• Pumpkin

2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare

Fasten your seat belts and make your comfortable - here we go again!

2007
    Oktober
    20/10 drömbrud ? Joy 18 år & Andreas 19 år, Stockholm.
    joyochandreas.weddingannouncer.com

December
    15/12 InaHjärtarAdam ? Irina 22 år & Adam 24 år, Södertälje.
    www.brollopstorget.se/Brudpar/hemsida.php
    31/12 MrsNyberg2B ? Åsa 27 år & Peter 32 år, Tranås.

2008
    Januari
    12/1 Mysan98

Februari
    2/2 Lucy_ ? Anna 19 år & D 25 år.
    16/2 ~Norrsken~ ? Angelica 22 år och Lars 27 år, Skellefteå. (KANSKE!)
    foreverandever.weddingannouncer.com

Mars
    8/3 Snart_FruL ? Madeleine 33 år & Mikael 33 år, Kortedala.

Maj
    5/5 blivandefruandersson08 ? Therése 26 år & Daniel 27 år, Vagnhärad.

Juni
    Brud 2008 ? Sara 21 år & Henrik 22 år, Göteborg.
    kling2008.weddingannouncer.com
    sajber.pillan ? Pernilla 30 år & Kjell-Åke 33 år, Nyköping.

Juli
    5/7 snitte ? Rebecca 22 år & Magnus 23 år, Karlstad.
    5/7 gica ? Gica 26 år & Mr Right 29 år, Göteborg.
    19/7 Anja74 ? Anja 32 år & Daniel 33 år, Lund.
    anjasbrollops.blogg.se

Augusti
    2/8 Helmborn2B ? Camilla 22 år & Anders 27 år, Lerum.
    camilla-anders.weddingannouncer.com/
    2/8 B & S ? Samantha 26 år & Bojan 26 år, Göteborg.
    2/8 angelica79 ? Angelica 27 år & Richard 28 år, Eslöv.
    www.brollopstorget.se/Brudpar/79angelica/
    8/8 Vidalila - Madeleine & Jonas.
    Malinanan ? Malin 25 år & Jens 26 år, Sundsvall.

Länk till gamla trådar:
    1. www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m1441035.html
    2. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1592119.html
    3. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1774171.html
    4. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1914213.html

• Svar på tråden 2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare
  • Maggies

MrsNyberg2B: Jag funderar också på sjuksköterska av precis samma anledningar som du - det intressanta i att veta hur kroppen fungerar. Skulle vara otroligt roligt att läsa. För mim del så vet jag inte om jag passar i sjuksköterskerollen, med allt ansvar och mycket egna initiativ (som jag tror att det kan vara). Svårt det här.

• MrsNyberg2B

Lucy - Det är ju jättesvårt, naturligtvis. Och det är ju lite skrämmande med det ansvar man har, det kan jag också tycka. Fast jag tror ändå att det är värt det, förmodligen flera gånger. Sen är det ju väldigt brett yrke också, många saker man kan göra!

• Maggies

MrsNyberg2B: Precis, det är ju ett väldigt brett yrke. Man kan ju vidareutbilda sig inom en massa områden. Det är ju skönt att veta att man inte blir "fast" på ett ställe, så att säga.

• MrsNyberg2B

Lucy_- Nej, precis! Det är ju väldigt skönt.. Sen får man ju säkert rätt mycket inblick i olika delar av vården, på ett helt annat sätt, när man är igång på utbildningen! Ofta har man ju dessutom väldigt lediga och sköna kläder, och det är ett stort plus, tycker jag..

• Pumpkin

JA, samma LAGAR gäller - vare sig man är fackansluten eller ej! Men inte på Xzakt *surar*

En till tjej har blivit erbjuden vikariat nu, hon blev också skogstokig.

MrsNyberg och Lucy_:
    Då tycker jag att ni ska satsa på SSK! Min moster är utbildad SSK och hon älskar sitt jobb. Hon har hittills jobbat på SöS i Stockholm, men nu har hon börjat jobba åt ett bemanningsföretag istället. Vilket faktiskt ger ett ordentligt lönelyft!

• MrsNyberg2B

Norrsken - Jag tycker det är störtlöjligt! Egentligen tycker jag att du skulle sluta direkt - fast jag har full förståelse för att du inte gör det... Men ibland önskar man att man hade några miljarder i bakfickan att ge bort för sådana här ändamål! Ska uppdatera dig på den medicinska fronten för min del - jag har precis pratat med husläkaren. Har en tid på psyk om två veckor typ, och hittills har jag inte märkt någon större effekt på mediciner, men hon tyckte jag skulle testa med lugnande medicin för att dämpa ångesten... Det är den jag upplever som värst nu. På ett sätt kan jag tycka att det är bra att slippa det - samtidigt tänker jag att det ju är bättre att hitta problemet (men det är ju å andra sidan det man gör, när man går i någon form av terapi...)

Ang. SSK. Jag tror på det - det känns ju som rätt. Ska se vem jag jobbar med ikväll, så kanske vi kan bolla lite där också, och få lite tips.. Vore nog inte helt dumt, de kan ju också säga om de tror jag passar för det eller ej..

• Pumpkin

MrsNyberg:
    Tro mig, så fort jag bara kan så ska jag säga upp mig! Får Lasse ett jakande svar från Scania nästa vecka, då är det tack och adjö! Önskar ju att jag kunde gå nu, för att få lite bättre effekt liksom, men mat och räkningar måste man ju kunna betala av någon konstig anledning

Skönt att du äntligen fått en tid i alla fall! Jag har inte brytt mig om att ringa än, har börjat känna mig piggare och piggare nu när solen återvänt faktiskt, även om allt inte är rosenskimrande för det.
    Hoppas du får nån vettig person att prata med

Tycker det låter som en bra plan att ta ett snack med nån på jobbet, de vet ju vad de snackar om

• MrsNyberg2B

Norrsken - Ja! Det är ju tyvärr så... Räkningar och grejer. Måste man så måste man (och så tror de att man gärna går arbetslös - jag fattar inte! De skulle läsa här så fattar det att man faktiskt hellre jobbar än sitter hemma och fiser). Jag hoppas också att det blir någon bra jag får prata med där - men man får väl se. Jag vågar inte hoppas riktigt...

Jobbet har ju en aning om iaf, de känner mig lite mer yrkesmässigt! Och som sagt, har ju varit inne på det förut - så, tja, vi får se!

• Pumpkin

Själv är jag då galet motiverad att börja plugga till personalvetare efter att ha jobbat här!

• MrsNyberg2B

Haha - jag förstår nästan det! För övrigt, glömde jag skriva förut, vad bra att det iaf känns lite bättre! Det är ju superskönt att det kan göra det...

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare