• 19maj2007

    Dekoration vid utomhusvigsel

    Är det någon som har bra tips på hur man kan markera platsen för vigsel när den är utomhus? Jag vill inte ha något altare eller bord utan tänker mer rosenblad, kanske band i träden runt om kring eller om man på något bra sätt kan markera själva "gången" fram.. små flaggor, blommor, pinnar nedstuckna...hmm...
    Tips och bilder mottages tacksamt!
    (Kanske skall tillägga att vårt bröllop är i maj och temat är brunt, rosa och vitt med små inslag av silver..)

  • Svar på tråden Dekoration vid utomhusvigsel
  •  Miss Cee

    * Häng lyktor i träden
    * Häng vindspel i träden
    * Häng kristaller i träden (kolla på www.weddingbee.com där har de bilder på kristaller i något inlägg från igår eller uidag)

    * Ställ ut grupper med lyktor i olika storlekar. Vi ska ha ett tiotal lyktor i små grupper på trappen till vår festlokal (av typen stall/tomelykta med värmeljus i) Fast inte röda utan svarta/vita/grå etc vad som nu passar.

  • MrsS

    Jag tror att vi kommer att ställa upp ett par margurite-träd framme vid själva vigselplatsen men jag puffar också för lite fler idéer.

  • Blivande Fru!Nu Fru!!

    Om det finns träd, så kan man hänga "pärlrader" ner från trädet i olika längder, frågan är bara vart man kan få tag på dem nu, vanligast säljs ju just de jag tänker på runt jul och kanske man inte kan vara så petig med färger.
    Men annars vita långa pärl rader i olika etapper.
    (hoppas du förstår tanken)

  • Soffi 070707

    Vi gifter oss på en brygga, har någon tips till det?

    Funderar på att ha höga vaser med typ 20 mörkröda rosor i varje och låta hjärtan på tråd slingra sig ned för vasen. Vad tror ni om det? Har ingen möjlighet att hänga upp något och är rädd att rosenblad kommer att blåsa bort...

  • bauti

    Soffi
    Det lät riktigt vackert. Du kan oxå lägga blåmusselskal i vaserna. Fin brytning till de röda rosorna.

    Tack alla för era tips. Men mer vill jag ha

  • Tysklandbrud

    När min mor gifte sig var det en tradition att grannarna gjorde dekoration med rosor gjort av kräpp papper (ursäkta, jag är inte svensk, hoppas att det är rätt ord). Man tar då en rulle, skär den längs i 4 bitar så att varje bit är hela rullens längd och 10 cm bred. Sedan rullar/vikar man pappret så att den efterliknar en ros. Detta kan man sätta fast i träd, rund en dörr etc.
    Jag var först tveksamt till detta, men vi gjorde det när jag gifte mig för tre veckor sedan och det blev jättefint! Kan man lägga in bilder i detta forum? I så fall kan jag lägga in ett!

    Tysklandbruden

  • SagaTova

    Vi kommer att göra kransar och binda sidenband i vårt färgtema som kommer att sättas upp på björkpinnar vid varje stolsrad.

    Bakom vigselförättaren kommer vi att ställa upp ett fanställ med fanor i våra färger och med heraldik på.

    Jag gillar idéerna med prismorna...fast jag vet inte om vi har nått träd i närheten....

  • mersina

    Jag är också ute efter inspiration!


    Vi ska viga oss utomhus den 29 augusti, utanför slottet vi ska ha festen i.


    Jag tänker nog att jag vill hyra in vita sittbänkänkar så att man får lite av en altargång, så gästerna vet vart vi ska gå fram. Men jag vill dekorera med blommor och vet inte riktigt hur jag ska göra det. Kanske att jag strör ut rosenblad i gången mellan bänkarna, eller att vi gör en "rosenbåge" men det verkar vara himla dyrt.

    Tar gärna också emot tips!


    Ska ni ha någon som sjunger?

  • Ina

    Jag och min blivande man kommer att vigas i en slottspark nu i vår. Ska hyra in vita plaststolar till gästerna så att det bildas en altargång. Utmed den kommer vi att ha ampelhängare där vi hänger små genomskinliga vaser/lyktor och stoppar i blommor. Framme vid oss ställer vi nog ett bord och har lite blommor (samt ev. videokamera??) och om vigselförrättaren vill lägga nåt där och så ska vi försöka fixa en blomsterbåge med. 

    Tänkte först rulla ut en engångsmatta med, men testade med balkongmatta på gräset och det var ingen hit! Den låg inte jämnt på gräset och det blev bara konstigt när man gick. Så nu struntar vi nog i den och går direkt på gräset istället. Strör ev. ut lite rosenblad utmed gången. 

    Dock funderar jag på hur det blir med mitt långa släp direkt på gräsmattan. Funkar det? Ser det konstigt ut? Kommer det bli stora gräsfläckar under?? Förvånad

Svar på tråden Dekoration vid utomhusvigsel