• Fru Hennerdal

    Örebro-brudar/brudgummar

    Hej hallå alla glada närkingar!

    Tänkte att vi från Örebro också måste ha vår egen tråd.

    Kul att se hur många vi är!

  • Svar på tråden Örebro-brudar/brudgummar
  • Örebroare

    Jo, det har jag, jag pratade med fotografen på Vafintfoto och hon sa 2000 kr. Hon är jättetrevligt och verkar duktig, hon ska fota oss på vår bröllopsdag!

  • dragonesse

    Hej!

    Här är en ny blivande brud! Tänkte höra med er, är det någon här som har något tips på var man skulle kunna gifta sig i Örebro? Vi har inte pratat om det så mycket än, men min blivande har redan varit kyrkligt gift, så jag tror inte han vill gifta sig i kyrka igen, plus att jag inte är så speciellt religiös av mig... Vet någon något trevligt ställe i Örebro som man skulle kunna gifta sig på? Kollade på kommunens hemsida och deras lokal i rådhuset såg väl okej ut, men inte sååå mysig. Något annat tips? Vi kommer nog inte gifta oss på sommaren (pga av min pollenallergi) så utomhus blir det nog inte...

    Tacksam för alla svar och tips!

  • Fru Hennerdal

    Min kompis gifte sig på Karslunds Herrgård, de har även bröllopspaket så att man kan hålla festen där. Jag har sett bilder från bröllopet och festen, det såg jättefint ut. Men kostar dock endel...tror det var 600 kr/kuvertet. :(

  • dragonesse

    Sjatiir : Jag har faktiskt funderat på Karslund, vi flyttar snart till Solhaga så det är ju nära och bra! ;) Men bröllopsfesten behöver ju inte vara där heller, för mig kan det nog räcka att ha själva bröllopet där. Men jag har ju ingen aning om hur det ser ut där inne, har bara gått utanför. Är det fint?

    Någon som har fler förslag? :)

  • Fru Hennerdal

    Det är jättefint där inne, jag var där på julbord nyligen. Och så har de restaurerat fasaden nyligen så den är nog fin.

    Annars kan du väl gifta dig på slottet?

  • Örebroare

    Marcus Brud :
    Sorry att jag inte har svarat, jag har inte varit inne här på ett tag!

    Men jag vet faktiskt inte hur många kort priset gäller, men ta och ring henne! (019-33 13 00)

    www.vafintfoto.com/

  • fröken inga

    Är det nån av er ska ha en proffsfilmare på bröllopsdagen? Jag har inte hittat någon bra... Några tips?

  • dragonesse

    Sjatiir: kan man gifta sig på slottet? Det hade jag ingen aning om! Det ska kollas upp snarast! :)

  • Fru Hennerdal

    Ja kika på det, tycker iallafall att det brode vara en möjlighet.

    Hör av dig om hur det går. Blir ju nyfiken!

Svar på tråden Örebro-brudar/brudgummar