• viktualia

    Nu har jag gjort det igen..... del 4

    ... hängt på BT galet mycket!

    Här kommer en fjärde tråd på samma tema som de tidigare... nr 3 stängts strax av på grund av åldersskäl! Hoppas ni hittar hit allihop....

    För mindre BT-beroende har vi ju INTE blivit.. eller??!

    Dags att fortsätta vår fantastiskt givande pladder hörrni!!

    Välkomna alla BT lister!

    på er!

  • Svar på tråden Nu har jag gjort det igen..... del 4
  • Telemarkgrrl

    Nääe Oms, vilken djungel!! Inte ska det behöva vara sååå krångligt??

  • Snart så....

    sen kan man få tillbaka ganska mkt om man har bonus på lönen. Jag brukar oxå få ganska mkt tillbaka pga får betala högre skatt de månader jag får bonus. Men totalt sett så ska jag inte betala mer skatt.
    Min sambo har likadant så vi brukar få tillbaka ganska mkt ihop :)

  • MrsO

    Oms, det lät verkligen som en djungel... förstår att så få väljer att läsa vidare! Pompomar för att ni ska orka kämpa på!

    Jo, jag har ju oxå bostadslån...

  • Oms

    har inget bostadslån men får bonus i april varje år om man har uppnått sina individuella mål för året innan.
    Bonusen bestäms för varje år, även om företaget har gått super innebär det inte automatiskt att man får bonus, de kan välja att investera i fastigheter etc istället. i år ska vi få, det bestämdes för 2 veckor sen. jag har uppnått 90% av mina mål för 2006 så jag får en del pengar, dock inte mer än vad man göra av med på räkningar och en flytt:(

  • Oms

    ja visst e det knepigt m alla kurser it o dit. och under tiden får man inte läsa andra ämnen heller, inte förrän man läser svenska B få man komplettera m samhälle samt ev mer i såväl matte som engelska som andra ämnen som man behöver för att läsa på uni...

    tur att man jobbar, annars skulle det inte gå. han kan iofs söka in på Uni för för att läsa svenska där nu(testet han tog i nov kommer upp nu i april igen), men han missar då massor av den grammatik som han kommer att behöva i långa loppet och det vill jag inte, även om det går så mkt fortare på uni...

    jaja, fick ngt utbrott på skolsystemet som jag tog ut på honom så nu känner han att han inte har uppnått det jag förväntade mig av honom, men så e det ju inte, får väl ta o pussa lite extra på honom ikväll när vi väl ses...

    vad skönt att man inte behöver plugga in ett helt främmande språk igen, jag menar då ett språk som ska bli ens första språk. tänk att behöva kunna turkiska flytande för att få jobb eller i öht plugga vidare tex...

  • viktualia

    jaa jag är hemskt tacksam över att jag hittills inte ställts inför projektet att lära mig ett annat språk så flytande att jag skulle använda det i vardagen.

    Maken skulle (åtminstone för några år sedan) kunnat få mycket välbetalt jobb i södra Tyskland. Min kommentar var: Ledsen, men jag följer inte med i så fall. Själv kan jag nämligen inte ett ord tyska (eller knappt i alla fall) och vill arbeta och göra karriär i Sverige. Lyxhustruprojektet är inget för mig. Och maken sökte aldrig jobbet i Tyskland... men visst sätter det frågan i nåt slags perspektiv..

  • Oms

    nu har jag snackat m banken i 5 omgångar. mitt Bank ID har helt plötsligt fått för sig att INTE fungera (och jag som tänkte kolal skatten online) det ska gälla till 070608 så det är ett mysterium för dem. jag prövade på flera olika sidor där man behöver bankid men se nej, det gick inte...

    så nu har jag spärrat det och skulle till o skaffa ett nytt då jag inser att jag har dosan hemma så jag kan inte skriva in ett säkerhetslösenord...suck..

    jaja, det får bli ikväll då jag ska betala räkningarna och det är ett annat projekt... vi ligger back m många tusen den här månaden bara för att dottern e så dyr m alla aktiviteter, kalas, klädinköp etc etc och inte ett öre får jag ifrån hennes pappa o tjej... *börjar bli rätt så irriterad här*

  • viktualia

    Omsan - snacka om familjeförsörjare!! ujuj.... känner mig som en äkta glidare...

    Själv är jag så GLAD!!! Jag ska äntligen trycka en rapport som jag jobbat i evigheter med!!! Jippi!!!

  • MrsO

    Oms, förstår att det är tufft. Är pappan inte med och delar några kostnader alls?

    Vad skönt, Vickan! Det är alltid en härlig känsla när man kommit i mål med ngt långdraget!

  • MuffinsTönt

    Hej Tjejer!!! Har ni saknat mig? :p

    ÄR såååå tröööööött!!! *zZZzZz*
    Vill bara hem och sova. Eller ute på gräsmattan. :?

    Grattis alla som har fått + på kontot. Ngt mer? Min hjärna är tom just nu.

Svar på tråden Nu har jag gjort det igen..... del 4