• viktualia

    Nu har jag gjort det igen..... del 4

    ... hängt på BT galet mycket!

    Här kommer en fjärde tråd på samma tema som de tidigare... nr 3 stängts strax av på grund av åldersskäl! Hoppas ni hittar hit allihop....

    För mindre BT-beroende har vi ju INTE blivit.. eller??!

    Dags att fortsätta vår fantastiskt givande pladder hörrni!!

    Välkomna alla BT lister!

    på er!

  • Svar på tråden Nu har jag gjort det igen..... del 4
  • viktualia

    Men Muffins!!! Att du inte påminde oss så att vi kunde pompoma för dig när du skrev tenta?!?!

    jaja... hoppas att det gick strålande i alla fall!!!

  • Telemarkgrrl

    Vi ska sälja vår båt och nu har vi fått mejl från en snubbe i Litauen. Man tänker sig lite att en sån utlandsspekulant antingen är skum på något sätt eller att han är en riktig båtkännare. Men han låter som en riktig professorstyp i mejlen och nu undrar han om han kan köra vår båt hem till Riga. Oh dear, vad ska vi göra nu? Jag vill inte ha den där lilla professorns liv på mitt samvete när han ska försöka korsa Östersjön i vår lilla plastbalja. Fast jag vill ju bli av med båtj-ln. :D

  • viktualia

    fniss fniss.. Telestubben... ja jag vet inget om båtar men verkar det som att spekulanten förstår sig på vad det är för båt ni ska sälja? Han får väl släpa sig hit och titta... hm...

    Själv är jag laddad för lite after work ikväll... men det ser lite vacklande ut med sällskapet... *hoppas* fortfarande...

  • Telemarkgrrl

    Men Vickan, jag oroar mig för att han inte alls vet något om båtar. Om han gjorde det så skulle han väl veta om han kan ta båten och korsa Östersjön eller inte? Tänk om han aldrig har varit i en båt förut?? Det sägs i och för sig att vår båt är väldigt sjövärdig men ändå....

  • viktualia

    Fy vad läbbigt... men hur stor är båten då? Kan du inte lite fint föreslå att han ska ta med sig båttrailer?!? för att ta den på färjan sen... och skriva att du är tveksam till att korsa östersjön i eran båt..

  • Telemarkgrrl

    Den är väl 7 meter eller så. Nu har vi svarar och sagt att vi inte skulle våga köra den över Östersjön men att det beror på hur erfaren han är. Vi är ena riktiga fega landkrabbor vi. :)

  • viktualia

    Fniss fniss!

    Viktigt att vara ärlig... och ganska komiskt med landkrabbor som äger båt... men det är kanske därför ni säljer den...

  • Telemarkgrrl

    Precis! Det är liksom ingen vits att ha båt när den ene bara vill åka båt en vecka per år när det är sol (jag) och den andre avskyr att meka och skrapa och måla och dona (min man). :D

  • MuffinsTönt

    Joo... Tänkte på det först, fast sen glömde jag av det. :? Fast det var 8.30 själv orkade jag knappt släpa mig upp. Tänkte ni behövde lite sovmorgon efter all demostrationer/1 maj aktiviteter.

    Tellis
    Rolig typ som "vågar" köpa en båt ända från Sverige. - Utan att veta ett smack om båtar.

  • viktualia

    Men Muffins - 8.30 var jag ju på väg till jobbet så nog sjutton var jag vaken!! Pompomar i efterhand för säkerhets skull!

    Pom Muffins Pom!! Pom pom POM pOM!

Svar på tråden Nu har jag gjort det igen..... del 4