• 19maj2007

    Dekoration vid utomhusvigsel

    Är det någon som har bra tips på hur man kan markera platsen för vigsel när den är utomhus? Jag vill inte ha något altare eller bord utan tänker mer rosenblad, kanske band i träden runt om kring eller om man på något bra sätt kan markera själva "gången" fram.. små flaggor, blommor, pinnar nedstuckna...hmm...
    Tips och bilder mottages tacksamt!
    (Kanske skall tillägga att vårt bröllop är i maj och temat är brunt, rosa och vitt med små inslag av silver..)

  • Svar på tråden Dekoration vid utomhusvigsel
  • N&N

    Funderar också på zinkspannar, tittade på några på Ikea igår och ska nog köpa in sådana för att fylla med blommor plockade i naturen. Sen blir det rosblad som altargång och runt vigselplatsen men jag vill ha något mer... men vad?

  • 19maj2007

    Åh så mycket bra idéer! och bra tänkt med att det kanske blir lite som toapapper i träden..fniss.. inte riktigt vad man vill ha på sin dag.. Tänker att det finns en rätt stor risk att rosenbladen kanske blåser iväg, det är ju inte så ofta det är helt vindstilla i Sverige.. marschallhållare låter som en smart idé!

  • lindah1980

    man lan fästa sidenband i parallella linjer med någon form av "tältpinnar" med jämna mellanrum kan man sen på dem sätta levande blommor, eller så kan man lägga levande blommor parallellt typ långa kallor eller liknande

  • Vidalila

    ja drömmen vore verkligen att ha stolar... undrar var man kan hyra dom. Några förslag? gärna ett företag som finns i malmötrakten också.

  • Utomlands-brud

    Jag har också tänkt att dekorera dukningen med blommor i oasis....

  • miaoanders

    Vi ska oxå gifta oss ute och tänkte göra ett hjärta i sand som jag hämtar vid havet. Hjärtat skall vara så stort att vi två får plats i den under vigseln.

  • bauti

    # Ballonger
    # Släppa ut vita duvor när vigseln är klar
    # Målade stenar som gör en gång
    # Lägga ut massor av kuddar så gästerna kan sitta mjukt
    # Julbelysning i träden (fint när det blir mörkt)

  • N&N

    Såg en bild där ett par stod i mitten av en ring av vass, man hade lagt ut vass med själva "blomman" utåt i en ring. Det såg verkligen effektfullt ut. Kanske blir det det istället för rosblad för oss.

Svar på tråden Dekoration vid utomhusvigsel