• abkn
    Äldre 25 Mar 19:16
    33476 visningar
    218 svar
    218
    33476

    Finns det andra brudar från Sala

    Finns det andra brudar från Sala, här det vore roligt att komma i kontakt med andra från den lilla stad?

  • Svar på tråden Finns det andra brudar från Sala
  • Miss Cykel
    Äldre 17 May 15:54
    #0

    Förresten, ni som var på "temadagen" vid Måns Ols, Sockenkyrkan och Kristina kyrka, fick ni några bra idéer inspiration?

    abkn: Ska ni smycka Kristina kyrka något?

  • abkn
    Äldre 17 May 17:25
    #0

    Nej,jag tror att vi använder kyrkan som den är den är ju kanonfin ändå.

    Ni då har ni bestämt om ni ska smycka kyrkan?

    Härligt att gifta sig i gurvan vad kostar det att abonnera gruvan? Jag har inte anlitat nån av dom tyvärr. Strom tar ju toppen bilder:)

    Men eftersom jag älskar att planera själv så njuter jag bara av att göra allt arbete på egen hand.

  • Miss Cykel
    Äldre 17 May 19:33
    #0

    abkn: Nej, jag tror inte heller att vi kommer att smycka kyrkan. Som du säger, den är ju jättefin som den är.

    Vi ska ha kantor Cathrina Folkesson, någon som känner till henne?

  • abkn
    Äldre 18 May 12:24
    #0

    Hejsan tjejer!
    Nu börjar det bli nervöst, men tårtan är beställd nu:)

    Mailat prästen för att få ett möte,både jag och mamma har drömt att vi står utan präst på den stora dagen.

    Hur går det för er andra nu?

  • Miss Cykel
    Äldre 18 May 15:56
    #0

    Idag har jag varit till en bröllopsbutik här i London och inhandlat små tygpåsar + chokladhjärtan som vi tänkte ställa på borden åt barnen. Ett problem återstår nu, och det är att jag säkerligen kommer att äta upp chokladen redan idag, för jag är SÅÅÅÅÅ godissugen! ;)

    Annars går det bra för oss. Allt är bokat inför min Secret Box, så nu gäller det bara att träna och träna och träna...

  • Miss Cykel
    Äldre 20 May 12:08
    #0

    abkn: Vad blev det för tårta? Var beställde ni den och vad får ni betala per bit?

  • keiram
    Äldre 20 May 13:01
    #0

    Vi har bokat Jan Storm, en timme kostar 2700 kr har jag för mig, då ingår inga bilder.

    Vi har också anlitat Lavendula för brudbukett och crosage samt blomsterbåge och bordsdekorationer. Vi kommer även att ta hjälp av henne vad gäller dukningen då vi ska ha vår fest på Väsby Kungsgård.

    Jag har också Ninni på Frissan & Frisörn samt Camilla på Hudverkstan för hår och make up. Träffade dem båda i torsdags och är supernöjd, det känns mycket tryggt.

    Bara tre veckor kvar, nu börjar jag faktiskt bli lite nervös...

  • abkn
    Äldre 20 May 13:55
    #0

    Det blev en 2 vånningståraljusblå beroende om dom kunde färga den ljusblå eller creme färgat med spritade hjärtan på. 32 kr/biten.

    Det blev en princesstårtefyllning för det äter nästan alla, plus att det var den som skulle stå sig bäst i kylskåp eftersom vi ska hämta den dan innan.

  • abkn
    Äldre 20 May 13:55
    #0

    Johanssons bageri

  • Miss Cykel
    Äldre 20 May 16:55
    #0

    Kanske kan vara dags för en liten uppdatering igen? Fyll gärna i VAR ni ska gifta er! :) Och om ni inte är med alls såklart!

    2 Juni: abkn
    9 Juni: keíram
    30 Juni: Miss Cykel. Vigsel: Kristina kyrka. Fest: Sätra Brunn
    7 Juli: Thunberg
    6 Okt: 6 okt2007

Svar på tråden Finns det andra brudar från Sala