• jag ska bli en fru...läängtar-nu gift

    Hur många Haninge brudar finns här?

    Man stötter på er i endel trådar;)
    Jag vill som kanske ni vara anonym ett tag till,men det är lite kul att få lite bra tips på ex,frisör-smink,fotagrafer mm.,som är lokala.
    Ellar bara snacka lite

  • Svar på tråden Hur många Haninge brudar finns här?
  • Gyllan

    Juni07:

    Har du pratat med Systrarna Sisters om en annan meny? Du kan säkert föreslå något själv. Vi har gjort så att vi kommer ta förrätten från en meny och varmrätt och huvudträtt från en annan. Kanske ni kan pussla ihop det så?

    Annelie: Har ni kollat med er cateringfirma om servering och så? Vi ska ju också ha på Mittpunkten, och kommer lämna nyklar till cateringfirman innan, så kan de släppa in sig själva.

  • Juni07

    Gyllan: tack för det tipset, det är ju självklart, varför tänkte jag inte på det Ska ringa dem och stämma av!

  • jag ska bli en fru...läängtar-nu gift

    CATERING:Kolla Gourmethuset,dom har jättegod mat:)Dom finns i trollbäcken.
    Annars ILPIATO? Som är en kedja med italiensk mat finns bla i Farsta.

  • Juni07

    Jo, jag har pratat med Gourmethuset men tyvärr gav de inget bra intryck i tfn så jag strök dom från min lista!

    Italienskt hade jag tänkt mig ju låter ju toppen, ska kolla upp det, undrar om de har nån hemsida, ska genast söka på det!

  • mrztigger

    jag börjar få självan... inte för at jag inte vill gifta mig, hade gärna sett att månaderna flyger förbi så stora dagen snart infaller men jag börjar ångra allt!! allt jag planerat..

    klänningen skall jag sy själv men börjar redan tro att jag inte kommer tycka om den, tvivlar masa på den just nu, sen vet jag inte om näbben skall ha lika klänning somn jag lr helt annorlunda.

    kortebn håller vi på med nu men jag är inte nöjd, trots att dom e super fina.

    maten är jag inte nöjd med och funderar på att byta dukning. blommorna skall vi ens börja tala om och frisyren mår jag bara dåligt av att tänka på..

    är det bara jag som har det problemet?

  • Juni07

    Jo, känner igen mig lite, när jag köpt klänningen hittade jag massor som var finare (tycker inte så längre dock....)

    Jag tror det beror på att man är så rädd att det inte ska bli bra så man är såå kritisk i alla framförallt det man skapar själv.

    JAg har inte kommit till dukningen ännu och där misstänker jag att jag kommer att få svårt att bestämma mig hur jag vill ha det, för bilden man har blir ju inte alltid samma i verkligheten.

    Allt du gjort är säkert jättebra, lita på dig själv, du skulle ju inte sy din klänning om du inte visste att du gör det bra, eller hur!

    Personligen tycker jag inte att näbben ska lika klänning som bruden men det är ju olika!

  • mrztigger

    jag tycker inte heller att de skall ha det men sen när alla frågar om det så tänkte jag att det kanske var finare..

    ska nog bara lägga ner en liten stund och vila från allt så det går över. dessvärre har jag 20 inbjudningar att skriva, valde att göra det för hand eftersom skrivaren är pucko. så fort det är gjort skall jag softa ner och tänka på allt anant förutom bröllop...

    ok.. medger att det är omöjligt men jag tänkte lugna ner mig iaf. orkar inte bli en bridezilla!! *ler*

  • Juni07

    mizztigger: Det är inte fel att vila lite från bröllopsplanerandet ett tag,
    vi har inte pratat eller fixat med nåt runt bröllopet under hela Jul och Nyår, jätteskönt faktiskt även om man såklart tänkte lite
    när vi satte igång igen kände jag mig jätteinspirerad och kunde se med lite nya ögon på vissa saker.

  • mrztigger

    men jag vilade... massa vilade jag men nu måste jag ta tag i saker och ting. det är det överhängande problemet med bygdegården som jag inte fått sett (nyårslöfte att ta tag i det) sen är det korten som jag måste göra.
    problemet är nog mest att vi har massa andra saker hängande över oss som gör att jag känner mig allmänt stressad och grinig.

  • Juni07

    Usch, jobbigt för dig men jag känner igen mig själv också tyvärr, nu är det vardag igen... barnen på skola/dagis det innebär läxläsning och aktiviteter när man helst skulle vilja planera, och vad man än ska göra så måste det planeras med barnpassning och det känns som tiden springer ifrån en.
    Kämpa på rätt som det är så vänder det, det måste man tro

Svar på tråden Hur många Haninge brudar finns här?