• jag ska bli en fru...läängtar-nu gift

    Hur många Haninge brudar finns här?

    Man stötter på er i endel trådar;)
    Jag vill som kanske ni vara anonym ett tag till,men det är lite kul att få lite bra tips på ex,frisör-smink,fotagrafer mm.,som är lokala.
    Ellar bara snacka lite

  • Svar på tråden Hur många Haninge brudar finns här?
  • jag ska bli en fru...läängtar-nu gift

    Juni07:Kul att hindersprövningen är färdig.
    Ska ni gifta er i Eskilskyrkan:?Eller ska den bara lämnas där?
    Jag vet inte hur det funkar,men vem ska ha hindersprövningen?Prästen?

  • Juni07

    Nä vi gifter oss i ÖsterHaninge kyrka men de har sin exp i Eskilskyrkan, man kan ta med det till samtalet med prästen också men jag vill inte ha den liggande hemma ifall den kommer bort Vigselintyget tror jag däremot att man lämnar till prästen, men vet inte riktigt får fråga det idag

    Ja, Jag ska bli en fru...längtar - jag är också upptagen helger framöver, faktiskt har jag inte en ledig helg förrän 24-25 mars inser jag nu när jag tittar efter men bättre sent än aldrig, ska vi boka nåt redan nu så många hinner planera in

    Nästan vecka när jag inte har några barn hemma ska jag i alla fall åka in till stan nån em och titta på underkläder, vi ska prova in våra ringar, åka till Camillas Blommor i trollbäcken ( de har nån brud erbjudande nu så jag ) titta på den bil som vi ev ska åka i från kyrkan till lokalen, gäller att passa på nä man har tid, ska försöka hinna jobba lite också

  • jag ska bli en fru...läängtar-nu gift

    Juni07:Ja,men det låter som en bra idé.Camilla´s blommor,vad är det för erbjudande?Låter ju intresant,fast jag redan fått ett topp erbjudande själv;)

    Ska vi bestämma söndagen den 25:e mars då?
    På våffeldagen så jag nu. Samma tid?11?Samma café?PAUS i V-H?

    Vad säger ni tjejer?

  • jag ska bli en fru...läängtar-nu gift

    Då förstår jag med hindersprövningen:)Men vad äe vigselbeviset för någt?Får man det efter vigseln eller?

  • Juni07

    Jag ska bli en fru..längtar: Vet inte riktigt vad man ska göra med vigselbeviset men vad jag förstår av papperet så ska man ge det till prästen och han skriver på när det är klart liksom, att man nu är gift har även skickat in om namnbyte och det står där också, så då börjar det nog gälla skulle jag tro, men bara min gissning än så länge!

    25 mars verkar bra för ett nytt försök att ses, mizztigger?? silvera?? vilka mer....~annelie~, carina 6, carro1978, Gyllan, vi borde kunna bli några om alla vill och kan, men det känns som snart bara är vi kvar på denna sida, MEN med lite framförhållning kanske fler hinner med att titta in, alla är kanske inte lika "flitiga" BT hängare som vissa

    Erbjudandet på Camillas blommor var visst att man fick corsagen "på köpet" så jag vet inte hur mycket det gör totalt...står mer på hemsidan.

    Idag var jag in på Triumph igen, nu har dom fått in underklädesserien för brudar, jättefin, inget överraskande utan rätt klassisk, beror på hur vågad man är till vardags kollade även på den på Lindex men det var inget för mig, för plottrig spets och "krussidullig" nä får nog kosta nån krona mer för min del så det blir kvalité...

  • silvera

    Hej brudar...
    Pga av sjuk katt (en baby fastnade i öppningen...) så kunde jag inte komma i söndags, men jag var tvungen att åka till veterinären i stället, och dra loss kattungen. Det fanns en till unge, men den var också död.

    Jag skäms för att jag inte ringde til Paus, och sade det.. Förlåt. Det var ju dessutom jag som försökte att få till en date med er...

    Nu till något trevligare!

    Hindersprövning:
    Det ansöker man om på skattekontoret, eller via www.skatteverket.se/
    Det är till för att de ska kunna kontrollera att man inte redan är gift, eller att man är för nära släkt.

    Vi lämnade vår godkända hindersprövning till prästen, efter vårt vigselsamtal, och på den hade jag även angett vad mitt nya efternamn skulle bli.

    Vigselbeviset får man efter vigseln. Det är ett kort som prästen har skrivit på, och det står att vi/ni är gifta med varandra. Man får det i handen när man ska gå ut ur kyrkan.
    När man döps och konfirmeras får man ju ett dopbevis och ett konfirmationsbevis också.
    Mer spännande än så är det inte, tyvärr...
    Vi har vårt i en låda, med grattiskorten.
    Hoppas ni blev lite klokare!

  • Juni07

    silvera: men nu fattar jag inte, jag har skickat in om hindersprövning och namnbyte, igår fick vi tillbaka det, ett intyg om hindersprövning och ett intyg om vigsel!!
    Det man får efter vigsel är väl ett bevis men detta var ett intyg om vigsel + hindersprövning, fick inte ni så??

    jag skulle ha varit till pastorsexp idag men hann inte så jag frågar dig

  • silvera

    Juni07
    Ja, det var lite jobbigt... Särskilt som jag faktiskt är uppfödare, (av perser & exotic)och borde ha sett att honan var dräktig... Nu kom ungarna för tidigt, så det var ju tur i oturen, på sätt och vis, eftersom jag har gett mamman p-piller under dräktigheten...

    Vi fick bara ett papper där det stod att vi inte var släkt typ... Något vigselpapper kan jag inte minnas att vi fick?
    OM det nu inte var så att vi fick ett papper där man anger vilket namn man ska ha sedan? Å som vi gav till prästen? Nu blev jag förvirrad!

Svar på tråden Hur många Haninge brudar finns här?