• viktualia

    Nu har jag gjort det igen..... del 4

    ... hängt på BT galet mycket!

    Här kommer en fjärde tråd på samma tema som de tidigare... nr 3 stängts strax av på grund av åldersskäl! Hoppas ni hittar hit allihop....

    För mindre BT-beroende har vi ju INTE blivit.. eller??!

    Dags att fortsätta vår fantastiskt givande pladder hörrni!!

    Välkomna alla BT lister!

    på er!

  • Svar på tråden Nu har jag gjort det igen..... del 4
  • Snart så....

    nu=du! slinter på tangeterna så här på morgonen

  • viktualia

    Godmorgon allihop!

    Page - *asgarv* jo jag tycker vi ska plugga teori ihop!! ha ha ha.. Här på BT finns det en körkortstråd och där har jag försökt värva Anne på Grönkulla också.. hm... det gick sådär... *skratt*

    Snartis: Hemköp finns inte längre i hålan, där ligger Willys och nämnda körskola har flyttat - mycket närmare hem till mig. Så nu tar det kanske 7 min för mig att gå dit. Och japp, det är den körskolan jag mailat med om intensivkurs!

    Telestubben - men kunde ni inte beställa de där stolarna med hemkörning då??? Det skulle ju körkortslösa Vickan gjort... fniss fniss

    *stor måndagsgodmorgonkram till alla*

  • Zozo

    Morrning girlsen!!

    körkort.. jo, det har jag.. men jag har inte kört knappt ngt pa sisadär 8 ar.. och det känns som om jag skulle behöva ta om det!!! Jag blir helt hispig när jag ska kôra i mycket trafik eller pa ställen där jag inte hittar.. suck! Sa jag far kanske vara med i er klubb ända...

    Ikea.. jo vi fick var leverans i lördags.. De kom som de skulle men vi saknades traditionsenligt halva biblioteket och en skruvmoj till skrivbordet... Som tur är sa är maken ledig idag och kan fixa sant!

    Vickan - trevligt med kul fest! Och i regel blir det jättekul när det blir högstadiediscostämning.. Det hade vi liite pa bröllopet men bade mamma, systern och syskonbarnen rockade loss till 80-talets hits hehehe

  • viktualia

    Page - förresten måste jag tillägga att jag fick bidrag till körkortet i 24 årspresent, med de pengarna har jag aldrig hämtat ut.. ha ha ha ha ha... Billig present för mamma och pappa då för sex år sedan. Nu kom vi överens om att 24 årspresenten ingick i 30 årspresenten.... och sen satt flera (körkortsinnehavare) runt bordet och garvade så de höll på att gå sönder.... stackars mig som är sist med körkortet... ha ha ha ha...

    Kanske får starta en ny blogg med tema: motvillig 30 åring tar körkort... *asgarv*

    För den som inte har full koll på Vickans livs historia kan följande bakgrund avslöjas: Jag har gått i körskola, tog teoriprovet på första försöket men kuggade uppkörningen (körde mot rött... hm..... ).... Den historien utspelade sig för drygt 7 år sedan och 24 årspresenten kom alltså året efter. Sen den kuggade uppkörningen har jag nog suttit bakom ratten 4 gånger och totalt kanske 40 minuter....

    Zozo - du är så välkommen till hålan och min hemska klubb!

  • Page

    Hahaha, Viktualia! Så nära körkort, ett litet rödljus bara. Kunde de inte ha blundat för det???

    Jag är på och bloggar!!!

    Min historia: kvaddade en bil när jag var 20 år och sen har det bara gått seeegt. Är skitdålig på att köra och teorin är så tråkig att jag somnar. Men jag måste, måste, måste ha ett körkort! Om inte annat så för att slippa höra det där tjatet om hur "fri man är med körkort". Nästa som säger det blir av med en lem.

  • MuffinsTönt

    I helgen satt vi och pratade om bil och andra mekaniska grejer. :o:D

    Vi kom fram till att när jag har fått jobb ska jag skaffa en Vespa. Lagom chic och lagom billig. Plus att han sa jag ser snygg ut i en sån . :o:D:p

    Bil blir det nog inte, om jag får välja. :?

  • Telemarkgrrl

    Vickan, jag är alldeles för snål för att betala 500 spänn för att få grejorna hemskickade.:)

  • anne på grönkulla

    Jag låter mig gärna värvas - behöver det alltmer,kanske, men mitt liv låter sig inte riktigt planeras in i denna mall av körlektioner..

    *regelbunden smygläsare outar sig på nytt*

  • viktualia

    Fniss.. här händer det saker när jag är och fikar.. hi hi...

    Page och Anne på grönkulla - vi får väl starta en gemensam blogg.. hi hi...

    Teorin är tråkig, men jag tyckte att det var väldigt enkelt egentligen och jag kommer nog ihåg det mesta fortfarande. Det är rätt enkelt att plugga in med hjälp av dataspelsliknande program.

    Historien om det hemska rödljuset har jag bearbetat noggrant, det krävde nästan terapi för att jag skulle förlika mig med mitt öde där.

    Varför jag inte tog upp min falna mantel direkt och gjorde en uppkörning till så snart som möjligt?

    Svar: För att Vickans krångliga liv med flyttar, sommarjobb, studier, livskriser och annat inte riktigt tillät det. Tur att jag lugnat ner mig sen dess!

    Telestubben - men om pinalerna från IKEA är jobbiga att kånka på så är ju 500 spänn ganska lite för att slippa en massa krångel. Favoriten på den fronten var när maken och jag köpte nya sängar som kördes hem till hålan OCH kånkades upp för våra tre trappor till det facila priset av 650 spänn! För transporten alltså! SÅ NAJS!

    Anne på Grönkulla - jaaa ditt liv och övningskörning känns ju som en mer än krånglig kombination... hm... och undertecknad ska nog genast sluta gnälla över att jag måste lägga semesterdagar på intensivkurs... mina semesterdagar är ju inte riktigt lika galet efterlängtade som dina.... din galna utlandssvensk där...

  • Oms

    inte lyckas jag hålla mig härifrån... *sluta skriv nu oms - börja jobba* men jag måste in i körkorts debatten!

    jag anser att körkort är säkert bra att ha - om man bor utanför en storstad alt har 10 ungar som måste sjussas till 14 aktiviteter. vidare anser jag att 1 person i hushållet bör ha körkort - just för att ibland vill man åka på bil semester alt att ngt kan hända då man behöver ha bil.

    Oandrasidan tycker jag att körkort hänger ihop med bil - varför ha körkort men ingen bil? och ska man ha bil ska den vara miljövänlig (Ej bensin)och praktiskt (bra bagage utrymme), snygg, gott om benutrymme, AC, bra soundsystem, osv osv dvs en bil som kostar mkt pengar.. och oxå då mkt pengar i försäkring och parkering (iaf om man bor i sthlm)

    så nej - det skulle inte räcka m körkortspengar till mig, ge mig en sisådär 500.000kr och ja, då kan vi sätta igång:)

    maken ska väl ta det svenska körkortet under året ev nästa, han har ju haft körkort i 12 år och sen januari i år är det inte längre giltigt här så då msåta man börja om från början m teori, lektioner etc - men det kommer att ske framöver

Svar på tråden Nu har jag gjort det igen..... del 4