• viktualia

    Nu har jag gjort det igen..... del 4

    ... hängt på BT galet mycket!

    Här kommer en fjärde tråd på samma tema som de tidigare... nr 3 stängts strax av på grund av åldersskäl! Hoppas ni hittar hit allihop....

    För mindre BT-beroende har vi ju INTE blivit.. eller??!

    Dags att fortsätta vår fantastiskt givande pladder hörrni!!

    Välkomna alla BT lister!

    på er!

  • Svar på tråden Nu har jag gjort det igen..... del 4
  • Telemarkgrrl

    Men Oms-gumman, hjälper inte pappan till alls?! :(:p:(

  • MrsO

    Ooooh, så spännande!!! Budgivningen har kommit igång på lgh! Sitter o stirrar på mobilen hela tiden!!! *skratt*

  • Oms

    tjena tjejer, varit på avd möte. och nu är det bestämt att vi ska sitta på ett våningsplan, dvs hälften i landskap...bläh!! hoppas att jag inte drabbas bara.

    ang pappans försörjningbit av dottern - nej han betalr inget utöver underhållstödet som går genom försäkringskassan. dvs jag får samma summa pengar ifrån försäkringskassan varje månad, medan han betlar till kassan baserat på sin betalningsförmåga. idagsläget har han a-kassa och betalar typ 200kr/månaden. underhållet ska täcka vardagliga kostnader samt i viss mån kläder, men stora inköp samt aktivieter, försäkringar, fritids, resor,mediciner, cyklar ja u name it, är utöver...

    och de har ju inga pengar heter det och har hetat i 6 år nu... eller egentligen sen dottern föddes då han inte tycker at barn ska kosta så mkt som de gör...

    vi har inte heller några pengar men som boende förälder kommer man inte undan m det argumentet tyvärr...

    jaja, dottern ska itne lida för att vi har det knapert, utan man får dra in på saker till sig själv, hade tänkt att köpa nya adidasskor då mina är trasig men det får jag ta til hösten istället, känns lite trist när alla handlar nytt hela tiden men det är oandra sidan ett val vi gjorde när vi bestämde oss för att leva ihop och börja den långa resan till framgång...

    nus ka jag ut o gå lite, tjingeling

  • viktualia

    MrsO - vad spännande med budgivning!!! hoppas att de betala svindlande summor!! hi hi

    Omsan - man kan ju grubbla över om dotterns pappa kommer få nån ahaupplevelse när hans barn nr 2 kommer snart... hm...

    Själv försöker jag göra ett sista jobbryck.. men APOR vad dåligt det går... vad är det med mig?!?!? *suck*

  • MrsO

    200 kr räcker ju verkligen inte långt...

    Ja, det är hur spännande som helst! Budet har höjts 2 ggr och nu sitter jag bara o väntar på nästa sms!

  • MuffinsTönt

    MrsO
    Nu hänger jag inte med! Ska ni sälja huset/lägenheten? Har ni hittat nytt? Jag vet att det är nån här som har köpt. ÄR det ni eller Snartis eller nån annan?

    Jag vet att Oms ska byta lägenhet. 8) Eller? :?

  • viktualia

    Muffins - fniss... dålig koll på läget!!
    Så här är det:

    Omsan ska byta hyreslägenhet med folk i Sthlm.

    Snartis har köpt lägenhet i Sjöstaden.

    MrsO har köpt radhus och håller nu på att sälja sin gamla lägenhet.

    Och SJÄLV ska jag gå hem nu!
    Kram på er!

  • MuffinsTönt

    Fniss!
    Är det SÅ!!! :D

    Tentaplugg och allt annat flux gör att jag har halkat efter. :?

    Btw- Jag har hittat exjobb. 8)
    Ska börja Aug-Sep. Är en aning skraj!

    Va e ms K? :?

  • Telemarkgrrl

    Morrn morrn!

    Oms, det är spännande att höra hur det funkar det här med underhållsbidrag osv. Jag hade verkligen ingen aning. Hur mycket får du från Försäkringskassan då? Får alla lika mycket därifrån eller är det också baserat på en massa skumma uträkningar? Som Vickan sa, man undrar verkligen om din dotters pappa får revidera sin uppfattning om vad barn kostar när han får ett till (tyvärr lär väl det inte göra att han har mer pengar dock)!

  • MrsO

    Godmorgon,

    Vickan, du har stenkoll på läget!

    Vad skönt att du redan hittat ex-jobb, Muffin! Är det 10 eller 20p?

Svar på tråden Nu har jag gjort det igen..... del 4