• helmina

    Göteborg med omnejd 2007 nr 5

    Så var det dags för ännu en tråd.
    Skriv på !!!

  • Svar på tråden Göteborg med omnejd 2007 nr 5
  • Kärleksfeber

    Hej!

    Nyss hemkommen från Salong It. Det var väl trevligt. Fick talat m Linda på Blomrum om mina tankar kring brudbuketten. Sedan träffade jag Lars som gör håret och sminket. Vi fick smaka på tårta som var sådär god, smaka på choklad som var underbar. Dom hade vita duvor i en bur som man tydligen kan hyra. Jag själv tycker det låter helt hysteriskt att folk hyr vita duvor.. så amerikanskt och fjantigt! Av tjejen som har Prickig katt fick man ett par små söta örhängen. Jag saknade fler uppsättningar och hade velat se mer buketter annars var det fint ordnat.

    Var det någon mer som var där idag?

  • Stefans fästmö

    Jag var oxå där. Synd att vi inte visste om varann så vi kunde ses! Eller du kanske var där med din fästman? Jag kände mig lite ensam bland alla par... ;) Tyckte oxå det var fint, fast saknade precis som du fler buketter o blomsterarr, det är mest det vi har kvar nu känns det som... Har ju redan bokat frisör, fotograf, lokal mm, så de bitarna var liksom "överflödiga" för mig. Men jag pratade lite tårta med killen från Brogyllens o blommor med de från Blomrum. Ang duvor är det säkert fint, men jag ser det som en onödig utgift när man försöker hålla ner priset... Samma med tiara, de hade jättesöta från Prickig katt men det känns som 600 kr jag kan spara...

  • helmina

    Här har det varit tyst ett tag... händer det inget längre??? Vi har stått still lite i planeringen ett tag, men nu har jag tagit mig i kragen o pratat med en gammal klasskompis som gör bröllopstårtor o hon skulle mycket väl kunna tänka sig att göra vår så där är ett problem mindre...:)

    M2B hämtade ut sin kostym igår efter att de hade lagt upp o tatt in lite överallt ;) vill ni veta hur den ser ut??? Såg ni melodifestivalen i lördags?? Måns Z hade en så gott som likadan - såg till och med i tidningen att det var en tiger så det kanske var samma.

    Jag har även satt mig o börjat pula lite på bordsplaceringen, vet att de flesta kommer det är vara 2-3 familjer som inte svarat. Vi lurar lite om vi ska bjuda in ett kompisgäng som vi träffar ibland (typ föräldragruppen) men det blir så himla många barn om alla tar med sig (vilket jag iofs inte tror)en vi måste ta en titt i lokalen o se hur vi ska duka så att alla får plats först..

  • Jädissen

    Hallå alla tjejer!!!

    Nu är det bara 13 dagar kvar Sedan så är jag fru

    Massor av kramar!

  • Kärleksfeber

    Stefans fästmö: Hej, oj jag missade ditt inlägg och har suttit här sedan jag skrev mitt inlägg och undrat om det verkligen inte var någon mer än jag som var på Salong It. Okej, men då var du också där! Jag var där med min mamma och våran lille son. Han sov som tur var i vagnen så vi kunde gå runt i lugn och ro. Det hade ju varit jätteroligt om vi vetat om varandra. Har du bestämt dig för vem som ska göra din bukett än? Jag vet inte själv men jag vet att Linda på Blomrum är skitduktig.. men så kostar det ju också!

  • HarElis

    Hej hej här rullar det på kläderna till min m2b har kommit från honkong nu å de blev såå fina sedan har vi bokat våran bröllopsresa idag så allt känns verkligen toppen :) längtar nästan mer efter resan än bröllopet...

    helmina hur ska ni göra med eran bordsplacering kommer ni ha ett traditonellt honörsbord + lång bord?
    vi funderar på sätta ihop borden 2 och 2 så vi får grupper... men vet inte om vi ska skippa vårat å göra det till en grupp oxå..hm.. tåls att tänka på ;)

  • HarElis

    Jädissen gud va härligt e du nervös än då??

    *kram*

  • Jädissen

    Inte nervös...men det är otroligt pirrigt
    Beställde presentaskar i dag (lite i sista sekund,jag vet) med våra namn o datum på

    Har köpt en bok som jag ska ha som dagbok när vi är på resan...och en hjärtformad kortlek måste fördriva flygtiden

    I morgon ska jag ta med tjejerna till sömmerskan så att hon kan bli klar med klänningarna...

  • Jädissen

    Glömde säga att ringarna är inlämnade för gravering...känns tomt på fingret just nu....Men snart är det fullt

Svar på tråden Göteborg med omnejd 2007 nr 5