• viktualia

    Nu har jag gjort det igen..... del 4

    ... hängt på BT galet mycket!

    Här kommer en fjärde tråd på samma tema som de tidigare... nr 3 stängts strax av på grund av åldersskäl! Hoppas ni hittar hit allihop....

    För mindre BT-beroende har vi ju INTE blivit.. eller??!

    Dags att fortsätta vår fantastiskt givande pladder hörrni!!

    Välkomna alla BT lister!

    på er!

  • Svar på tråden Nu har jag gjort det igen..... del 4
  • MuffinsTönt

    Yoo Sis!

    Jag har addat dig på msn. Vekrade inte som du ville adda så jag gjorde det själv. :D:p

  • Sister of the Night

    Vickan

    Åhhhhh va smask det lät :) :) :)
    Ska se vad det kan bli.... sambon sover men så fort han vaknar ska jag se om vi inte ska käka nåt! :)

    Muffin - klart jag vill!! :)

  • Telemarkgrrl

    Vickan - åh tack gumman! Maken är snäll och har varit ute och köpt glass åt mig men ännu mer sympati gör inget. :)

    Vad blev det för mat?! Och vad fick du i present? Jag är så nyfiken!

  • viktualia

    Vickan is back!

    åååå fattarni eller??? Jag har gift med med PRINSEN!!!! bara så ni vet alltså.. fniss fniss

    Förrätten var kronärtskockbottnar fyllda med regnbågsrom, creme fraice och rödlök. Och han hade lagt lite extra rom i form av ett hjärta på min tallrik - jag DÅNAR!!!

    Varmrätten var getostöverbakad oxfile med smörsvängda sockerärtor och hemgjorda klyftpotatis plus skysås.

    Efterrätten (som inte är serverad än) blir nougatöverströdd vaniljglass med ett glas baileys till.

    Till varmrätten serverades ett gott spanskt vin av druvan Tempranillo.

    OCH

    Presenten (VAD jag skryter om min underbara mak) var - som jag önskat mig - en weekend i Oslo med honom!!! hihi

    *fnitter*

    Telestubben - jag tycker så GRYMT synd om dig alltså! Det finns inget värre att bli sjuk PRECIS innan man ska ha superskoj!!! *stackars*

  • Telemarkgrrl

    Meeeen åh, vilken perfekt karl du har, Vickan!! Oh så roligt, det där lät ju hundra gånger finare och mysigare än menyn dom hade på den där restaurangen! Och vilken rolig 30-årspresent! Du får rapportera sen, jag vill också åka en helg till Oslo.

  • MuffinsTönt

    Va härlig middag och present du fick, Vickan! *avundsjuk* :D

    Ha det så mysigt resten av kvällen. :p

  • Oms

    Men åååååååh! vilken karl du har Vickan!!;) vad härligt att han fixar o trixa BARA för DIN skull! kul!

    själv väntar jag på att maken ska komma hem så att kvällen kan starta...;) har varit hos mamma tills nu och är sååå proppmätt! har smaskat påskmat och ätit sååå mkt godis! fy på mig men men imorn e det dags o skärpa sig igen!

    ha en fortsatt trevlig helg alla sötnosar härinne;)!

  • viktualia

    Oms - påskmat lät också skoj! och du får ha en skojig partykväll! Själv ska jag sova ganska snart *gäsp* blev helt seg av all god mat och gott vin!

    godnattkram till alla!

  • nenne78

    hej raringar! long time... Här har jag jobbat min första vecka på mitt nya job och är helt i det blå! Vilken skillnad, det har något som heter halvdagar och klämdagar (ok, liiite ironisk är jag, men som svältfödd stackars jon från tryckeri så är det himlen!)!!!

    Thailand var helt super, det känns som vi varit borta i flera månader!!! *hoppistuds* Jag har shoppat som en dåre:

    3 par jeans
    två kostymer (3-delade, skräddarsydda)
    1 blus (skräddarsydd)
    1 skjorta
    7 t-shirts varav en till brorsan
    3 linnen
    1 kofta
    1 par skor
    2 par shorts
    2 kjolar varav en till mamma
    1 skjorta till pappa
    2 pikéskjortor till syrrorna
    1 par glasögon (ska byta ut glaset här hemma - 40 kr kostade de!)
    8 buddhastatyer
    1 tunika
    3 par barnskor
    2 barnt-shirts

    sen handlade ju min man en hel del också, tur att vi inte tog med oss så mycket kläder ner.


    ser att ni påskar som fan här, jag har precis satt in bröd i ugnen och ska snart skala potatis till en Jansson. Vår prisbelönta fotograf som fotade oss på bröllopet kommer hit med fru (=min bästa vän) så vi ska åka skidor och sen äta en massa gott. Det är säsongsavslutning i Kungsberget så jag hoppas det finns snö för att kunna testa våra telisskidor i år. Yei!!!

    Hur långt kan man skirva egentligen??? Får jag fylla en hel sida???

    ä, nu postar jag.

  • Sister of the Night

    Tja Nenne! :)

    Jäklar vad ni shoppat loss därborta :o !!!
    Så nu behöver ni inte handla typ_nånting_ på ett par år...? :D :D

    jag har aldrig varit i Thailand, men det ryktas om att det r ett toppenställe att semestra på. God mat, vettiga priser och vänlig befolkning är sånt man hör. Så jag skulle lätt kunna tänka mig att dra dit någon gång. (I synnerhet för maten om jag ska vara alldeles ärlig... *gör en Homerdregling*)

    Vicks - Japp, das ist deine prins :D :D :D
    Lär hur härligt som helst ju! :) I synnerhet den där efterrätten *Homerdreglar lite till*

    Själv har jag ätit pannkakor med sylt och grädde till frukost. Jag är övertygad om att det är utmärkt mat ur alla synpunkter *hostar lite diskret* Gott var det i varje fall.

Svar på tråden Nu har jag gjort det igen..... del 4