• viktualia

    Nu har jag gjort det igen..... del 4

    ... hängt på BT galet mycket!

    Här kommer en fjärde tråd på samma tema som de tidigare... nr 3 stängts strax av på grund av åldersskäl! Hoppas ni hittar hit allihop....

    För mindre BT-beroende har vi ju INTE blivit.. eller??!

    Dags att fortsätta vår fantastiskt givande pladder hörrni!!

    Välkomna alla BT lister!

    på er!

  • Svar på tråden Nu har jag gjort det igen..... del 4
  • nenne78

    ååh sis!
    Vilken frukost helt i min anda. Fast jag är ju gift med pannkakornas fiende - han tycker inte att det räknas som mat... Dealen vi hade för att han skulle fria var att när jag gjorde lika goda pannkakor som hans farmor då skulle vi gifta oss. Men svårt att tävla om det när man inte vill äta det någongång. Som tur var funkade hot om uppsägning så nu är vi ju gifta ändå. POOAAHAHAHAHAH!!!

  • Sister of the Night

    *fnissar ikapp* :D
    Hahaha, sickna utpressarmetoder... :D :D :D

    Men hans farmors pannkakor går alltså an?

  • nenne78

    och apropå Thailand *tips från nyutsedd ambassadör* - maten är suuuuper, om än ibland lite STAAAARK men otroligt fräsch. Fast det är skönt att vara hemma och äta potatis, gröt och köttfärssås. Dock inte blandat.

    Vi var 4 nätter i Bangkok, 3 nätter på koh Kham (pytteliten paradisö - rekommenderas!!!) samt 5 nätter på Koh Chang. På gång att exploateras men bara en restaurang som serverade fläsknoisetter och inlagd gurak (jo, de stavade så ). Så inte så hysteriskt som jag hört det är runt phuket.

    å tokbilligt såklart. Men vi är inte dem som vill pruta några kornor hit eller dit så vi gjorde många thai glada när vi lämnade 20 kr i dricks för en resa på 8 spänn (från A till B, vänta utanför en timme och från B tillbaka till A - fatta ÅTTA KRONOR!!)

  • nenne78

    jo, riktigt lågt. ÄH inte gör hon så goda pannkakor - då skulle han smaka min morfars plättar! Men nu är man ju för gammal för att äta där, eller också beror det på att han jämt är i Värmland hos sin nya flamma och friar (gubben är närmare 90 bast) eller också kan det bero på att sist jag åt plättar som han lagat hade han glömt att steka dem på bägge sidor... Skrutten!

  • nenne78

    Nu måste jag gå igen, men ha det så bra och ägga upp er i dag!

  • Sister of the Night

    Fniss.... ambassadör är bara förnamnet! :)

    Ååh, jag älskar stark mat. Helst ska man sittaoch böla medan man äter, det är gott! *ler* Minns en restaurang som jag och sambon besökte ofta förr; där serverades en vegetarisk rätt som fick ögonen att tåras och snoret att rinna. (Det senare var givetvis ytterst pinsamt och något som jag till varje pris -och sambons illa dolda förnöjelse- försökte dölja så gott det nu gick...)

    Helt rätt att bjussa lite extra med dricksen :)

    Det är utpräglat coolt med folk i den åldern som fortfarande lever fullt ut och tar för sig av livet! Sen är det kanske mindre upphetsande att få försöka klämma i sig halvråa plättar. Men vad gör man inte för att vara hygglig?? ;) :D

    Jag avviker också en period eller så. Återkommer troligen senare, då hoppas jag att ni skrivit er till en exotisk skrivkramp så jag får nåt att gnaga på här! :) (allla kan ju inte gnaga på Zozos bordsben.... man får ju tänka på andra också *s*)

  • Oms

    tjena tjejer!

    idag är jag gräsänka! maken tog flyget till danmark i morse tillsammans m2 av sina kusiner, en faster o två av hans närmaste vänner... det e komfirmation på gång och han representerar sin familj här i europa så det var bara o åka. vi hade tidigare tänkt o åka allihopa men ekonomin tillät inte det, dessutom så e jag inget fan av danmark... fattar ju inte vad de säger ju! *jag vet jag vet men så e det* så det känns helt ok att vara kvar här!

    så... vad gör man nu då? jo idag ska jag o dottern "göra stan" sen hem o laga ngt gott och kika på film, på söndag ska jag förhoppningsvis "dumpa" henne hos en kompis då jag ska ha tjejkväll här hemma (vi får se om det en del avbokningar har skett så jag får hålla tummarna!)sen ska vi ut o skaka rumpan till lite västindisk soca musik...;);)på måndag sen ska dottern ned till pappa på påsklov och jag ska förbi en kompis en stund innnan det bär av hemåt för att förbereda sig för en lååång jobbarvecka...

    det känns som om "manfria" helgen kommer att bli väl förvaltad;)hoppas att det blir en tjejkväll - har inte haft det sen innan jag träffade maken...:O

    nu ska jag måla på lite vardagssmink här innan vi beger oss in till city...

    Så Sis - du fick lite at läsa iaf:);)

    Nenne - kul att se dig här igen och visst är Thailand underbart? var där för mmååååånga år sedan, i Bangkok och Patong (=skoj!), phi-phi island - innan det var överexploaterat. Förresten...har du tid o lust att kika förbi sthlm nästa lördag? en lite minitråddejt kanske?

    nä, nu loggar jag ut - tjingeling!

  • viktualia

    Tjoho"!

    Välkommen tillbaka-kramen till Nenne! *saknat dig*

    Och Påskkram till alla!

    Jag sitter hemma hos sväronen och har tråkigt = påsklatar mig! Jättebra! Det snackas dock om nån slags tur till Gbg city ikväll - najsigt!

    Sköt om er!

  • MuffinsTönt

    Tjeeena!!!!!!!

    Shit! Jag har haft ashärlig långfredag :? Var på påskmiddag hos grabbens föräldrar. Förrätt: Olika sorters sill. Tur att jag gillar sill. :D

    Varmrätt: Varmrökt lax med "romsås" och fruktsås (det är grädde, grädfil OCH mjölk i) :o:D.

    Efterrätt: Äggost med björnbärssylt.

    Jag säger bara: MUUUMS!!!!!

    Jag blir bortkämd med go´ hederlig svensk husmanskost. :p

Svar på tråden Nu har jag gjort det igen..... del 4