• viktualia

    Nu har jag gjort det igen..... del 4

    ... hängt på BT galet mycket!

    Här kommer en fjärde tråd på samma tema som de tidigare... nr 3 stängts strax av på grund av åldersskäl! Hoppas ni hittar hit allihop....

    För mindre BT-beroende har vi ju INTE blivit.. eller??!

    Dags att fortsätta vår fantastiskt givande pladder hörrni!!

    Välkomna alla BT lister!

    på er!

  • Svar på tråden Nu har jag gjort det igen..... del 4
  • viktualia

    jag vill rymma!

    har tvärtröttnat på detektivjobbet.. men å andra sidan blir ju inte den arbetsuppgiften färdig om jag inte kämpar på... URK

    näe.. ut till nån glassig uteservering... Vickan flyger ut genom fönstret och landar på något najs ställe....

  • Telemarkgrrl

    Jag ska rymma ut till sushiplejset mitt över gatan, jag är vrålhungrig!

  • viktualia

    Telestubben - om jag inte var så undermätt efter min hemgjorda pastasallad med kyckling så skulle jag komma störtande efter! Mer sushi till folket!!!

  • Ms K

    Vicky: Hänger med! Vi kan väl flyga nångtans till solen, till något ställe som har härlig hemlagad italiensk glass mmmm, jag tar en mangosorbet + nått chokladigt, gärna med chokladbitar i. Smask!

    *ytterst ovidkommande och ointressant läsning följer nu...*
    Men, måste jag bara spy lite galla innan (så att det inte lägger smolk i min härliga glassbägare sedan ) Jag är så f*rb*nnat j*vla as-less på min ekonomieavdelning! De sjabblar alltid alltid alltid alltid!!! Jag har tappat allt förtroende för dom! Inte en enda gång sen jag började här har de lyckats få iväg utbetalningar inom den tid de utger sig för, men alla andra verkar aldrig ha några problem... Alltid när jag, två-tre dagar efter att pengarna borde kommit in till mig, går ner och dubbelkollar, så har de missat nått, någon har varit borta som borde gjort något, och mina pengar har fastnat i systemet. Och varje gång säger dom att det inte är något Jag kan göra annorlunda, att det varit olyckligt misstag etc etc. Misstag upp my a**. Och inte kan man bli sur och skälla ut dom heller för då lär de ju (om de inte redan gör det dvs, eftersom långt ifrån alla verkar ha samma problem med dom) j*vlas med mig för att vara bitchiga och dra ut på betalningar av den anledningen. Utan det är bara att le förstående åt att "sånt händer så lätt". Men Hallå, jag har inte bra ekonomi, jag är en fattig doktorand. Jag kan inte ligga ute med mina privata pengar hur länge som hellst innan jag får rese-ersättningar etc. Nä fy farao så otroligt inkompetenta slöfockar. Ska man måsta ta för vana att dubbelkolla varenda utbetalning de ska göra, övervaka så att de sköter sitt jobb liksom???!!! Bisarrt! Grrrr...

    *längtar ännu mer efter att sitta nån annanstans nu - vicks - nu drar vi flax flax flax*

  • viktualia

    Ms K - japp vi drar. .men först kan du komma hit och mellanlanda... vår personal- och ekonomiavdelning är så effektiva att man knappt hinner säga PIP innan saker och ting är fixade! Sen har vi dessutom ett underverk till sekreterare här på avdelninge - vilket givetvis underlättar! Så jag kan tänka mig att låna ut dem lite till dig!!!!!

  • Ms K

    Vicks: Åh, låter underbart, jag lånar gärna !!!

    Har pratat med dom nu iaf, och de har luskat reda på vart mina 1000 pix fastnat så jag får dom iaf på onsdag, "bara" en vecka senare än jag borde fått dom... Men men, nu har jag ingen anledning att gnälla längre

    Teleportar mig dit och plockar upp dig vicks så slipper du iaf flaxa för egen maskin - så "beamar" vi över oss till södra italien sen!

  • Ms K

    MrsO - Ska vi ta en sväng förbi och plocka upp dig med ???

  • MrsO

    JA!!! Please! Har bara kvar en massa konstiga ärenden på mitt skrivbord, såna som jag gärna lägger i "sen"-högen... Har absolut ingen lust eller ork att ta tag i dem... Då låter glass i Italien mkt mer lockande

Svar på tråden Nu har jag gjort det igen..... del 4