• viktualia

    Nu har jag gjort det igen..... del 4

    ... hängt på BT galet mycket!

    Här kommer en fjärde tråd på samma tema som de tidigare... nr 3 stängts strax av på grund av åldersskäl! Hoppas ni hittar hit allihop....

    För mindre BT-beroende har vi ju INTE blivit.. eller??!

    Dags att fortsätta vår fantastiskt givande pladder hörrni!!

    Välkomna alla BT lister!

    på er!

  • Svar på tråden Nu har jag gjort det igen..... del 4
  • Zozo

    Sis.. jo i synnerhet med tanke pa att jag kom med 2m fransman när jag flyttade in. (Han skulle förvisso bara vara där över helgen, men ända..) Jag bodde inte kvar sa länge - öbo hittade snabbt annan bostad at mig! Pieuh!

  • Zozo

    Nej Muffins, vi kommer inte att köpa, eftersom vi troligtvis bara kommer att vara kvar i tre ar.

  • viktualia

    Zozo - när jag flyttade till Öret så hade Öbo redan infört sin bostadsgaranti = najs! Jag fixade bostad på noll tid, behövde bara sova hos en kompis en natt!

    Och jag hamnade inte bland Grankottarna utan på Granrisvägen.

  • Zozo

    hihi.. Hmm.. VEM var det som bodde pa granris? Nagon av mina kompisar bodde dâr... Jag bodde i en av de där fyrkantiga ladorna, med en minityrskeppsbyggande liten alkoholiserad tomte till dansk vägg i vägg..

  • Snart så....

    Hallå i tråden,

    måste lägga mig i lägenhetspratet. Har bott i hyreslägenhet hela mitt liv och nu köpt egen lägenhet.
    Visst är det dyrt att köpa men du betalar till dig själv och får göra VAD du vill i lägenheten. Då menar jag måla om, byta golv, ändra i köket mm
    i hyresrätt får man inte göra ett smacka och är ofta i tråkigt skick.
    Nu har vi haft tur med en privat hyresvärd så fått göra ganska mkt så har kunna haft en schyst standrad iallafall men har flera kompisar som får stå ut med tex rosa blommiga tapeter i vardagsrummet *urk*

    Nääää jag är för bostadsrätter och BALKONG :)
    skönt att kunna gå ut, vädra kläder och ta en glas vin i kvällssolen :D

  • viktualia

    Zozo - lät som en fantatisk granne!! hi hi!

    Själv hade jag en barnfamilj som grannar under mig på Granriset. De läääääääääääääät hela tiden. Och mannen i familjen var kursare till en av mina lägenhetskompisar så hon fick det trista uppdraget att klaga på dem också... huga!

  • Telemarkgrrl

    Hej tjejer!

    Ingen av er som råkar vara hobbydoktor och kan berätta varför jag har feber sjätte dagen i rad? :(

    Oms, du vet väl att ingenting är gratis här i livet? Man FÅR ju inte ett kylskåp om man bor i hyreslägenhet, man har ju betalat för det med hyran. ;)

    Den största ekonomiska skillnaden mellan att bo i hyresrätt och bostadsrätt är att man i en hyresrätt vet med 100% säkerhet att man aldrig kommer att få tillbaka ett korvöre av vad man betalat i hyror (som inte bara går till sophämtning och nya kylskåp utan också till hyresvärdarnas vinst).

    Jaja, förlåt om jag låter ettrig, jag mår som sagt inte så bra idag. :(

Svar på tråden Nu har jag gjort det igen..... del 4