• Pumpkin

    2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare

    Fasten your seat belts and make your comfortable - here we go again!

    2007
    Oktober
    20/10 drömbrud ? Joy 18 år & Andreas 19 år, Stockholm.
    joyochandreas.weddingannouncer.com

    December
    15/12 InaHjärtarAdam ? Irina 22 år & Adam 24 år, Södertälje.
    www.brollopstorget.se/Brudpar/hemsida.php
    31/12 MrsNyberg2B ? Åsa 27 år & Peter 32 år, Tranås.

    2008
    Januari
    12/1 Mysan98

    Februari
    2/2 Lucy_ ? Anna 19 år & D 25 år.
    16/2 ~Norrsken~ ? Angelica 22 år och Lars 27 år, Skellefteå. (KANSKE!)
    foreverandever.weddingannouncer.com

    Mars
    8/3 Snart_FruL ? Madeleine 33 år & Mikael 33 år, Kortedala.

    Maj
    5/5 blivandefruandersson08 ? Therése 26 år & Daniel 27 år, Vagnhärad.

    Juni
    Brud 2008 ? Sara 21 år & Henrik 22 år, Göteborg.
    kling2008.weddingannouncer.com
    sajber.pillan ? Pernilla 30 år & Kjell-Åke 33 år, Nyköping.

    Juli
    5/7 snitte ? Rebecca 22 år & Magnus 23 år, Karlstad.
    5/7 gica ? Gica 26 år & Mr Right 29 år, Göteborg.
    19/7 Anja74 ? Anja 32 år & Daniel 33 år, Lund.
    anjasbrollops.blogg.se

    Augusti
    2/8 Helmborn2B ? Camilla 22 år & Anders 27 år, Lerum.
    camilla-anders.weddingannouncer.com/
    2/8 B & S ? Samantha 26 år & Bojan 26 år, Göteborg.
    2/8 angelica79 ? Angelica 27 år & Richard 28 år, Eslöv.
    www.brollopstorget.se/Brudpar/79angelica/
    8/8 Vidalila - Madeleine & Jonas.
    Malinanan ? Malin 25 år & Jens 26 år, Sundsvall.

    Länk till gamla trådar:
    1. www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m1441035.html
    2. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1592119.html
    3. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1774171.html
    4. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1914213.html

  • Svar på tråden 2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare
  • Pumpkin

    Ja man måste ju försöka se nånting positivt med det här jobbet, och lusten att plugga är ju verkligen nånting positivt

    Ja det är skönt att livet känns lite lättare... Förhoppningsvis blir nästa vecka en riktig toppenvecka - med besked, intervju och sen en härlig helg med familjen!

    Nu slutar jag om 10 minuter, sen ska jag hem och vila en stund, för sen ska vi springa 5-6km till Lasses föräldrar

  • MrsNyberg2B

    Norrsken - Ambitiöst som attan! Att springa, menar jag.. Själv ska jag borsta klart mina gaddar och sen ge mig av till apoteket och därefter jobbet. Allt i strålande solsken!

  • Pumpkin

    Jo här är vi ambitiösa, speciellt med tanke på att jag sprang första gången i tisdags

    Ha en bra dag!

  • Brud 2008

    Lucy och MrsNyberg2b: Jag var också inne på att jobba inom vården, det var just det medicinska som lockade, men jag klarar inte blod så det fick bli apotekare i stället, man får det medicinska men slipper patienterna :) Men min sambo har precis börjat jobba som sjuksköterska och det verkar vara ett trevligt yrke...

  • missQ

    Norrsken:

    Kan inte du maila mig om ditt fall så kan jag se om det går att skriva nåt iallafall? Jag tycker det verkar väldigt intressant.

    anna@slummer.se

  • Maggies

    Brud 2008: Är du färdigutbildad? Hur är/var utbildningen? Hur är/blir jobbet? Har funderat lite på det själv. Få se, apotekare är mer än receptarie, eller hur?

  • jagärsåkär

    Norrsken du har rätt ang att provanställning övergår till tillsvidareanställning... Trist att du har ett så värdelöst fack. Har det löst sig till slut? Du har i alla fall haft rätt hela tiden. Du måste anställa dig tills vidare eller inte ta dig alls. Vikarie-skiten får de inte köra med!!!

  • Naura

    Här skrivs det massor av sidor om allt möjligt!! :) Man har inte tid att vara borta härifrån märker jag!

    Norrsken: Hoppas det löser sig med facket o jobbet för dig!

    Har några frågor till er ang. svarskorten som skickas med inbjudan. Kan man be folk samtidigt när dom kryssar i om dom ska komma, kryssa i nån ruta för om de vill dricka öl eller vin till maten? Och hur många som ska dricka vin eller öl om man tex bjuder en hel familj där alla är myndiga. Så man vet hur mkt alkohol o alkoholfritt man ska köpa....och hur ska man skriva det på ett snyggt sätt?

  • Brud 2008

    Lucy_: Jag går tredje året av fem, receptarie är tre år. Utbildningen är rolig men tuff, man går in väldigt mycket på allt. Vi har läst kemi, cellbiologi och medicin hittills, det som är kvar är farmakologi och praktik. När man är färdig finns det mycket att välja på förutom att jobba på apotek, man kan forska, jobba i industrin, med information eller på sjukhus med att kolla medicinlistor bla.
    Hoppas att du blev lite klokare :)

  • Pumpkin

    jagärsåkär:
    Ja, jag vet att jag har rätt! Tack för att du backar upp mig i den frågan Som sagt, facket är värdelöst och så är det bara. Tvivlar på att det här kommer att reda upp sig, men så länge ska jag ändå inte stanna här. Men det är principen jag kämpar för.

    Naura:
    Hmm... Vi har inte tänkt ha några svarskort, utan man får ringa in OSA helt enkelt. Tycker det är lättast så. Men annars skulle det väl inte vara något konstigt att ha typ tre "frågor" - "Ja/Nej jag/vi kommer. Antal.", "Öl eller vin? Hur många personer?" och "Allergier/Vegetarisk mat?" - med typ rutor att kryssa i för de olika alternativen. Förstår du hur jag menar?

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare