• viktualia

    Nu har jag gjort det igen..... del 4

    ... hängt på BT galet mycket!

    Här kommer en fjärde tråd på samma tema som de tidigare... nr 3 stängts strax av på grund av åldersskäl! Hoppas ni hittar hit allihop....

    För mindre BT-beroende har vi ju INTE blivit.. eller??!

    Dags att fortsätta vår fantastiskt givande pladder hörrni!!

    Välkomna alla BT lister!

    på er!

  • Svar på tråden Nu har jag gjort det igen..... del 4
  • viktualia

    godmorgon!

    Idag fyller mamsen 59 år. Hurra hurra!

    Och jag är helt uppspelt! Dels fick jag en spännande fråga om ett ideellt uppdrag som jag aldrig hade kommit på tanken att ge mig på. En person ringde igår och tyckte att det passade mig. Och uppdraget är faktiskt hemma i hålan! Coolt va???

    Dels så är det nedräkning till 30 årspartajet på lördag. Så HIMLA SKOJ!!!! Bästa kompisen och jag planerade i telefon igår... åååååååååååååååå vad skoj!!!!

  • Zozo

    Hej girlsen!

    Snabbis in... SAKNAR er!!!

    Men Vickan FYLLER DU 30 pa lördag??? Da maste vi ju ha FEST.. Fram för spritfest pa fredag!!

    Jag är URTrÖTT den här veckan.. snnnaaarrrrck!

  • viktualia

    Jag fyller 30 nästa torsdag 5/4. PARTY!!!!!

    Mamsen mår mycket bättre, hon har piggat på sig och dragit ner på värktablettkonsumtionen. Så hon är glad och nöjd! Sjukskriven en månad på heltid, vilket retar henne hemskt... hon är en svårartad arbetsmyra... hi hi

  • MuffinsTönt

    Morrn!

    Grattis till Vickans mamma och Grattis i förskott Vickan. :p

    Det är 20p exjobb, kanske mer. 8)

    Hej alla andra.

    Sticker in nosen lite senare. *kraaam*

  • MrsO

    Vad skönt att din mamma mår bättre, Vickan!

    Jag fyller 30 nästa sommar - har redan ångest... :-O Men du verkar bara se fram emot det?

  • Oms

    Vickan - kul att se att det mesta flyter på bra! jätteskoj m 30-årspartaj (vi är m dig o festar i tanken;))och att mamma mår bättre!

    Tubbies - jo alla som har barn ifån ett tidigare äktenskap på heltid (dvs alla dagar i mån alt att barnet är hos den andra föräldern i upp till max 6 dygn under en månad) får underhållstöd ifrån försäkringskassan om man inte sköter det privat och då heter det underhållsbidrag.

    det är samma summa som betalas ut oavsett ålder på barn och familjens ekonomi. man får 1173kr/månad. om barnet är hos den andra föräldern mer än 6 dgr/månad så räknar man med 1/40-del per dag som barnet är där, den summan ska man då betala själv till den andra föräldern.

    hade dottern bott på heltid hos pappan och om vi inte hade gått via FK så hade jag fått betala mkt mer för att dottern har högre standard hos mig. barnet ska nämligen inte märka av en ekonomisk skillnad när han/hon är hos ma eller pa.

    det ser kanske krångligt ut, men det e fkatiskt inte så svårt...

    GODMORGN FLICKOR!!! *glömde den delen*

    i dag ska min grupp på restaurang efter jobbet så jag e finklädd;) fy vad varmt det var m kavaj idag, jag tog av mig både jacka och kavaj när jag gick till jobbet idag - SÅ varmt är det!

  • Oms

    Och imorgon girls, imorgon fyller SISTER år!! nu har hon inte så mkt tid för oss för stunden men jag tycker vi hurrar för henen ändå imorn:)

  • viktualia

    Jag skippar ångesten... maken klarade ju av att fylla 30 för ett år sen, så då ska väl jag klara det också.

    Och det ska bli så SKOJ med partaj! Jag är redan i partytagen....

    Sis - om jag inte missminner mig så är hon också med i 30 årsklubben.. dvs "vi fantastiska 77-or"

Svar på tråden Nu har jag gjort det igen..... del 4