• viktualia

    Nu har jag gjort det igen..... del 4

    ... hängt på BT galet mycket!

    Här kommer en fjärde tråd på samma tema som de tidigare... nr 3 stängts strax av på grund av åldersskäl! Hoppas ni hittar hit allihop....

    För mindre BT-beroende har vi ju INTE blivit.. eller??!

    Dags att fortsätta vår fantastiskt givande pladder hörrni!!

    Välkomna alla BT lister!

    på er!

  • Svar på tråden Nu har jag gjort det igen..... del 4
  • Sister of the Night

    Mmmm-hmmmm, nu var det bortplockat i alla fall.

  • viktualia

    Internetprogramlektion del 43:

    Dataprogram som används ute på nätet på olika sätt, kan påverkas och krascha av otaliga anledningar. Det kan vara hög belastning - för många fönster eller liknande öppet samtidigt. Eller för låg hastighet på internetanslutningen. Eller nån annan mer eller mindre rimlig förklaring som har att göra med kombinationen mellan hårdvaran - datorn, internetkoppling å en sidan och mjukvaran (dvs programmen) å andra sidan. En del av tillvaron för internetanvändare helt enkelt.

    Särskilt skakiga brukar program tillverkade av monopolisten Microsoft vara. Detta för att den uteblivna konkurrensen gör att de inte måste fixa dåliga delar av programmen, de säljer ändå... tänk tex på Word och dess muppiga funktioner.

    Detta är förvisso ganska spydigt och generaliserat - men i princip tror jag att det är en del i förklaringen.

  • Sister of the Night

    *Sister läser och begrundar*

    Aha, det är alltså ungefär så det hänger ihop!
    Men nu har en annan tråkig sak uppdagats - de små gubbarna (ikonerna i menyn nertill) är borta... Måste jag skaffa msn på nytt nu eller? och i så fall lär ju mitt namn vara upptaget nu? (Av mig villsäga?)

  • viktualia

    Msnlektion del 44:

    Nej, har man registerar sin användare på msn så finns den kvar. Om du vill kan du testa webvarianten här webmessenger.msn.com/

    Då loggar du in med användarnamn= din mailadress och ditt lösenord och så kan du chatta via webben.

    Vill du starta msn på datorn så gå på Startmenyn och leta rätt på MSN - jag har en ganska ny version av msn som heter Windows Live Messenger. Öppna programmet och se vad du hittar!

    (stackars mig... ditt senaste mail har inte kommit fram.....)

  • Sister of the Night

    Skumt att mejlet dröjde så!

    Nåja, nu har jag stängt ned datorn och gått ut igen och -voilá!- så var de små gubbarna där igen :)

  • Sister of the Night

    Vicks - du hast mejl! :) (Ett litet ett ;))

  • Sister of the Night

    Nu go vänner så lämnar jag datorn ett tag.... kanske ses lite senare ikväll?

    Tjing på er töser! :)

Svar på tråden Nu har jag gjort det igen..... del 4