• Hilde

    Äntligen fredag del 8

    Äntligen fredag del 7

    VÄLKOMNA ALLA FREDISAR!! Del 8

    "tänk att det äntligen är fredag. vad ska man förgylla helgen med nu då...?
    motormässa...? *tror inte det*
    prommis *för hurtigt*
    tvtittande *för slött*

    nej ja vet; sitta å häcka framför datorn som en annan dönick och skriva kuliga saker i andras seriösa inlägg eller skämta om totalt opassande saker...

    nån som hakar på?"
    (mammacattas ursprungliga TS)

    Önskar er alla varmt välkomna till våran lya....*fluffar upp kuddarna, tar fram dom nybakta bullarna, visar stolt upp det nyinköpta tyget och alla gummistövlarna i hallen*

  • Svar på tråden Äntligen fredag del 8
  • mammacatta

    Man får gå in på graviditet anne, där ska det vara.

    *pust*
    Va många mejl där va!


    Nu ska jag glida in på janos sida åxå.

  • mammacatta

    Hittade inte heller på sidan, men där finns en allmän på startsidan tror jag att det är.

  • äntligen på väg

    Hm.. konstigt, för jag kom direkt dit när jag klickade på länken. Hamnade på Tusses graviditetskalender och gick man ner lite på sidan så stod det vad som händer vecka för vecka + Janos kommentarer.

    Janos: Imorgon plockar dom ut äggen och på onsdag får jag (för hoppningsvis) ett embryo tillbaks.

    Jag frågade om jag kunde få två embyon tillbaks för att öka chanserna, men det ville dom inte gå med på. Det är för stor risk för tvillingar och tvillingfödslar vill dom undvika i den mån det går. Det händer ibland att dom sätter tillbaks två embryon men då gäller det oftast äldre kvinnor eller kvinnor som gjort väldigt många försök eller har särskila förutsättningar.
    Ja, ja, det var värt att fråga iaf

  • Fru Cinderella

    ÄPG

    Kanske en korkad fråga från någon som inte är insatt, men varför vill de undvika tvillingfödslar?

  • äntligen på väg

    Ok, där kom länken igen medan jag skrev

  • janos

    Fråga får man alltid göra, äpv! Frågar precis som cinderella, varför vill man undvika tvillingar? Är det större risk?

    Åh, vad jag ska tänka på dig i veckan.

  • äntligen på väg

    Det innebär större risker med tvillinggraviditeter och tvillingfödslar.

Svar på tråden Äntligen fredag del 8