• Hilde

    Äntligen fredag del 8

    Äntligen fredag del 7

    VÄLKOMNA ALLA FREDISAR!! Del 8

    "tänk att det äntligen är fredag. vad ska man förgylla helgen med nu då...?
    motormässa...? *tror inte det*
    prommis *för hurtigt*
    tvtittande *för slött*

    nej ja vet; sitta å häcka framför datorn som en annan dönick och skriva kuliga saker i andras seriösa inlägg eller skämta om totalt opassande saker...

    nån som hakar på?"
    (mammacattas ursprungliga TS)

    Önskar er alla varmt välkomna till våran lya....*fluffar upp kuddarna, tar fram dom nybakta bullarna, visar stolt upp det nyinköpta tyget och alla gummistövlarna i hallen*

  • Svar på tråden Äntligen fredag del 8
  • Hilde

    Ahhhh inbjudningar.... jag blir alldeles nostalgisk.

    Näpp nu kan jag inte sitta här o slöa mera... måste mata barn... måste diska.... åh... nu blev jag trött....

  • Hilde

    Jag blir avis AnnepåG jag har inte en kotte som går att övertala till att gå på opera. Min mormor och jag gick förr om åren, men numera har hon tappat intresset. Fast å andra sidan var det ett bra sätt att umgås med mormor... operabiten, den är jag lite kräsen på... är ju ofta lite sisådär om jag ska vara ärlig...

  • anne på grönkulla

    Opera är läckert!

    Men du bor inte i Stockholm, va? För där kan man få justa platser på Operan för ungefär vad en biobiljett kostar. Fiina platser kostar mer (som teaterbesök) men balkongplatser är inte så dyrt och lyssnarplatser går på några tior. Om du vill prova nån gång, menar jag!

  • Fru Cinderella

    APG

    Nope det gör jag inte.. men om man är där någon gång kanske det inte vore så dumt o gå på det.. kul annorlunda grej att göra bara.

  • anne på grönkulla

    Vi går tyvärr inte så ofta, men här är det bättre än att gå på teater (operan är sådär men bättre än befarat) men teater på språk man inte förstår blir ju väääldigt knepigt! Skulle vilja göra båda oftare hemma - men man blir så uppslukad i sin vardag att man inte planerar in sånt så ofta - trots att det ger så mycket!

  • Fru Cinderella

    Tater har jag funderat på att börja gå på, men det är ju så hiskeligt dyrt.. 200kr per person är en del o lägga en lördagkväll

  • Gable

    Opera säger ni? Njae, i det fallet håller jag inte riktigt med er

  • anne på grönkulla

    Ja, jag är inget stort opera-fan (sådär så jag följer, o kan en massa om det) och Wagner klarar jag inte av - det pågår så himla länge liksom (och maken bara ryser) men som upplevelse tycker jag det är rätt läckert. Det blir kanske nån gång per år för oss, så. En av de första stora upplevelserna var Tosca i lives-ändning på TV från Rom - tidigt 90-tal måste det ha varit!

    Men vad gillar du då, Gable?

Svar på tråden Äntligen fredag del 8