• viktualia

    Nu har jag gjort det igen..... del 4

    ... hängt på BT galet mycket!

    Här kommer en fjärde tråd på samma tema som de tidigare... nr 3 stängts strax av på grund av åldersskäl! Hoppas ni hittar hit allihop....

    För mindre BT-beroende har vi ju INTE blivit.. eller??!

    Dags att fortsätta vår fantastiskt givande pladder hörrni!!

    Välkomna alla BT lister!

    på er!

  • Svar på tråden Nu har jag gjort det igen..... del 4
  • MuffinsTönt

    Hihihi...

    Man måste va förbannat trött om man kan somna sittandes. Förutom på lektioner. :

    Redbull? Det har jag undvikit tills nu. Får nog köpa en sån då...

    Kolhydrater? Finns det i ris? :D:D:D
    Läste nånstans att det finns även i chips och pommes frites. Är det möjligen sånt du menar Oms? *blink blink*

  • viktualia

    MuffinsTönt - jag har inga problem att somna sittande... det gör jag varje dag på bussen oftast både till OCH från jobbet....

    Kolhydratrik mat är pasta, potatis, ris och allt sånt. Behöver man ordentligt tillskott så kan man äta mat med RIKTIGT mycket kolhydrater (dvs en massa socker ) och då framför allt frukt och godis.

  • Sister of the Night

    gomorron Vicks!

    Haha, du å jag Alfred, du å jag.... :D :D :D
    Men den var rolig ändå. :)

    näe Muffin, Red Bull och andra taurinhaltiga drycker är LIVSFARLIGA! :o i vissa länder är de helt förbjudna. Beware!!! *slår ett slag för kaffe*

  • Sister of the Night

    Var det NÅN som fattade att Alfredgrejen handlade om min och Vickans benägenhet att djupdyka i "Allvarsamma Trådar Av Rang"?

  • Oms

    Muffins- chips o godis är gott men inte att rekomendera när man pluggar då blodsockret stiger kraftigt för att sen sjunka som en bomb och då är man än tröttare. nä ät ngt m långsamma kolhydrater som håller blodsocker nivån på en balanserad nivå.

    *dagens näringsläratips;)*

  • Oms

    Sis - och i många länder har de oxå högre halter taurin i läsken... taurin har funnits länge som uppiggande medel. det ÄR farligt för den som inte är fysiskt frisk eller om man blandar det med alkohol. att bara dricka en redbull (förslagsvis light då den har mindre taurin och socker) är inte farligare än att dricka kaffe. men man ska var helt på det klara med att mängden koffein/taurin i en redbull motsvarar ett antal kaffekoppar (minns inte exakt men tror att det var 4 koppar kaffe) och det är väl inte det bästa!

    jag blir helt klart pigg av redbull, har inte druckit det på ett tag men ibland så gör jag det men då dricker jag absolut inget kaffe eller alkohol.

  • Sister of the Night

    Det kan säkert stämma som du säger. Man kan i varje fall sluta sig till att lagom verkligen är bäst i detta fallet :)

  • MuffinsTönt

    Man har ju hört historier om Redbull med alkohol. *ryser*

    Jag håller mig till kaffe, eller snarare te. I mängder!!!!

    Idag ska jag ta en pasta(sallad) till lunch. *nyttig muffin*

    Den där tråden var ju askul. Undrar hur Pippi låten går på engelska? :?:?:?

  • MuffinsTönt

    Btw
    Jag hade en labb där man försöker få ut REN taurin från te. Råkade sniffa i mig lite grann. Shit va pigg man blev!!!

    :D:D:D:D

  • Zozo

    Hoppsan.. Inte för att jag dricker redbull.. men vad är det som är sa farligt med den?
    En gang bjöd man mig pa drinkar med redbull och Absolut.. tranbär, eller nat.. Kan redbullen möjligen förklara att kvällen slutade som den gjorde?? Eller var det möjligen tranbären??

Svar på tråden Nu har jag gjort det igen..... del 4