter prästen, och efteråt frågade jag varför. Han sa att han inte kunde det just då för han trodde han skulle börja böla. Snuttis!

    Sen gick vi igenom psalmer och jag kom med önskemål om psalm 89 som jag lärde mig utantill när jag konfirmerade mig. Det är en annorlunda psalm med lite afrikanska tongångar och väldigt "up beat" för att vara en psalm. Prästen blev impad av att jag hade egna önskemål och jag plockade ännu fler pluspoäng när jag sa att vi helst ville ha den äldre versionen av Fader Vår. Fast poängen försvann snabbt när prästen frågade om vi hade en psalmbok hemma och jag svarade att den nog låg i källaren........

    Prästen sa att det är vår vigsel och att det är vi som bestämmer hur den ska utformas. Han sa till och med att om ni vill ha ett gitarrsolo av Jimi Hendrix som ingångsmarsch så gärna för honom.

    Det han "varnade" för var fotografering och filmning under själva vigselakten. Han tyckte att det räcker med att han EN fotograf under själva akten och sen får folk fota fritt under in- och utgångsmarschen. Han sa att ni kommer inte minnas vigselakten med hjälp av foton utan att den hänger ändå kvar i sinnet och hjärtat. Tycker allt att han har en poäng!

    Är förresten väldigt kär i Tuve Kyrka! Så vacker.....

  • Carma07

    Jag röstar också på Wedding Walkers. Det är mycket lättare att få plats med på tröjan.

  • Carma07

    Fröken Malm: Låter som ett bra möte med prästen. Det börjar kännas på riktigt att bara läsa er version. Det är ju snart dags för en av oss.

  • TezzAmore

    Fröken Malm: Åh, det låter så "på riktigt" när man läser... *mys*

  • TezzAmore

    Carma: F´låt att jag tjatar... hihi... hinner du åka in på söndag me? Bara nyfiken! Jag tänkte försöka vara där vid 10:30 tiden...

  • Linum

    *sprang genast och hämtade psalmboken*

    Aha, Fröken Malm, den..

    Vad mysigt det lät när du berättade. Man kan nästan se er stå där.

Svar på tråden Fikasugna bröllopsplanerare i Göteborg?...Del 3